Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #1 Skrevet 9. november 2005 Jeg driver litt med julerengjøring, og nå er jeg skikkelig fortivila. Vi har to glassdører i huset. Slike med vinduer/sprosser. Jeg får ikke glasset rent. Har prøvd med Jif, og alt mulig annet, men det blir skjoldet uansett. Noen tips? Hvor ofte skifter dere dokost. Min er ca 6 måneder gammel, og nå syns jeg det er på tide å skifte den ut. Min mann sier det kun er meg som gjør dette så ofte, og at folk har sin i årevis. Blir helt kvalm jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2005 #2 Skrevet 9. november 2005 1: fikk et tips her om dagen når det gjelder vindusvask for å få de rene og uten skjolder. Man skulle bruke litt salmiakk, litt nylonvask og litt zalo i vannet. 2: Jeg bytter dobørste en gang i året cirka. Synes det er ekkelt hvis den blir stående i år etter år. Når jeg vasker toalettet skyller jeg alltid koppen dobørsten står i, og heller oppi litt vann og en god skvett dovask eller klorin sånn at børsten blir stående i denne løsningen.
Gjest vimse Skrevet 9. november 2005 #3 Skrevet 9. november 2005 1. jeg bruker salmiakk når jeg vasker vinduer, men nylonvask er veldig fint det også! 2. sånn ca en gang i året, man ser det liksom bare på den at den må skiftes... Men den klores jo med jevne mellomrom. Dokost er egentlig noe ekle greier
Gjest Sabia Skrevet 10. november 2005 #4 Skrevet 10. november 2005 Når det gjelder dokost bytter jeg min ca hver 3. måned.. Jeg hærer ikke vaske den, grøss, så den går i søpla med jevne mellomrom. Det koster jo ingenting å kjøpe de så da gjør jeg det rett og slett sånn..
stinegull Skrevet 12. november 2005 #5 Skrevet 12. november 2005 tørk med avis papir på vindu,det er helt supert,
Varja Skrevet 12. november 2005 #6 Skrevet 12. november 2005 (endret) Kjøp en mikrofiberklut til vindusvask, enkelt og greit, blir hverken skjolder eller striper. Fikk samme fine resultatet på vinduer før, men da brukte jeg først spray-på såpe til vinduer, så klut, så nal, så papir og så tørt pusseskinn. Nå går det på omtrent 1/4 av tiden. Gjelder å ta i bruk de oppfinnelsene som gjøres på vaskefronten! Do-kost, hm, bytter den ut hvis den ikke ser ny ut. Ikke så innmari ofte egentlig. Har ikke bytta på et år nå tror jeg, men ser ikke helt poenget i og med at den ser helt fin ut. Passer på å skylde den godt etter hver bruk. Passer også på at det ikke går så lenge mellom hver gang den brukes, slik at doen egentlig aldri er helt skitten (og børste dermed heller ikke blir skitten). Forøvrig synes jeg du skal bytte dobørste så ofte du vil, selvom samboeren din mener den kan holde lenger. Er jo ikke akkurat noen voldsom invistering! Endret 12. november 2005 av Varja
Annie Skrevet 13. november 2005 #7 Skrevet 13. november 2005 Microfiber til vinduer. Vasker gjerne med blå sprayJif først for å få vekk møkka. Så over med microfiberklut til slutt. Bytter dokost 3-4 ggr i året.
Arkana Skrevet 13. november 2005 #8 Skrevet 13. november 2005 1. Jeg bruker Zalovann med litt salmiakk i. Veldig bra! 2. Bytter når jeg ser at det trengs, kanskje en gang i året.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #9 Skrevet 13. november 2005 Vi har vinduer med sprosser, og det er litt vanskelig å få skikkelig "tak" når man tørker. Men det hjelper veldig godt å gni med avispapir. Har brukt nylonvask for å gjøre rent. Jeg har vokst opp med ett sett dobørster.... men selv foretrekker jeg å skifte dem relativt ofte. Foreløpig har jeg flytta så ofte at jeg har skifta dem da, men generelt sånn ca 1/2-1 års levetid.... Vasker/dynker dem innimellom med domestos eller klor e.l... Dobørster er ekle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå