Gjest Gjest_Marielle_* Skrevet 9. november 2005 #1 Skrevet 9. november 2005 Jeg skal flytte inn i ny leilighet og lurer på om noen har forslag til hvilken farge jeg kan male veggene. Jeg har blå sofa, og lakkerte furumøbler. Jeg har tenkt på å male i en kremhvit eller lattefarge, men er veldig usikker med tanke på at det skal passe til møblene. Helst har jeg lyst å kjøpe nye møbler, men det må jeg nok dessverre vente litt med Kanskje noen har noen forslag til hva jeg kan gjøre med de grusomme furumøblene også? Må jo male eller beise de. Blir glad for alle tips, da jeg er ganske håpløs på fargevalg.
Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2005 #2 Skrevet 9. november 2005 (endret) Et forslag er å male både veggene og furumøblene kremhvite eller antikkhvite(bytt knotter) , og hvis fargen på sofa'n ikke passer, kjøper du bare nytt trekk til den. Så kan du heller kjøpe teppe, puter, duker og gardiner i spreke farger for å live opp litt. Lettere å kjøpe nytt tilbehør enn å male veggen en gang til hvis du blir lei. Edit: Glemte å si at hvis furumøblene dine er lakkerte tror jeg du må pusse over dem med sandpapir for at malingen skal feste seg, og grunne først. Endret 9. november 2005 av Rosin
Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2005 #3 Skrevet 9. november 2005 Vi har en farge i stua som heter gul sandstein. Det er en varm lysfarge som er kjempefin. Det stemmer nok at møblene må pusses ned før du kan male de. Litt jobb men det blir sikkert fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå