Gå til innhold

Har jeg rett på overgangsstønad når jeg har 100% jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som jeg forstår det kan jeg ha rett på overgangsstønad trossalt at jeg jobber 100%. Ser inntektsgrensen er høyere enn det jeg tjener. Ca 100k mer. Jeg fikk overgangsstønad i ca 3 år med mitt første barn, men da hadde jeg ikke jobb. Nr 2 er med en annen far. 

Får man beløpet mellom inntektsgrensen og det man tjener? 

Anonymkode: 2c8da...c69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tar deg 90 sekunder å google overgangsstønad, trykke på første lenke, trykke på "Hvor mye kan du få" og så lese setning nr 7, hvor svaret står :)

Anonymkode: fed74...1bd

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan du få.

Du kan sjekke på nav.no hvor mye.

Har 100% stilling selv og får et par tusen. De kommer godt med.

Anonymkode: 6d6a9...3d4

AnonymBruker
Skrevet

Om du har fått overgangsstødnad  i 3 år tidligere, er hovedregelen at du ikke får den igjen. 

Anonymkode: 412c7...1ba

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som jeg forstår det kan jeg ha rett på overgangsstønad trossalt at jeg jobber 100%. Ser inntektsgrensen er høyere enn det jeg tjener. Ca 100k mer. Jeg fikk overgangsstønad i ca 3 år med mitt første barn, men da hadde jeg ikke jobb. Nr 2 er med en annen far. 

Får man beløpet mellom inntektsgrensen og det man tjener? 

Du får ikke OS igjen når du allerede har brukt opp de 3 årene man har lov til.å motta støtten.

Anonymkode: 3f3bf...272

AnonymBruker
Skrevet
§ 15-8 første ledd andre punktum – ny stønadsperiode for et nytt barn

[Endret 11/16, 8/17, 3/19]

Overgangsstønad kan som nevnt ovenfor gis i til sammen tre år til enslig mor eller far som har barn under åtte år. Dersom det har vært gitt stønad i tilsammen tre år, kan ytterligere stønad bare innvilges inntil barnet får rett til barnehageplass etter barnehageloven § 12a. 

Beløpet du eventuelt har rett på kan du finne på NAV.no - der ligger det en kalkulator

Anonymkode: 69413...f19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du får ikke OS igjen når du allerede har brukt opp de 3 årene man har lov til.å motta støtten.

Anonymkode: 3f3bf...272

Tolker det som det er lov så lenge det ikke er samme far til første barn som til andre barn 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tolker det som det er lov så lenge det ikke er samme far til første barn som til andre barn 

Nei, du får ikke nye 3 år med overgangsstønad.  Det kan du bare få en gang. Du kan ha rett på overgangsstønad for et nytt barn (om det er en ny far) men da bare frem til barnet har rett på barnehage plass. Så da spørs det hvor gammelt barnet ditt er.... 

Anonymkode: 833be...123

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Nei, du får ikke nye 3 år med overgangsstønad.  Det kan du bare få en gang. Du kan ha rett på overgangsstønad for et nytt barn (om det er en ny far) men da bare frem til barnet har rett på barnehage plass. Så da spørs det hvor gammelt barnet ditt er.... 

Anonymkode: 833be...123

Det blir født om 2 mnd. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir født om 2 mnd. 

Søk overgangsstønad å prøv 😊 Blir noen tusenlapper ekstra selv om du har 100% jobb, frem til barnet begynner i barnehage. Verste som kan skje er at nav avslår søknaden, men skader ikke å prøve !

Anonymkode: d3d4a...557

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...