Gå til innhold

Clearblue eggeløsningstest, høy fertilitet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som  har blitt gravide når testen viser bare "høy fertilitet" smileyn som blinker bare? Hvis man ikke får "maksimal fertilitet" er sjansen dårligere da? Sto på pakka at etter 3 ganger burde man oppsøke lege hvis maksimal fertilitet ikke kommer? Frem til nå har jeg bare fått "høy fertilitet", men det er 2 gangen vi prøver nå da så kanskje litt tidlig å si.  Hva slags erfaringer har dere? Gjelder clearblue sine tester :)

Anonymkode: d0937...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

tester 1 gang om dagen, på morningen hvis det var det du mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

tester 1 gang om dagen, på morningen hvis det var det du mente?

Ja var det jeg tenkte på. Ofte så slår eggløsningstestene ut på ettermiddagen, så tester man 1 gang om dagen så kan det lønne seg å teste på ettermiddagen. Det kan å være at du har en kort LH-topp. Den kan variere mye fra person til person, og fra gang til gang. Jeg er en av de med kort topp, så må teste 2 ganger om dagen, når jeg regner med det nærmer seg. Mine gikk fra blinkende til fast, og så til negativ i løpet av rundt 18 t, flere ganger. Hadde jeg vært deg så ville jeg ha testet det ved neste syklus. 

Anonymkode: 519be...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja var det jeg tenkte på. Ofte så slår eggløsningstestene ut på ettermiddagen, så tester man 1 gang om dagen så kan det lønne seg å teste på ettermiddagen. Det kan å være at du har en kort LH-topp. Den kan variere mye fra person til person, og fra gang til gang. Jeg er en av de med kort topp, så må teste 2 ganger om dagen, når jeg regner med det nærmer seg. Mine gikk fra blinkende til fast, og så til negativ i løpet av rundt 18 t, flere ganger. Hadde jeg vært deg så ville jeg ha testet det ved neste syklus. 

åhja, men er ikke dumt hvis man skal unngå å drikke hele dagen også da? Eller hvordan gjør du det? Til nå har jeg testet morgenurinen og ikke drukket noe før jeg la meg kvelden før. Jeg har drukket noen glass vann siden i dag tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

åhja, men er ikke dumt hvis man skal unngå å drikke hele dagen også da? Eller hvordan gjør du det? Til nå har jeg testet morgenurinen og ikke drukket noe før jeg la meg kvelden før. Jeg har drukket noen glass vann siden i dag tidlig

Holder meg i 3-4 timer. Prøver å drikke minst mulig, men drikker om jeg er tørst. Tester som regel i 13-14 tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Tonnis skrev (14 minutter siden):

Holder meg i 3-4 timer. Prøver å drikke minst mulig, men drikker om jeg er tørst. Tester som regel i 13-14 tiden

Okei. Kanskje prøve det neste gang da. Takk for tipset :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du trenger ikke å unngå drikke hele dagen. LH-stiger mest fra morgenen av, så ettermiddagen/tidlig kveld er best. Si hvis du tester i 17-tiden, så kan du jo drikke som vanlig, men prøve å drikke minst mulig et par timer før testen, og ikke tisse selvfølgelig. Det, sammens med å teste et par ganger om dagen i en syklus, så vil jeg tro at du vil se om du oppnår fast smiley eller ikke. Da blir det som regel litt lettere etterhvert å skjønne seg på syklusene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du trenger ikke å unngå drikke hele dagen. LH-stiger mest fra morgenen av, så ettermiddagen/tidlig kveld er best. Si hvis du tester i 17-tiden, så kan du jo drikke som vanlig, men prøve å drikke minst mulig et par timer før testen, og ikke tisse selvfølgelig. Det, sammens med å teste et par ganger om dagen i en syklus, så vil jeg tro at du vil se om du oppnår fast smiley eller ikke. Da blir det som regel litt lettere etterhvert å skjønne seg på syklusene sine.

Okei, idag fikk jeg fast smiley og det var på morgenen, hehe. men takk igjen for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Okei, idag fikk jeg fast smiley og det var på morgenen, hehe. men takk igjen for tips!

Det er jo kjempe bra, da er det bare til å følge med i syklusene framover, og krysser fingrene for at det klaffer fort for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...