Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men hva spør man om? Har ikke søkt jobb på mange år, men prøver meg nå. Har for så vidt jobb, men er så lei... 

Anonymkode: 817dc...048

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tenker du å ringe hvis du ikke har noe du skal spørre om? Man ringer jo fordi man lurer på noe, har konkrete spørsmål om stillingen osv. Personen i andre enden blir vel bare irritert om du sitter der og tomprater og han/hun skjønner at du ringer for å ringe, i håp om å bli lagt merke til og husket.

Ikke ring hvis du ikke har konkrete ting du faktisk lurer på om vil vite. Helt ærlig. Ikke oppkonstruert noe som de skjønner at du antageligvis vet fra før. 

Anonymkode: 22967...2da

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men hva spør man om? Har ikke søkt jobb på mange år, men prøver meg nå. Har for så vidt jobb, men er så lei... 

Kanskje du kan si det.. Jeg ringer, men vet ikke helt hva jeg skal spørre. Syns det virker som en interessant stilling så jeg skal søke

Anonymkode: 33bd8...0e8

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ring. Er stillingen interessant søker du. Det er jo opplagt at søkere som synes stillingen er aktuell søker, du trenger ikke å fortelle de som rekrutterer det.

Jeg rekrutterer mange, og av de som ringer er det altfor mange som ringer om ingenting. Det teller ikke akkurat positivt.

Anonymkode: eee3b...c7f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Ikke ring!

Anonymkode: 9b69b...b01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk, da tar jeg rådet og ringer ikke 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Takk, da tar jeg rådet og ringer ikke 😊

Jeg har hatt veldig god med erfaring med å ringe - kom først inn på intervju og de holdt an de andre helt til jeg trakk meg fra jobben. 
forutsetningen var at jeg hadde relevante og gode spørsmål. Når jeg har søkt på andre jobber og fått råd om å ringe, men ikke hatt aktuelle spm, har jeg droppet det. Så hvis du kan komme på noen gode spørsmål kan det være lurt å ringe 😊

Anonymkode: 9214d...3af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...