Gå til innhold

Usikker på om jeg kan skrive at jeg har gått x år på et studie når jeg ikke har tatt eksamen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei! For noen år siden så studerte jeg. Har selvsagt dette på CVen, at jeg gikk der i X år. MEN, ene året så ble jeg ganske så deprimert og slet med angst. Gjorde alt det jeg skulle, men til slutt satt jeg med for liten tro på meg selv til å møte opp til eksamen, dette varte dessverre i ett år (fikk i mellomtiden en slags hjelp oppstart på DPS osv). Så har sykemelding.

Det jeg da lurer på er om jeg burde la dette stå som et hull i CVen eller la det stå at jeg har gått X år på studiet? Det er det jeg har skrevet hittil, men innser jo nå at det kanskje ikke er helt riktig og at jeg kan få forklaringsproblemer når jeg viser frem vitnemål. Er dette i det hele tatt noe jeg burde være ærlig om?

Anonymkode: 8cf7d...755

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er bedre å skrive at du har studert enn å ha hull i CV'en. Noe har du lært i løpet av studietida uansett. Det du ikke kan skrive er f.eks "bachelor i økonomi og administrasjon", men du kan skrive "økonomistudier". Blir du spurt om vitnemål, må du bare svare ærlig at du ble syk og derfor ikke fikk avlagt eksamen - og for all del ikke begynn med å utdype sykdomsbildet, diagnoser og behandlinger. Vi arbeidsgivere er livredde for høyt sykefravær.

Anonymkode: cb2c7...0c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker det er bedre å skrive at du har studert enn å ha hull i CV'en. Noe har du lært i løpet av studietida uansett. Det du ikke kan skrive er f.eks "bachelor i økonomi og administrasjon", men du kan skrive "økonomistudier". Blir du spurt om vitnemål, må du bare svare ærlig at du ble syk og derfor ikke fikk avlagt eksamen - og for all del ikke begynn med å utdype sykdomsbildet, diagnoser og behandlinger. Vi arbeidsgivere er livredde for høyt sykefravær.

Anonymkode: cb2c7...0c9

Måtte levere inn vitnemål i søknadsportalen til den nyeste jobben jeg har søkt (kommunen), og skal på intervju. Livredd for at jeg skal bli spurt om dette neste uke, men vet ikke hvor stor sjansen er. 

Så det er ikke lurt å si hva man ble sykemeldt for? Mtp at jeg følte det har gitt meg mer erfaring til å unngå lignende smell i fremtiden.

Anonymkode: 8cf7d...755

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...