Serenahiis Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 Hei. Jeg skal ta privatisteksamen i engelsk skriftlig på fredag. Jeg er god til å skrive, og god i engelsk. Det eneste jeg kan slite med er å få inn litt «profesjonelle» engelske ord. Som for eksempel å skrive «excellent» istedenfor «good». Altså å få en variert ordbruk. Har dere tips til ord, utrykk og formuleringer jeg «må» ha med? Takk på forhånd
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Skrevet 23. mai 2022 Les noe engelsk faglitteratur, så finner du sikkert fort noe. Anonymkode: 9c726...cda
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 maddame, how are the biscuits and gravy? Do they go well with the pork loin? Anonymkode: 02bec...e33
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 Vet ikke med konkrete ord, det er bedre om du endrer måte å tenke på under eksamen. Let alltid etter synonymer. Med en gang du skriver "good" så må du stoppe og tenke, kan dette nyanseres eller sies på en annen måte? Du må rett og slett tenke, ikke bare skrive. Anonymkode: abd4b...6aa 3
Serenahiis Skrevet 23. mai 2022 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vet ikke med konkrete ord, det er bedre om du endrer måte å tenke på under eksamen. Let alltid etter synonymer. Med en gang du skriver "good" så må du stoppe og tenke, kan dette nyanseres eller sies på en annen måte? Du må rett og slett tenke, ikke bare skrive. Anonymkode: abd4b...6aa Ja, jeg vet. Det er akkurat det jeg leter etter med denne tråden. Tips til synonymer. Men takk:)
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #7 Skrevet 23. mai 2022 https://www.thesaurus.com/ Anonymkode: 9c726...cda
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #8 Skrevet 23. mai 2022 3 minutter siden, Serenahiis said: Ja, jeg vet. Det er akkurat det jeg leter etter med denne tråden. Tips til synonymer. Men takk:) Jeg skjønner det, men det er helt meningsløst at vi skal sitte å liste opp synonymer til ord vi ikke en gang har. Aner du hvor mange ord det finnes på engelsk? Og jeg hadde svart akkurat det samme om du hadde spurt etter "norske ord du burde få med i en norskeksamen". Klart jeg kan si at du burde bruke ordet "flabbergasted", men det hjelper lite om det ikke passer inn i oppgaven din eller er et ord du uansett ikke forstår. Og hva skal du gjøre, skrive en liste over "fancy" engelske ord og prøve å lure dem inn i besvarelsen din på en naturlig måte? Jeg holder en knapp på at du heller må stoppe og tenke mens du skriver, og bruke ordbøker flittig, også synonymordbøker. Anonymkode: abd4b...6aa 3
FunnyBoy123 Skrevet 23. mai 2022 #9 Skrevet 23. mai 2022 Du trenger ikke å bruke overdrevne avanserte ord. Utrolig mange gjør den feilen og ender opp med setninger som ikke gir helt mening. Ikke forsøk å skriv noe du selv ikke helt forstår. Men for all del, gjerne bruk noen avanserte ord i blant. Viktigste er strukturen og at engelsken stemmer grammatisk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå