AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Del Skrevet 23. mai 2022 Mannen min vil bytte servant og vask selv, på badet. Vi har kjøpt ny vask, men kun overdel, skapene og underdelen har vi beholdt fra før av. Han er veldig handy, men jeg tenker det er best å bestille rørlegger som gjør jobben, også har vi bevis når vi en gang skal selge huset. Når det gjelder rør og slikt, så vil jeg ikke at han skal gjøre det. Hva tenker dere? Anonymkode: e54bc...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #2 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mannen min vil bytte servant og vask selv, på badet. Vi har kjøpt ny vask, men kun overdel, skapene og underdelen har vi beholdt fra før av. Han er veldig handy, men jeg tenker det er best å bestille rørlegger som gjør jobben, også har vi bevis når vi en gang skal selge huset. Når det gjelder rør og slikt, så vil jeg ikke at han skal gjøre det. Hva tenker dere? Anonymkode: e54bc...52c Du har lov å bytte servanten selv. Bare sørg for at alt er tett etterpå mtp pakninger og at alt er strammet godt. Etter en tids bruk, kan det være lurt å gå over å stramme igjen. Du gjør ingenting fysisk med vannrørene, så det er helt innafor å gjøre selv. Anonymkode: 181ba...e54 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 23. mai 2022 #3 Del Skrevet 23. mai 2022 Et bad er et våtrom, så det skal tåle litt vann om man skulle ha 10 tommeltotter. Men å bytte servant er ikke spesielt vanskelig, og avløpsrør er nesten idiotsikkert... Må antagelig demontere blandebatteriet, men det er bare å stenge hovedkrana eller den lokale om badet er utstyrt med slikt. To slanger, skrus sammen med integrert pakning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Del Skrevet 23. mai 2022 Dette er ikke en vanskelig jobb. Og det er faktisk ikke regler for at våtrom må håndteres av fagpersoner, det er kun krav om at det skal være forskriftsmessig utført. Elektro er derimot en type jobb der det ofte er krav om fagpersoner. Har selv byttet både kran og dusj på badet mitt (blandebatteri altså, samt dusjkabinett), og det er null stress. Jeg er dame og har aldri noensinne rørt noe slikt før. Anonymkode: 9f272...529 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har lov å bytte servanten selv. Bare sørg for at alt er tett etterpå mtp pakninger og at alt er strammet godt. Etter en tids bruk, kan det være lurt å gå over å stramme igjen. Du gjør ingenting fysisk med vannrørene, så det er helt innafor å gjøre selv. Anonymkode: 181ba...e54 Hadde vært lov med vannrørene også, strengt tatt. Er kun hvis man bor i leilighet og vann under trykk kan påvirke andre boenheter man ikke har lov selv. Anonymkode: 9f272...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #6 Del Skrevet 23. mai 2022 Jeg har selv bytta både servanten og skapet. Det er ikke vanskelig. Anonymkode: d9ea2...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #7 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er ikke en vanskelig jobb. Og det er faktisk ikke regler for at våtrom må håndteres av fagpersoner, det er kun krav om at det skal være forskriftsmessig utført. Elektro er derimot en type jobb der det ofte er krav om fagpersoner. Har selv byttet både kran og dusj på badet mitt (blandebatteri altså, samt dusjkabinett), og det er null stress. Jeg er dame og har aldri noensinne rørt noe slikt før. Anonymkode: 9f272...529 Hva har det å si at du er dame? Anonymkode: 11fe3...41c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pondus72 Skrevet 2. juni 2022 #8 Del Skrevet 2. juni 2022 Jeg fikk beskjed av rørleggeren at det gjorde jeg lett selv når jeg kjøpte nytt blandebatteri til dusjen. Så å bytte servanten skulle ikke være noe problem å fikse selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #9 Del Skrevet 2. juni 2022 Så lenge du vet hvor stoppekranen er, så er det null stress. 😊 Anonymkode: 32cdf...3e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #10 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 14.42): Hva har det å si at du er dame? Anonymkode: 11fe3...41c Har det noe å si at hun konstantert at hun er dame? Anonymkode: 84ee0...d18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #11 Del Skrevet 8. august 2024 Jeg tenkte å gjøre dette selv men hos oss er både vasken og skapet under limt fast til veggen (av tidligere eier selvsagt). Vi hadde ikke sjans engang. Er dette en jobb for rørlegger eller snekker? 🤷🏼♀️ Anonymkode: e6c10...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 8. august 2024 #12 Del Skrevet 8. august 2024 Just now, AnonymBruker said: Jeg tenkte å gjøre dette selv men hos oss er både vasken og skapet under limt fast til veggen (av tidligere eier selvsagt). Vi hadde ikke sjans engang. Er dette en jobb for rørlegger eller snekker? 🤷🏼♀️ Anonymkode: e6c10...8b3 Limt fast? Sikker på at det ikke bare er silikonfuge mellom vegg og baderomsmøbel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #13 Del Skrevet 8. august 2024 newman01 skrev (3 timer siden): Limt fast? Sikker på at det ikke bare er silikonfuge mellom vegg og baderomsmøbel? Jo det kan godt hende. Men da er det nok brukt en del. Anonymkode: e6c10...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #14 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 8.22): Mannen min vil bytte servant og vask selv, på badet. Vi har kjøpt ny vask, men kun overdel, skapene og underdelen har vi beholdt fra før av. Han er veldig handy, men jeg tenker det er best å bestille rørlegger som gjør jobben, også har vi bevis når vi en gang skal selge huset. Når det gjelder rør og slikt, så vil jeg ikke at han skal gjøre det. Hva tenker dere? Anonymkode: e54bc...52c Servant og vask = to ord for samme sak. Alt med vann og elektrisitet > fagfolk. Skjer uhell, så kan amatørarbeid få uante konsekvenser. Ved salg bør du og ha dokumenter på at alt arbeid er utført fagmessig. Altså det handler om de store og de små pengene. Anonymkode: 2fa2b...c63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 8. august 2024 #15 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 8.22): Mannen min vil bytte servant og vask selv, på badet. Vi har kjøpt ny vask, men kun overdel, skapene og underdelen har vi beholdt fra før av. Han er veldig handy, men jeg tenker det er best å bestille rørlegger som gjør jobben, også har vi bevis når vi en gang skal selge huset. Når det gjelder rør og slikt, så vil jeg ikke at han skal gjøre det. Hva tenker dere? Anonymkode: e54bc...52c At du må begynne å stole på mannen. Begrepet " fagfolk" betyr ingenting annet enn en overbetalt amatør nå for tiden..skal en få noe ordentlig gjort må en gjøre det sjøl etter min mening. Å bytte vask og kraner på badet er barneskirenn frue. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå