Gå til innhold

Når går dere opp i bleiestørrelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Følger dere kilo anvisningene på pakkene?

Anonymkode: e5b79...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, jeg gikk opp i størrelse ved behov, altså når bleiene begynte å bli små. 

Anonymkode: 8f1d2...f9f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jenta min på 4 mnd måtte nettopp opp i 5 Libero up and go, 4eren fikk hun rørleggersprekk og lekkasjeflekker bak av. Storebror brukte 6eren ganske tidlig og helt til oppi 3årsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synser om passform og bytter når jeg synes det trengs. Ser generelt at vi må fortere opp i størrelse på up-and-go enn på teipbleier.

Anonymkode: eccec...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hmm okey, vår gutt er smal og slank, normal vekt, men får lekasjer uansett, kanskje prøve å gå opp en størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en lang og slank gutt. 1-er bleier passet fremdeles i bredden og lårene når han gikk over til 3-er bleier, så her har vi bare vurdert etter hvor korte de er bak, rett og slett. Har lagt merke til at de begynner å bli korte bak når han veier ca. en halv kilo mer enn "maks-vekten" til bleiestørrelsen. 

Anonymkode: 9605a...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bytta til 4 (7-12kg) da bebisen veide 5,5 kg pga lekkasjer. Ikke hatt lekkasjer etter.

Anonymkode: 4ea6b...9ce

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hmm okey, vår gutt er smal og slank, normal vekt, men får lekasjer uansett, kanskje prøve å gå opp en størrelse?

Eventuelt et annet merke. Er ganske store forskjeller på passform. Vår smale og slanke passer best i teipbleiene Libero Touch.

Anonymkode: eccec...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da går du opp i str, eller prøver ett annet merke.

Forskjell på de ulike bleietypene hvor godt de sitter på de ulike barna, alt etter kroppsfasong, bevegelsesmønster..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

evt bytte merke. med en av mine måtte jeg ofte bytte merke for han lå ofte mellom størrelser.

Anonymkode: b0b16...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 12.39):

Følger dere kilo anvisningene på pakkene?

Bruk nummer 6 Anglamark sine. Jeg gikk også kjempe fort opp med str på bleier. Merka at de største er egt best uavhengig av barnets vekt og str. Dette fordi de absorberer mye mer og de sitter godt så lenge du strammer godt og drar den langt opp mot livet. Og voila! Ingen bæsj. Ingen tiss. Just sunshine ☀ 🎶 

Anonymkode: f0eb5...eee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her har vi byttet når det plutselig har begynt å bli litt uhell. Det har alltid vært før kilogrensen på bleien er nådd. Forrige bleiestørrelse har aldri sett for liten ut, (ingen synlige åpninger etc) men når barnet plutselig har fått tiss utenfor bleia flere ganger, så har det allikevel vært tid for å bytte. Mitt barn har alltid vært veldig slank og lett for alderen, men normalt høy/lang. Barn og babyer kommer i mange ulike kroppsfasonger, så kroppsfasong spiller nok inn på når man må bytte bleie.

Anonymkode: 71197...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi går opp når det blir lekkasje, eller når bæsj alltid omtrent havner utenfor. Gutten veier litt over 10 kg, men vi har brukt str 6 (14 kg og oppover) en stund allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...