Gå til innhold

Han vil ikke bli med til Dyreparken i Krsand av prinsipp fordi han misliker dyr i fangenskap

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Barna mine har ønsket seg tur til Dyreparken i mange år, og jeg har spart for å få til det. Kjæresten min som er bonuspappa til barna er veldig på dette her at han liker ikke dyr i fangenskap. Nytter ikke å argumentere for han mener det er fangenskap uansett hvor mye tumleplass dyra har. 

Så han har vært ganske imot at vi skal innom Dyreparken i ferien. Han har sagt at han blir værende i campingvogna mens vi er i Dyreparken. 

På en måte synes jeg det er barnslig oppførsel siden det er han som har valgt å bli sammen med en småbarnsmamma og da må han trossalt bite i seg og godta litt. På en annen side er det hans campingvogn og han tilbyr seg også alltid å kjøre sånn at jeg hvertfall slipper å kjøre i ferien. 

Men så kjenner jeg at jeg blir litt irritert av tanken på at fordi han er prinsippfast så skal han slappe av ved campingen mens samboeren hans må ta seg av 4 barn på egenhånd i dyreparken. Ja jeg vet det er mine barn, men vi er jo et team? 

Nesten lyst til å si at da kan han like godt bli hjemme men da må jeg jo punge ut for hotell/hytte/bensin og kjøre selv evnt.... 😕

Er jeg utakknemlig? 

Anonymkode: cfc3d...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er enig. Var der for to år siden, ble nedstemt og trist. 

Anonymkode: e0f80...61d

• Liker 38
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du har en samboer med gode verdier. Det er 2022, ikke lenger innenfor å dra i dyrepark synes jeg.

Du burde være takknemlig for at han gidder å betale og bruke ferien sin på barn som ikke er hans egne.

Anonymkode: 6bd38...6ff

• Liker 37
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bra han står opp for urettferdighet!

Anonymkode: 8b3ce...60f

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns du er utakknemlig. Du sier det egentlig fint selv, du vil egentlig kjefte og si at han kan bli hjemme, men da går du glipp av alle andre fordeler med å ha han med også...

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Barna mine har ønsket seg tur til Dyreparken i mange år, og jeg har spart for å få til det. Kjæresten min som er bonuspappa til barna er veldig på dette her at han liker ikke dyr i fangenskap. Nytter ikke å argumentere for han mener det er fangenskap uansett hvor mye tumleplass dyra har. 

Så han har vært ganske imot at vi skal innom Dyreparken i ferien. Han har sagt at han blir værende i campingvogna mens vi er i Dyreparken. 

På en måte synes jeg det er barnslig oppførsel siden det er han som har valgt å bli sammen med en småbarnsmamma og da må han trossalt bite i seg og godta litt. På en annen side er det hans campingvogn og han tilbyr seg også alltid å kjøre sånn at jeg hvertfall slipper å kjøre i ferien. 

Men så kjenner jeg at jeg blir litt irritert av tanken på at fordi han er prinsippfast så skal han slappe av ved campingen mens samboeren hans må ta seg av 4 barn på egenhånd i dyreparken. Ja jeg vet det er mine barn, men vi er jo et team? 

Nesten lyst til å si at da kan han like godt bli hjemme men da må jeg jo punge ut for hotell/hytte/bensin og kjøre selv evnt.... 😕

Er jeg utakknemlig? 

Dette står det respekt av. Klapper for bonusfar som ikke finner seg i alt. 

Anonymkode: ff423...069

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er jeg utakknemlig? 

Jeg ser begge sider, men jeg synes du burde respektere han her. Han ønsker ikke å betale for at dyr skal bli boende i fangenskap og det bør han få slippe så lenge han ikke hindrer dere i å dra.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjønner han godt! Og jeg tror du velger å provosere med vilje, eller så er du et troll. 

Anonymkode: 50fe7...316

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er helt enig . Tenker akkurat det samme. Hvorfor kan ikke dyrene få leve der de hører hjemme. Vi stenger de inne i små bur å frarøver de livet. 

Men jeg tror vel Dyreparken i Kristiansand kanskje er en av de bedre dyreparkene. Det er mye verre i andre land. Der har dyrene det forferdelig . 

Jeg vil ikke reise i dyreparker . Pgr dyrevernshensyn.  Hadde jeg sett dyrene i det fri så hadde det vært morsomt . Men ikke innestengt i bur eller liten plass å være på . 

Anonymkode: 5d10f...321

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt enig med alle over meg, kjæresten din er et godt forbilde for dine barn :) 

Anonymkode: da359...5a6

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja, du er utakknemlig. Kjæresten din høres ut som en knallbra fyr. Det eneste negative må vel være at han gidder og la dere bruke campingvogna for at dere skal støtte det han ser er dyreplageri. 

Anonymkode: 8b2f7...d07

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du mener han skal drite i sine prinsipper så du skal slippe å betale for og passe dine egne barn? 😳

Anonymkode: b7d0a...611

Jeg bidrar jo selvfølgelig med penger til drivstoff og alt annet. Mente at uten han med vil det bli dyrere for meg da jeg må stå for alt selv. 

Og hvem har sagt at jeg er 100% for dyr i fangenskap? Men jeg er en mamma. Jeg er ikke kjempeglad i Fantorangen og tilbringe søndagene mine på Lekeland heller, men som forelder kommer barnas behov først. Ts. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er utakknemlig og urimelig. 

Støtter kjæresten din. Jeg ville aldri satt mine bein på et sånt sted. 

Og du har 4 (!) barn, er det kanskje mulig at noen av barna er litt større slik at de kan hjelpe til med å ta vare på dem som er mindre? 

Anonymkode: 0fe70...69e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bidrar jo selvfølgelig med penger til drivstoff og alt annet. Mente at uten han med vil det bli dyrere for meg da jeg må stå for alt selv. 

Og hvem har sagt at jeg er 100% for dyr i fangenskap? Men jeg er en mamma. Jeg er ikke kjempeglad i Fantorangen og tilbringe søndagene mine på Lekeland heller, men som forelder kommer barnas behov først. Ts. 

Jeg har barn. Kan opplyse deg om at de lever fint og har gode opplevelser uten å være på sirkus eller i dyrehager. Man MÅ ikke det selv om man har barn. 

Anonymkode: 6a950...ab9

• Liker 33
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...