Gå til innhold

Noen som har kjøpt «hva som helst» bare for å komme seg vekk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier etter å ha gått gjennom samlivsbrudd. Alle sa at det var lurt å selge først og leie, problemet er at jeg ikke har klart å finne noe å kjøpe - og jeg har nå leid over et år. Og jeg hater det. 

Jeg savner å ha min egen hageflekk, at jeg kan velge farge på veggene, jeg savner å ha garderobeskap (!) og kjøkkenskap (!), at jeg kan ringe en håndverker for å fikse alt som er skeivt og jævlig. 

Så nå tenker jeg at jeg klarer ikke mer, jeg kjøper hva som helst for å komme unna og få meg noe eget! Problemet er at jeg har barn som hører til skolekrets og har venner her. 

Noen som likevel har tatt hva som helst? Hvordan gikk det? Burde jeg bare prøve å være tålmodig og vente litt til…? Arg. 

Anonymkode: 6055f...f91

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Do it. Det du kjøper trenger jo ikke være endelig endestasjon, men det er ditt, og du er inne på boligmarkedet. Men ville funnet noe i skolekretsen for barnas skyld 

Anonymkode: c6632...995

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil si ikke gjør det. Det koster mye å kjøpe, selge og flytte, så kjøper du noe du ikke liker i utgangspunktet kommer du til å sitte i samme situasjon som nå fort igjen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Serafina. skrev (Akkurat nå):

Jeg vil si ikke gjør det. Det koster mye å kjøpe, selge og flytte, så kjøper du noe du ikke liker i utgangspunktet kommer du til å sitte i samme situasjon som nå fort igjen. 

Ja, det er vel det jeg er redd for :( Men da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. 

Skrevet
Serafina. skrev (Akkurat nå):

Med mindre det å eie noe eget og å kunne redebygge ved å male som man vil osv er det som skal til for å leve litt bedre i «ventefasen» er det som skal til🤗

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er vel det jeg er redd for :( Men da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. 

Har du tatt kontakt med meglere k det området fu vil kjøpe? De kan ha deg på liste og tipse om boliger som passer med det du er ute etter. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Serafina. skrev (5 timer siden):

Har du tatt kontakt med meglere k det området fu vil kjøpe? De kan ha deg på liste og tipse om boliger som passer med det du er ute etter. 

Ja. De sier bare «følg med på Finn». Veldig lite til salgs i området. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du kontaktet megler i område om de vet om noe som skal legges ut om en måned eller to? Eller kanskje lenger frem i tid? Sjekket dødsannonser i området for å se hvor de bodde? 

Vi kjøpte huset vårt for å komme seg vekk, men vi bor her enda og nå har det gått 8 år. Trives gjør vi og☺️

Anonymkode: 036ec...a3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du kontaktet megler i område om de vet om noe som skal legges ut om en måned eller to? Eller kanskje lenger frem i tid? Sjekket dødsannonser i området for å se hvor de bodde? 

Vi kjøpte huset vårt for å komme seg vekk, men vi bor her enda og nå har det gått 8 år. Trives gjør vi og☺️

Dødsannonser har jeg ikke sjekket… det høres litt detektiv-arbeid ut? Meglerne henviser til Finn. Tror de har veldig lange lister med interessenter allerede. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dødsannonser har jeg ikke sjekket… det høres litt detektiv-arbeid ut? Meglerne henviser til Finn. Tror de har veldig lange lister med interessenter allerede. 

Det gjør hvertfall enkelte folk. Samme også når man kommer over enkelte objekter som er attraktivt at man sjekker om eieren har lenge igjen eller ikke.

Vi blir innemellom kontaktet av megler fordi noen vil kjøpe huset vårt, så noen er frempå. Til slutt får de napp. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fokusert på friheten det å leie gir deg, evnt finne et annet sted å leie mens du ser etter noe å kjøpe. Kjøpt er kjøpt. Det er mye verre å komme bort i fra hvis du mistrives.

Jeg kjøpte en gang noe forhastet etter skilsmisse. Ville vekk fra det som hadde vært "hans". Angret på hastverket i 5 år mens jeg bodde der, kjøpte til slutt noe annet. Det er dyrt både å kjøpe og selge. 

Men der du bor nå høres litt spartansk ut. Kan du finne deg noe annet som er triveligere?

Anonymkode: 92669...79d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ville fokusert på friheten det å leie gir deg, evnt finne et annet sted å leie mens du ser etter noe å kjøpe. Kjøpt er kjøpt. Det er mye verre å komme bort i fra hvis du mistrives.

Jeg kjøpte en gang noe forhastet etter skilsmisse. Ville vekk fra det som hadde vært "hans". Angret på hastverket i 5 år mens jeg bodde der, kjøpte til slutt noe annet. Det er dyrt både å kjøpe og selge. 

Men der du bor nå høres litt spartansk ut. Kan du finne deg noe annet som er triveligere?

Anonymkode: 92669...79d

Jeg trenger skattefordelen det å eie gir, det er dyrere å leie enn å eie og alt som leies ut her er SKIKKELIG stygt. Utleiere er opptatt av å få penger. Så nei, jeg har ikke lyst til å leie et annet sted. 

Jeg får bare krysse fingrene for at noe dukker opp. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Serafina. skrev (9 timer siden):

Men når hun ikke har greid å finne noe på et år, så er det kanskje på tide å stikke fingeren litt i jorda, og kjøpe  nor som ikke er perfekt. 

Anonymkode: 5f0d8...2f0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det. Leide, og det var forferdelig. Fikk ikke engang gått på visningen selv, men fikk noen til å gå for meg, og kjøpte den. Mye arbeid som må gjøres, og går ganske greit foreløpig, men absolutt alt er bedre enn å leie. 

Anonymkode: ef2b4...7d3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men når hun ikke har greid å finne noe på et år, så er det kanskje på tide å stikke fingeren litt i jorda, og kjøpe  nor som ikke er perfekt. 

Enig på en måte, men når alt du har råd til er oppussingsobjekt er i alle fall jeg redd for å kjøpe noe dritt/ gjøre noe feil. Har jo unger som skal bo i dette her også. Men ja. Kanskje jeg er bortskjemt og underbevisst leter etter et like fint hus jeg hadde før jeg skilte meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gjorde det. Leide, og det var forferdelig. Fikk ikke engang gått på visningen selv, men fikk noen til å gå for meg, og kjøpte den. Mye arbeid som må gjøres, og går ganske greit foreløpig, men absolutt alt er bedre enn å leie. 

Anonymkode: ef2b4...7d3

Der er jeg også nå. Men så tenker jeg kanskje det perfekte stedet dukker opp om jeg bare klarer å holde ut å vente litt til…. Men det har gått et år da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig på en måte, men når alt du har råd til er oppussingsobjekt er i alle fall jeg redd for å kjøpe noe dritt/ gjøre noe feil. Har jo unger som skal bo i dette her også. Men ja. Kanskje jeg er bortskjemt og underbevisst leter etter et like fint hus jeg hadde før jeg skilte meg. 

Det kan godt henne du må stikke fingeren i jorda og sjekke om kravene dine kan justeres. Men jeg tror det er viktig med godfølelsen når du skal kjøpe noe nytt. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må enten være veldig kresen, eller ha et lite budsjett? Forhåpentligvis er du IKKE både kresen og har lite budsjett.

Anonymkode: 47427...320

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Eller sjekke om kravene er realistiske. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier også, men ønsker å kjøpe. Er som du, lei av å ikke kunne gjøre det man vil med boligen, og ønsker å investere. Jeg kjøper ikke før magefølelsen min sier at det er riktig. Ikke så mye pga omkostninger med kjøp og salg, men jeg vil ikke ende opp med en iboende følelse at det ikke var riktig.

Anonymkode: d1b20...17e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...