Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke vært sammen veldig lenge, har vel betegnet oss som kjærester i rundt 2 mnd. Eksen det er snakk om her har det vært slutt med i flere år, de har ikke barn sammen men har sporadisk kontakt. Søsteren til kjæresten min er visst venninne med hans eks bl.a.

Jeg hadde ikke sett han på en stund og han kom på besøk til meg i helga. Vi holder på å lage en bedre middag og koser oss sammen med vin. Så ringer tlf hans og jeg ser på displayet at det er eksen hans. Han sier "denne tlf tar jeg ikke nå" og lar tlf ringe ut. 

Først ble jeg egentlig litt takknemlig for at han ikke "kastet bort" vår tid sammen på å prate med eksen, men nå etterpå vet jeg ikke helt. Hvorfor kunne han ikke bare svart og sagt at han er med kjæresten sin? Hørt hva det gjaldt ? Hvis hun kanskje ikke var klar over at han nå er i et forhold så kunne han sagt at han var med meg? 

Hadde dere reagert på det? Sitter nå egentlig litt med følelsen av at han ikke ville ta tlf nettopp fordi jeg var der og kunne hørt noe jeg ikke burde høre 😔

Anonymkode: 5b367...265

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han ville vel prioritere deg og deres tid sammen. Ikke legg så mye inn i det.

Anonymkode: fd0e2...348

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Helt uaktuelt være sammen med en som har ekser ringende på telefonen etter flere år - hvis det ikke er barn involvert. Syntes det er så turn off med menn som pleier vennskap med gamle ekser, en sånn mann kommer ikke inn i varmen hos meg. De har vært kjærester, hatt sex - det kan aldri bli et helt normalt vennskap etter det . Følelser kan blusse opp igjen , det har vært en nærhet mellom dem . Nei, takk - en sånn mann blir ikke vurdert engang.

Anonymkode: 45884...a4e

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

For min del viste det seg at en dame som ringte som han ikke ville svare var en eks han sa var en venninne.. 

Når det er sagt, i motsetning til anonym over her, så syns jeg det er helt greit å ha kontakt med en eks! Hadde han sagt at han hadde kontakt med henne hadde jeg syns det var greit, det var verre at han påsto han ikke hadde det men så viste det seg etter en tid at denne venninnen var eksen. Han var redd jeg skulle bli sjalu, men det ble jeg ikke. 

Nå er han min eks også, og vi har kontakt. Hva er turn off med det? Vi var jo sammen fordi vi likte hverandre veldig godt! Hvor ofte møter du en person du liker så godt at du vurderer å dele livet med dem? Når kjærligheten renner ut er det fortsatt vennskap igjen. Hvis jeg skal ha ny kjæreste, må det være en som syns dette er helt naturlig for oss begge. Da mener jeg ikke hytteturer og rødvinskvelder, men snakkes en gang i blant og finne på noe innimellom, gjerne med de nye kjærestene. Kan ikke alle bare være venner da? :)

Anonymkode: 13e0a...e2f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt uaktuelt være sammen med en som har ekser ringende på telefonen etter flere år - hvis det ikke er barn involvert. Syntes det er så turn off med menn som pleier vennskap med gamle ekser, en sånn mann kommer ikke inn i varmen hos meg. De har vært kjærester, hatt sex - det kan aldri bli et helt normalt vennskap etter det . Følelser kan blusse opp igjen , det har vært en nærhet mellom dem . Nei, takk - en sånn mann blir ikke vurdert engang.

Samme her. Skikkelig turn off. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For min del viste det seg at en dame som ringte som han ikke ville svare var en eks han sa var en venninne.. 

Når det er sagt, i motsetning til anonym over her, så syns jeg det er helt greit å ha kontakt med en eks! Hadde han sagt at han hadde kontakt med henne hadde jeg syns det var greit, det var verre at han påsto han ikke hadde det men så viste det seg etter en tid at denne venninnen var eksen. Han var redd jeg skulle bli sjalu, men det ble jeg ikke. 

Nå er han min eks også, og vi har kontakt. Hva er turn off med det? Vi var jo sammen fordi vi likte hverandre veldig godt! Hvor ofte møter du en person du liker så godt at du vurderer å dele livet med dem? Når kjærligheten renner ut er det fortsatt vennskap igjen. Hvis jeg skal ha ny kjæreste, må det være en som syns dette er helt naturlig for oss begge. Da mener jeg ikke hytteturer og rødvinskvelder, men snakkes en gang i blant og finne på noe innimellom, gjerne med de nye kjærestene. Kan ikke alle bare være venner da? :)

Nei alvorlig talt. Man kan ikke gå fra elskere til å kun være venner og henge sammen. En av de vil alltid håpe på et ligg og sexlysten er ikke over selv om kjærligheten dør ut. Er mange som har sex med ekser. Totalt uakseptabelt at min mann skal dra på kaffe til tidligere sexpartner. No way. Man ber om sjau i forholdet da.

Anonymkode: 8e37e...d4e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Om de ikke har barn sammen har hun absolutt ingen grunn til å ringe han.

Han har henne sikkert som fuckfriend enda

Anonymkode: d028e...63f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 18.35):

HELT enig! 

Når det er sagt er det jo også vanskelig å kreve at han skal avslutte et vennskap. Så tror nesten man må finne ut sånne ting så fort som mulig og ha det som et absolutt krav. Har hatt samme problemet selv. "heldigvis" viste hun etter hvert hvordan hun virkelig var og han kuttet kontakten med henne. Hun var virkelig ute etter å skape trøbbel. 

Anonymkode: 73904...f3d

• Liker 1
Skrevet
On 5/23/2022 at 7:00 PM, AnonymBruker said:

Kan ikke alle bare være venner da? :)

Nei de kan faktisk ikke det. Hadde aldri innvolvert meg med ei som hadde kontakt med exer, ei heller ei som hadde "en god mannlig venn" hun fant på ting med, helt uaktuelt. Alt for stor sjanse for at noe kan skje, gjerne i berusa tilstand en gang, så slikt vil jeg ikke ha hengende over hodet mitt. jeg har sett slikt skje mer en 1 gang for å si det sånn med folk jeg kjenner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fridiskusjon.no skrev (Akkurat nå):

Nei de kan faktisk ikke det. Hadde aldri innvolvert meg med ei som hadde kontakt med exer, ei heller ei som hadde "en god mannlig venn" hun fant på ting med, helt uaktuelt. Alt for stor sjanse for at noe kan skje, gjerne i berusa tilstand en gang, så slikt vil jeg ikke ha hengende over hodet mitt. jeg har sett slikt skje mer en 1 gang for å si det sånn med folk jeg kjenner.

Enig! Samboeren min hadde en venninne der vi bodde før. Han delte altfor mye med henne og hun tok hans parti i 90% av tilfellene og mente jeg bare lagde drama. Etter at vi flyttet har forholdet vårt vært mye bedre og vi kommuniserer mye bedre. Nå snakker han med meg om våre problemer og ikke med henne. Det har faktisk ført til at vi får snakket gjennom ting og finner ut av det heller enn at han klager til henne og hun er enig med ham og så eskalerer bare problemet fordi han ikke klarer å se min side av saken, men bare ble enda mer overbevist om at han hadde rett.

Anonymkode: 73904...f3d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 11.51):

Vi har ikke vært sammen veldig lenge, har vel betegnet oss som kjærester i rundt 2 mnd. Eksen det er snakk om her har det vært slutt med i flere år, de har ikke barn sammen men har sporadisk kontakt. Søsteren til kjæresten min er visst venninne med hans eks bl.a.

Jeg hadde ikke sett han på en stund og han kom på besøk til meg i helga. Vi holder på å lage en bedre middag og koser oss sammen med vin. Så ringer tlf hans og jeg ser på displayet at det er eksen hans. Han sier "denne tlf tar jeg ikke nå" og lar tlf ringe ut. 

Først ble jeg egentlig litt takknemlig for at han ikke "kastet bort" vår tid sammen på å prate med eksen, men nå etterpå vet jeg ikke helt. Hvorfor kunne han ikke bare svart og sagt at han er med kjæresten sin? Hørt hva det gjaldt ? Hvis hun kanskje ikke var klar over at han nå er i et forhold så kunne han sagt at han var med meg? 

Hadde dere reagert på det? Sitter nå egentlig litt med følelsen av at han ikke ville ta tlf nettopp fordi jeg var der og kunne hørt noe jeg ikke burde høre 😔

Anonymkode: 5b367...265

Han var såpass åpen om det at det er vel ikke farlig?

Han hadde ikke på lydløs, han gjemte ikke bort tlf og han sa at han ikke ville snakke med henne akkurat da. 

Hadde det skjedd meg så ville jeg sagt at jeg ville vite hva det handlet om bare. 

Anonymkode: 5351f...aac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...