AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 Typen hadde bursdag helgen som var. Jeg har gått og gleda meg lenge, planlagt gave, handla inn til frokost, fiksa litt pynt for å gjøre det lille ekstra osv. Kvelden før bursdag dro jeg tidligere hjem fra en jobbgreie fordi jeg ville være der da klokka ble 00:00. Da ble jeg møtt av verdens sureste person, som ba meg la han være i fred. Nekta for at det var noe og virka helt superdeppa. Jeg ble oppriktig redd og bekymra. Gjorde mitt beste for å legge det fra meg. Lagde en flott frokost (synes jeg selv) dagen etter. Hadde fiksa kort og flere gaver, noe jeg fikk ganske lite respons på. Følte han var fjern og rar under hele dagen, og jeg følte jeg gikk på nåler og ble veldig veldig anspent. Til slutt ble jeg ganske lei meg og fortalte han at jeg hadde lyst å gi han en fin dag, og at jeg ikke visste hva som var galt. Da ble han sur og beskyldte meg for å ødelegge bursdagen hans med oppførselen min og at jeg var dramatisk. ... Sukk. Det ble altså en så kjip dag. Aner ikke hva som gikk av han. Har virkelig brukt tid og krefter på å gi han en dag som ikke var "for mye", men som likevel viste at jeg setter pris på han. Virker som at det ikke var satt pris på i det hele tatt. Jeg angrer veldig på at jeg lot følelsene renne ut bokstavelig talt, men jeg prøvde virkelig alt for å holde det inne. Til neste år tar jeg et laaangt steg tilbake. 😊 Anonymkode: b06bf...47a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 Kommuniserer dere i det hele tatt? Han ønsket åpenbart ikke mye oppmerksomhet på dagen sin, men for deg var det viktig å gi han denne oppmerksomheten for din egen del. Med andre ord veide du egne behov tyngre enn din kjærestes behov. Det er bra du lærte av dette og tar et steg langt tilbake neste år. Når noen ber deg om å la de være i fred, så lar du de være i fred. Når du ikke vet hva som er galt, så spør du om hva som er galt. Om han er sur og grinete, ikke vil svare og oppfører seg barnslig, så trekker du deg tilbake i stedet for å strø salt i såret. Dere er voksne mennesker og burde kunne kommunisere som voksne også. Anonymkode: 0d39f...e4f 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 Med mindre han har gitt klart uttrykk for at bursdager for han ikke er en gledelig merkedag hvor oppmerksomhet er velkomment, så synes jeg han var kjip og utakknemlig. Anonymkode: 83a72...d60 8
mingus Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kommuniserer dere i det hele tatt? Han ønsket åpenbart ikke mye oppmerksomhet på dagen sin, men for deg var det viktig å gi han denne oppmerksomheten for din egen del. Med andre ord veide du egne behov tyngre enn din kjærestes behov. Det er bra du lærte av dette og tar et steg langt tilbake neste år. Når noen ber deg om å la de være i fred, så lar du de være i fred. Når du ikke vet hva som er galt, så spør du om hva som er galt. Om han er sur og grinete, ikke vil svare og oppfører seg barnslig, så trekker du deg tilbake i stedet for å strø salt i såret. Dere er voksne mennesker og burde kunne kommunisere som voksne også. Anonymkode: 0d39f...e4f Jeg derimot synes han var jævla kjip, og kunne spart seg for surmuling når TS prøvde å gjøre litt stas på han. Endret 23. mai 2022 av mingus 11 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Skrevet 23. mai 2022 Virker ikke som om han ønsket noe oppmerksomhet.. og du virker nesten å ha gjort dette mest for din egen del Anonymkode: d05f0...c13 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #6 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med mindre han har gitt klart uttrykk for at bursdager for han ikke er en gledelig merkedag hvor oppmerksomhet er velkomment, så synes jeg han var kjip og utakknemlig. Anonymkode: 83a72...d60 Han har IKKE gitt uttrykk for noe som helst. Har sendt ønskeliste og sagt hva han ville ha til frokost. Så jeg skjønte ingenting. Jeg spurte hva som var galt, men fikk bare glefsing tilbake. Anonymkode: b06bf...47a 4
Jdz Skrevet 23. mai 2022 #7 Skrevet 23. mai 2022 Det er jo vanskelig å vite hva som ligger bak for oss som ikke kjenner han, men jeg synes det høres sært ut. Jeg hadde nok blitt superskuffa selv. Jeg er også en person som ikke liker å gjøre all verdens ut av bursdagen min, men jeg setter selvfølgelig pris på oppmerksomhet fra kjæresten min og nærmeste familie. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #8 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Virker ikke som om han ønsket noe oppmerksomhet.. og du virker nesten å ha gjort dette mest for din egen del Anonymkode: d05f0...c13 Nei, jeg sparte veldig på kruttet, men det var rund dag og ville gjøre noe litt ekstra. Men fra nå skal jeg virkelig droppe å gjøre noe som helst. Anonymkode: b06bf...47a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #9 Skrevet 23. mai 2022 Jdz skrev (Akkurat nå): Det er jo vanskelig å vite hva som ligger bak for oss som ikke kjenner han, men jeg synes det høres sært ut. Jeg hadde nok blitt superskuffa selv. Jeg er også en person som ikke liker å gjøre all verdens ut av bursdagen min, men jeg setter selvfølgelig pris på oppmerksomhet fra kjæresten min og nærmeste familie. Ja nettopp. Jeg trenger ikke noe stor feiring selv, men setter sykt pris på en bedre frokost med kjæresten min. Trenger ikke mer! Anonymkode: b06bf...47a
Gjest EmKay Skrevet 23. mai 2022 #10 Skrevet 23. mai 2022 Tror jeg ville tatt en prat med han og spurt hva som egentlig skjedde den dagen. Men spar praten til en dag det er litt bedre stemning. Erfaringsmessig er mange menn litt lite mottakelig for den typen prat når de allerede er sur/irriterte. Så kan du jo si da at du ønsket å være grei og gjøre litt stas på han på bursdagen, men at hvis dette ikke er noe han ønsker dropper du det til neste år og lar dagen være som en hvilken som helst annen dag. Og snakk gjerne lett og rolig, med en nysgjerrig og ikke anklagende tone, da tipper jeg oddsen størst for at han ikke føler seg angrepet og at rullegardina går ned - sånn er det hvertfall for min mann.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #11 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han har IKKE gitt uttrykk for noe som helst. Har sendt ønskeliste og sagt hva han ville ha til frokost. Så jeg skjønte ingenting. Jeg spurte hva som var galt, men fikk bare glefsing tilbake. Anonymkode: b06bf...47a Da hadde jeg satt meg ned med ham OG bedt om svar. Han sa du ødelegger dagen hans med oppførselen din, da hadde jeg faen meg bare gått hjem... Anonymkode: 2c791...acf 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #12 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, jeg sparte veldig på kruttet, men det var rund dag og ville gjøre noe litt ekstra. Men fra nå skal jeg virkelig droppe å gjøre noe som helst. Anonymkode: b06bf...47a Ok, han burde iallfall snakket med deg da om hva som ble galt denne dagen.. Anonymkode: d05f0...c13
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #13 Skrevet 23. mai 2022 Han hadde sikkert en krisefølelse i og med at det var rund dag. Mange som sliter med det. Anonymkode: c0bd5...37a 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #14 Skrevet 23. mai 2022 Pleier han å ha dårlige dager hvor han surmuler? Hvis dette er helt ute av karakter så har du rett til å vite hva som plager han, bursdag eller ei. Anonymkode: 65480...376 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #15 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han hadde sikkert en krisefølelse i og med at det var rund dag. Mange som sliter med det. Anonymkode: c0bd5...37a Sikkert, problemet er at han oppfører seg som en trassig 4åring og tror det er greit. Anonymkode: 2c791...acf
Sessan_ Skrevet 23. mai 2022 #16 Skrevet 23. mai 2022 Men…bare for oppklaring: slik jeg leser HI, så var han sur allerede da du kom hjem, dagen FØR bursdagen hans? Stemmer det? For jeg føler mange her svarer med utgangspunkt i at han ble sur for det som skjedde PÅ bursdagen. Men det virker jo som surmulinga startet dagen før? 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #17 Skrevet 23. mai 2022 Sessan_ skrev (Akkurat nå): Men…bare for oppklaring: slik jeg leser HI, så var han sur allerede da du kom hjem, dagen FØR bursdagen hans? Stemmer det? For jeg føler mange her svarer med utgangspunkt i at han ble sur for det som skjedde PÅ bursdagen. Men det virker jo som surmulinga startet dagen før? Starta kvelden før ja. Jeg ble skikkelig stressa og bekymra. Og da det vedvarte neste dag greide jeg ikke gå rundt og late som ingenting lengre. Fikk ikke svar på noe jeg lurte på. Anonymkode: b06bf...47a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #18 Skrevet 23. mai 2022 Merkelig hvis han har sendt deg både ønskeliste og ønsker om hva han ville ha til frokost. Men gjorde han dette på eget initiativ eller oppmuntret du? Kan hende han bare prøvde å møte forventningene dine, og så rant det over for han kombinert med at han kanskje hadde en ordentlig dårlig dag. Personlig kan jeg si at bursdagen min ikke er yndlingsdagen min akkurat og jeg har personer i familie og omkrets som står med Stoppeklokke nærmest og skal starte bursdagen 00:00 på slaget når jeg egentlig synes det er ille nok med bursdag kl 10 på selve bursdagen. Jeg er heller ikke flink med gaver og hadde slitt med å finne så mye som 1 bra gave til min kjære. Synes også det er tullete med mer enn 1 gave. Hadde dermed bare blitt stressa og irritert hvis jeg fikk mange gaver fra kjæresten. Anonymkode: 94c7c...cb5 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #19 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Merkelig hvis han har sendt deg både ønskeliste og ønsker om hva han ville ha til frokost. Men gjorde han dette på eget initiativ eller oppmuntret du? Kan hende han bare prøvde å møte forventningene dine, og så rant det over for han kombinert med at han kanskje hadde en ordentlig dårlig dag. Personlig kan jeg si at bursdagen min ikke er yndlingsdagen min akkurat og jeg har personer i familie og omkrets som står med Stoppeklokke nærmest og skal starte bursdagen 00:00 på slaget når jeg egentlig synes det er ille nok med bursdag kl 10 på selve bursdagen. Jeg er heller ikke flink med gaver og hadde slitt med å finne så mye som 1 bra gave til min kjære. Synes også det er tullete med mer enn 1 gave. Hadde dermed bare blitt stressa og irritert hvis jeg fikk mange gaver fra kjæresten. Anonymkode: 94c7c...cb5 Har virkelig ikke mast eller presset på. Han ønska seg ordentlig dyre ting og var gira når vi snakka om det. Jeg la lista mye lavere der. To mindre gaver. Ikke noe storslått. Men ting han trengte. Nei sukk. Det er et mysterium. Anonymkode: b06bf...47a 1
spinner Skrevet 23. mai 2022 #20 Skrevet 23. mai 2022 Jeg hang meg opp i at du måtte hjem til 00.00. Det gir meg en følelse av at du tar fødselsdager mye mer alvorlig enn de fleste andre. Kaffe på senga om morgenen og en pakke eller tre er vel gjengs for voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå