AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #21 Skrevet 23. mai 2022 Jeg vil jo ha han (sikkert traumebundet som noen skriver lenger opp..) men innerst inne vil jeg jo gå fordi dette er jo standarden.. han endrer seg litt og når jeg typ har begge føttene på utsiden blir han plutselig sånn jeg ønsker meg..😳 men nå som jeg faktisk sier hardt ifra at jeg ikke tror på han og han bare sitter der heeeelt rolig å forklarer hvorfor han endelig har forandret seg og at han vil ha hus/barn/livet sitt med meg så klarer jeg ikke å bli annet en forbanna og frustrert og da mener han at jeg er urettferdig som blir sur og ikke ser at han prøver å fikse forholdet Anonymkode: 95fd1...fb6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #22 Skrevet 23. mai 2022 Hadde gått fra han. Uansett om han har forandret seg nå, så endrer ikke det alt som har skjedd. Jeg hadde ikke klart å elske og tilgi en fyr som behandlet meg så dårlig så lenge. Bedre å finne seg en annen Anonymkode: 04dc5...fef
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #23 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor føler jeg da at det er annerledes denne gangen? Jeg sier rett ut til han at jeg ikke tror han og at han ikke bare kan forvente at alt endrer seg på et knips når han plutselig er villig til å gi meg det jeg vil ha. Og at det virker fake når det kun kommer nå som jeg har begynt å gi faen, gjøre hva jeg vil og funnet meg i at jeg aldri kommer til å få et normalt forhold med han. Jeg bare er så redd for at han faktisk har forandret seg og at jeg kommer til å angre når jeg ser han behandle den neste bra/sånn han behandler meg nå😩 Anonymkode: 95fd1...fb6 Det er ikke annerledes denne gangen, enkelt og greit. Du kan håpe og tro så mye du vil, men det forandrer ikke fakta. Vi vet hvordan slike personlighetstyper opererer. Vi vet mønstrene de følger. Vi vet også at slik oppførsel eskalerer over tid, og at de ikke endrer seg. Kjæresten din er ikke unik på dette feltet, og du er ikke en spesiell, unik blomst som kan forandre han. Hans adferd er textbook. Han er skrevet rett ut av et kapittel i psykologi for nybegynnere bøker. Love bombing og mishandling går hånd i hånd, igjen og igjen og igjen. Han sier det du vil høre, for så å gå tilbake til gamle vaner, for så å vise masse kjærlighet, for så å slå osv osv osv. I tillegg vil han isolere deg fra venner og familie, og du vil føle deg helt alene og at du ikke kan be noen om hjelp. Skam vil også forhindre deg fra å be om hjelp. Og kommer du deg ut, så vil han stalke deg til du går tilbake eller til han finner noen andre han kan kontrollere. Du er allerede så avhengig av de "gode" sidene av han at du vurderer å bli, selv om de "gode" sidene ikke eksisterer. Det er en maske han setter på for å fiske deg inn igjen. På tide å ta gode valg for deg selv nå. Gå og se deg aldri tilbake. Og du, les deg litt opp om røde flagg, love bombing, traumebånd etc så du ikke går i fella igjen i fremtiden. Anonymkode: 91e37...f0d
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #24 Skrevet 23. mai 2022 Det er jo vold det han driver med nå og. Vil følge med på hvor du er osv... Anonymkode: 87ff0...f78
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #25 Skrevet 23. mai 2022 Voldelige folk endrer seg en liten stund til de har deg på kroken igjen. Da er det tilbake igjen til volden... Anonymkode: efcff...089
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #26 Skrevet 26. mai 2022 Har du kommet til fornuft, Ts? Håper du har gjort det slutt så du kan leve et godt liv videre. Anonymkode: 91e37...f0d
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #27 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 11.04): Hei! Jeg har et stort dilemma som jeg trenger å få løst opp i, og da tenkte jeg at det kanskje er noen kloke hoder her som kan komme med noen innspill til meg. Jeg har vært i et forhold med en gutt i over et og et halvt år nå. Dette forholdet har både vært fysisk og psykisk voldelig (sist det var noe vold var for over 6 mnd siden) - og jeg er den som har kjempet og prøvd alt jeg kunne for å få dette forholdet til å fungere. Dette er selvom jeg føler at jeg har blitt jobba mot hele veien, men han har aldri gått selvom han har klikka på meg opp og ned og tatt sine laster utover meg i lang tid. Vi snakker om at han har nekta meg å være venn på sosiale medier i over et halvt år, ser rødt hvis jeg snakker med han når han er på jobb, tar ikke tlf på fritiden osv.. jeg har bare godtatt og godtatt fordi jeg elsker han.. De siste to ukene derimot har jeg prøvd å være med venner og gjøre ting som gjør meg glad uten å tenke på han i timeplanen min og nå «drumroll» er han plutselig blitt den perfekte kjæresten og forventer at jeg skal tro på at det er ekte. Han skal plutselig ha meg på snap så han kan føle seg «sikker» på meg, følge meg overalt og ringe meg når jeg er med venner for å vite hva jeg gjør og hvem jeg er med. Og nå er han såra fordi jeg har en fot utenfor døra og ikke godtar at ting ikke blir bra på et knips. Jeg føler jo såklart at han kun gjør dette for at jeg ikke skal gå og at jeg derfor ikke kan stole på om det går rett tilbake til samme greiene når han vet at han har meg igjen.. Men, han har ikke rørt meg på lang tid og han prøver virkelig sånn jeg kan se det. Det siste problemet er at jeg er usikker på grunnen til at jeg føler at jeg gir opp selv og om det kun er fordi at nå får jeg det jeg endelig vil ha og har kjemper lenge for.. han gir meg alt jeg ønsker meg nå, han er tilstede og kjærlig. Han er snill og omtenksom. Han har jobbet med sinnet sitt og i diskusjoner så er det jeg som ikke klarer å holde meg rolig lenger.. jeg er frustrert og sint over at han ikke skjønner at han har dratt meg gjennom søla gjennom lang tid og nå som han har funnet ut at ting er «verdt det» og at jeg er the one, så skal han gå all inn, ha «full kontroll» (ref. Snap) igjen og er såra fordi jeg utrykker at jeg blir usikker på om det kun er et forsøk på å få meg til å bli eller om det er ektefølt.. huff, dette ble langt.. men jeg føler meg skikkelig lost akkurat nå. Hva tenker folk om dette? Takker på forhånd for svar fra de som orker å lese alt👌🏻 Anonymkode: 95fd1...fb6 Jeg leste en gang at den som ødela deg kan ikke være den som fikser deg. Håper det hjalp. Anonymkode: edb40...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #28 Skrevet 26. mai 2022 Mitt eneste råd til deg her er å gå fra han. Jeg skjønner det ikke er lett, men det du blir utsatt for nå er manipulering. Kom deg ut før du synker enda dypere inn i dette. BLIR MAN UTSATT FOR VOLD SKAL MAN UT AV FORHOLDET. Det finnes ingen unnskyldninger. Du burde lese deg opp på temaet og søke støtte i noen du stoler på og kjenner. Det er farlig å være i parforhold når det utøves vold, spesielt ettersom det er økt sjanse for par-drap da man går fra personen. KOM DEG UT Anonymkode: c4f58...862
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå