AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 Er dette en god plan: Jeg vil kjøpe en eierandel i samboers leilighet og ta opp et lån på ca 1,5 mill for det. Vi vil gjøre helt nødvendig vedlikehold, samt også noen mer kosmetiske ting samtidig, er praktisk å bruke samme entreprenør , og vi kan ikke gjøre noe selv (mangel på tid, erfaring, kunnskap). Er det noe i veien for å ta opp et felles rammelån, men at samboer står som "eier" av lånet (vi betaler likt på det, og kan skrive det i samboerkontrakt at vi betaler likt), da blir det enklere for meg å få låne 1,5 mill. Når vi skal betale ned rammelånet er det jo null stress for han som har fått 1,5 mill fra meg, han kan jo betale ned sin del fort, så får heller jeg bruke lengre tid på det, da blir det vel større renteutgifter. Jeg har utsikt til ca 800 000 i lønn fra årsskiftet, da bytter jeg jobb, men pr idag har jeg 400 000 i lønn, + studiegjeld , + en bil som synger på siste verset, og vi har hvert vårt særkullsbarn. Ingen utsikt til arv e.l. Samboer er gjeldfri og har endel egenkapital (arv og oppsparte midler) slik at han egentlig er uavhengig av å måtte låne, men jeg vil vi skal kjenne oss helt likestilte i eierskapet /ansvar for boligen. Anonymkode: 116a5...c7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå