Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg slutter i jobben min 15. august. Skal bare ha én uke ferie i sommer før det. Jobber kommunalt og har rett på 5 uker. Jeg blir jo trukket for ferie på junilønna - og da trukket for fem uker (fastlønn). Hva skjer med resten? Jeg har jo ikke anledning til å ta dem ut i og med at jeg slutter. Kan jeg få dem utbetalt? 

Anonymkode: 0ffea...014

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du i ny jobb i kommunen? Hvis ikke kan du bli beordret til å ta ut alt før du slutter. Det er vanlig her jeg jobber.

Anonymkode: 019b8...0c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skal du i ny jobb i kommunen? Hvis ikke kan du bli beordret til å ta ut alt før du slutter. Det er vanlig her jeg jobber.

Ja ny jobb i kommunen, men jeg har sagt opp min nåværende stilling og er ''nyrekruttert'' til nye stillingen. 

Det går nok ikke, da har de ikke sjans til å få sommerturnusen til å gå opp 😅 Så jeg aner ikke hva planen til leder er.. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja ny jobb i kommunen, men jeg har sagt opp min nåværende stilling og er ''nyrekruttert'' til nye stillingen. 

Det går nok ikke, da har de ikke sjans til å få sommerturnusen til å gå opp 😅 Så jeg aner ikke hva planen til leder er.. 

Siden det er samme arbeidsgiver må du ta ut resten i ny jobb. Det blir ditt og ny avdeling sitt problem å løse

Anonymkode: e7e4b...60a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men da er det ikke noe problem. Ferien bare følger den nye jobben, du har jo samme arbeidsgiver. Det er ikke lov å betale ut ferie som lønn lenger, iallfall ikke kommunaljobb, så den må du nok enten ta ut ferien i den gamle jobben, eller før året er slutt i den nye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...