AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 Noen som har tatt NIPT-test fra feks Danmark som kan forklare hvordan det fungerer? Og hvor tidlig er det mulig å ta den? Anonymkode: 2ebf0...dd3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 Du kan ta den fra uke 9, men du må først ta en ultralyd for å se at det er liv og hvor mange fostre. Jeg bestilte via Ultralydklinikken og fikk tilsendt et testkit. Dvs nål og det du trenger av glass. Alt står grundig forklart. Er med emballasje til å pakke det inn i. Du avtaler på forhånd henting fra DHL samme dag du tar blodprøven. De henter og frakter den direkte til California. Du kan hele tiden spore pakken. Den er framme innen 2 døgn. Så får du svar etter 5-6 dager. De ringer deg opp fra Ultralydklinikken, i tillegg får du alle prøvesvarene på mail. Det du må ha klart er noen som kan ta blodprøven av deg. Jeg spurte på legekontoret, men de sa nei, fordi prøvene ikke var rekvirert av lege i Norge. Hadde ingen sykepleier venninner som jeg ønsket å spørre, pga. var jo veldig tidlig i graviditeten og om testen viste noe galt, hadde jeg ikke ønsket at de skulle vite. Måtte dermed ringe rundt til privatklinikker, og den 5 plassen jeg ringte sa de ja til å ta den. De andre sa nei pga. kapasitetsproblemer og fordi de selv tilbyr NIPT test (men den tester for veldig lite sammenlignet med den i DK). Så jeg stresset egentlig litt for å få tatt selve prøven, men resten gikk etter planen. Ellers kan du jo og reise ned til København. Anonymkode: ebe0d...27a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå