Gå til innhold

Jeg vil slutte med Saxenda. Noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det? 

Anonymkode: d73db...ddb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bedre å gjøre dette i samråd med legen din? Vet selv at sulten gnager noe innmari for min del, hvis jeg har tatt ei pause med de. Hvis du har gått ned det du ønsker, og føler du ikke har behov lenger, så må du i hvert fall være obs på det, så du ikke spiser deg opp igjen. 🙂

Anonymkode: d5ceb...61d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal til legen i dag. Men tror ikke hun har så mye peiling.

De siste dagene har jeg gått fra dose 3,0 til 2,4. Er konstant sulten. Er vel dette som er ulvehunger. Blir vel et helvete å gå ned til ingen dose. Vet du hvor lenge denne hungeren varer? En uke?

Anonymkode: d73db...ddb

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å slutte? Hvordan gikk det?

Anonymkode: af787...5a3

AnonymBruker
Skrevet

Det står i en artikkel at apetitten vil komme tilbake når man slutter/ går ned på medisinen. Medisinene er til for vektnedgang og for at man selv endrer vaner og kosthold i tiden på medisin. og på den måten sørger for eget bidrag til normalt kosthold selv om sulten kommer tilbake og målvakten nådd. Det kan bety for noen å stå på medisinen livet ut. 

Har jeg lest, men jeg er ikke noe orakel.  

Anonymkode: 9e149...641

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har to venninner som har brukt saxenda med stor suksess og begge gikk ned godt over 25 kg men når de skulle slutte så gikk de opp igjen +litt ekstra. Det gikk utrolig fort, skremmende og har gjort at jeg selv ikke tør å begynne... 😮 Vil jo ikke gå ned i vekt og så ende opp større enn hva jeg i utgangspunktet var. Håper noen her kommer med noen bedre historier.

Anonymkode: a97bb...3d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har to venninner som har brukt saxenda med stor suksess og begge gikk ned godt over 25 kg men når de skulle slutte så gikk de opp igjen +litt ekstra. Det gikk utrolig fort, skremmende og har gjort at jeg selv ikke tør å begynne... 😮 Vil jo ikke gå ned i vekt og så ende opp større enn hva jeg i utgangspunktet var. Håper noen her kommer med noen bedre historier.

Anonymkode: a97bb...3d7

Ja... Det er vel som med slankeoperasjon, den virker en stund men for varig vekttap så MÅ man ta tak i eventuelle bakenforliggende greier, vaner og livsstil.

Anonymkode: 38074...93e

Skrevet

Jeg begynte å gå opp da jeg sluttet med Saxenda så jeg begynte igjen…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...