Hyldeblomst Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 (endret) Vi har akkurat startet prøving. Jeg sluttet på pillen (kombinasjons) i begynnelsen av mai, fikk bortfallsblødning fra 7-11. mai. Vi har deretter «lagt inn aksjer» hver andre dag ca. mellom 12.-22. mai. Har ikke testet, men ganske sikker på at jeg hadde eggløsning 18. mai basert på smerter og andre symptomer. I går (5DPO) fikk jeg litt lyserosa utflod på papiret og i dag (6DPO) fikk jeg bittelitt friskt blod på papiret ved ett enkelt dobesøk. Det var en god del tykt slim sammen med dette. Aldri sett det før. Ikke én dråpe blod på papiret etter dette. Har jeg fått en ny menstruasjon allerede nå, eller kan det være festeblødning? Er dette normalt?😊 Jeg har alltid hatt 3 uker mellom blødningene mine før. Jeg vet ikke akkurat hvor lang syklusen er, da jeg ikke har tracket før nå. Mine menstruasjoner pleier allikevel ikke starte slik som dette. Er det noen som har opplevd en slik blødning? Er veldig trøtt i dag, har murringer i magen og temp er litt høyere enn vanlig. Må tisse unormalt ofte, og jeg har overaktiv blære, så det vil si rimelig hyppig selv i forhold til min standard. Ikke tegn til blod på over 7 timer nå. Hadde dette vært vanlig mens hadde jeg blødd kraftig nå på andre dagen. Jeg er håpefull for at vi har vært heldige på første forsøk. Tester ved forventet mens 2. juni. Endret 3. juni 2022 av Hyldeblomst Oppdatert med ny info:)
Laura80 Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 Sannsynligvis mensen. Veldig vanlig at man de første syklusene etter pilleslutt ikke har eggløsning og dermed ustabil syklus. Det pleier rette seg. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 Det samme skjedde meg og det er helt normalt. Jeg sluttet på Cerazette i mars. Fikk en litt kraftig blødning dagen etter pilleslutt og mensen to uker etterpå. Nå er syklusen stabil 👍 Anonymkode: ff367...572 1
Hyldeblomst Skrevet 24. mai 2022 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det samme skjedde meg og det er helt normalt. Jeg sluttet på Cerazette i mars. Fikk en litt kraftig blødning dagen etter pilleslutt og mensen to uker etterpå. Nå er syklusen stabil 👍 Anonymkode: ff367...572 Takk for svar. Det stanset igjen og var bare to flekker med brunlig utflod i truseinnlegget etter en hel dag. I formiddag var det bittelitt blod med mye seigt slim, ved neste dobesøk ingenting. Jeg må tisse hele tiden. Begynner å ha et håp om at det kan være festeblødning🤞🏻
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #5 Skrevet 24. mai 2022 Hyldeblomst skrev (6 timer siden): Takk for svar. Det stanset igjen og var bare to flekker med brunlig utflod i truseinnlegget etter en hel dag. I formiddag var det bittelitt blod med mye seigt slim, ved neste dobesøk ingenting. Jeg må tisse hele tiden. Begynner å ha et håp om at det kan være festeblødning🤞🏻 Ikke for å legge en demper, men sånn pleier mensen å starte hos meg. En til to dager med en liten antydning til blod, så kommer mensen for fullt. Men det kan jo hende at du er heldig og at det har klaffet allerede. Ta en test om noen uker hvis mensen uteblir Anonymkode: ff367...572 1
Hyldeblomst Skrevet 24. mai 2022 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ikke for å legge en demper, men sånn pleier mensen å starte hos meg. En til to dager med en liten antydning til blod, så kommer mensen for fullt. Men det kan jo hende at du er heldig og at det har klaffet allerede. Ta en test om noen uker hvis mensen uteblir Anonymkode: ff367...572 Ikke slik det starter hos meg😊 og det er jo det jeg sammeligner med. Er også veldig feil tid for menstruasjon. Har gått tre dager nå og blødningen har stanset igjen👍🏻 Tester 2. juni når jeg forventer mensen
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #7 Skrevet 24. mai 2022 5 dpo er alt for tidlig for festeblødning så det kan hende kroppen din bare har litt blødninger fordi du har sluttet på prevensjon? Syklusen er sikkert litt på bærtur 😊 Anonymkode: 6e63f...5d2 2 1
Hyldeblomst Skrevet 3. juni 2022 Forfatter #8 Skrevet 3. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 20.19): 5 dpo er alt for tidlig for festeblødning så det kan hende kroppen din bare har litt blødninger fordi du har sluttet på prevensjon? Syklusen er sikkert litt på bærtur 😊 Anonymkode: 6e63f...5d2 Takk for at dere svarer, og kanskje lærer dere noe nytt av meg nå. I mitt tilfelle var det faktisk slik allikevel. Festeblødning 5DPO (det er jo kun estimert, så kan ha hatt eggløsning et par dager tidligere enn jeg tror siden jeg ikke testet), øm rygg, oppblåst, svimmel og trøtt frem til positiv test 14DPO (3+6).☺️ Endret 3. juni 2022 av Hyldeblomst 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #9 Skrevet 3. juni 2022 Hyldeblomst skrev (3 timer siden): Takk for at dere svarer, og kanskje lærer dere noe nytt av meg nå. I mitt tilfelle var det faktisk slik allikevel. Festeblødning 5DPO (det er jo kun estimert, så kan ha hatt eggløsning et par dager tidligere enn jeg tror siden jeg ikke testet), øm rygg, oppblåst, svimmel og trøtt frem til positiv test 14DPO (3+6).☺️ Gratulerer så mye😊🤗 Fantastisk Anonymkode: f8467...895 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #10 Skrevet 3. juni 2022 Gratulerer så mye! Ingen følelse i verden er bedre enn den positive testen når man har prøvd 😄 Anonymkode: a4500...71f 1 1
Laura80 Skrevet 4. juni 2022 #11 Skrevet 4. juni 2022 Hyldeblomst skrev (På 3.6.2022 den 15.53): Takk for at dere svarer, og kanskje lærer dere noe nytt av meg nå. I mitt tilfelle var det faktisk slik allikevel. Festeblødning 5DPO (det er jo kun estimert, så kan ha hatt eggløsning et par dager tidligere enn jeg tror siden jeg ikke testet), øm rygg, oppblåst, svimmel og trøtt frem til positiv test 14DPO (3+6).☺️ Gratulerer ❤️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå