AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 Hei! Jeg slutter i jobben min 15. august. Skal bare ha én uke ferie i sommer før det. Jobber kommunalt og har rett på 5 uker. Jeg blir jo trukket for ferie på junilønna - og da trukket for fem uker (fastlønn). Hva skjer med resten? Jeg har jo ikke anledning til å ta dem ut i og med at jeg slutter. Kan jeg få dem utbetalt? Anonymkode: 0ffea...014
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 Skal du i ny jobb i kommunen? Hvis ikke kan du bli beordret til å ta ut alt før du slutter. Det er vanlig her jeg jobber. Anonymkode: 019b8...0c6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skal du i ny jobb i kommunen? Hvis ikke kan du bli beordret til å ta ut alt før du slutter. Det er vanlig her jeg jobber. Anonymkode: 019b8...0c6 Ja ny jobb i kommunen, men jeg har sagt opp min nåværende stilling og er ''nyrekruttert'' til nye stillingen. Det går nok ikke, da har de ikke sjans til å få sommerturnusen til å gå opp 😅 Så jeg aner ikke hva planen til leder er.. Anonymkode: 0ffea...014
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja ny jobb i kommunen, men jeg har sagt opp min nåværende stilling og er ''nyrekruttert'' til nye stillingen. Det går nok ikke, da har de ikke sjans til å få sommerturnusen til å gå opp 😅 Så jeg aner ikke hva planen til leder er.. Anonymkode: 0ffea...014 Siden det er samme arbeidsgiver må du ta ut resten i ny jobb. Det blir ditt og ny avdeling sitt problem å løse Anonymkode: e7e4b...60a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja ny jobb i kommunen, men jeg har sagt opp min nåværende stilling og er ''nyrekruttert'' til nye stillingen. Det går nok ikke, da har de ikke sjans til å få sommerturnusen til å gå opp 😅 Så jeg aner ikke hva planen til leder er.. Anonymkode: 0ffea...014 Men da er det ikke noe problem. Ferien bare følger den nye jobben, du har jo samme arbeidsgiver. Det er ikke lov å betale ut ferie som lønn lenger, iallfall ikke kommunaljobb, så den må du nok enten ta ut ferien i den gamle jobben, eller før året er slutt i den nye. Anonymkode: 019b8...0c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå