Gå til innhold

Når dama sier at hun ikke vill til 1-2 ukes hundepass

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror dama di skriver ofte om deg her 😉

Anonymkode: 5f705...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymus Notarius

Skjønner dama di godt. Ikke greit å si ja til å passe hund på hennes vegne uten å spørre henne først!

Ikke vær "snill" med alle andre utenom dama di. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt sier du nei til å passe hund når det ikke passer for dama di og deg. Men gi raskt svar til hundeeierne så de får god tid til å spørre noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg tror dama di skriver ofte om deg her 😉

Anonymkode: 5f705...944

Fin kommentar 🙄

Anonymkode: fedae...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonymus Notarius skrev (28 minutter siden):

Skjønner dama di godt. Ikke greit å si ja til å passe hund på hennes vegne uten å spørre henne først!

Ikke vær "snill" med alle andre utenom dama di. 

Han har ikke sagt ja uten å spørre henne! 
Hvem sier han ikke tar hensyn til dama? Han føler det bare litt ekkelt/vanskelig å si «nei» til vennene. Hjelpes! 

Passet ofte selv hund om sommeren før jeg fikk barn. Så lenge jeg ikke skulle reise bort, var ikke det noe problem. Kunne gjøre det meste likevel ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
SnartMammaLykke skrev (2 minutter siden):

Synes dama di er kjip! Ja til hundepass❤️

Enig! Synes hun virker litt ego, hvis kjæresten ikke kan passe en hund fordi hun vil « mest mulig kjærestetid»…, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan er hunden ellers da? Kan den være alene litt? Da er det ikke noe problem. Dere må ikke ta med hunden overalt. 

Hva med å ta litt betalt så dere kan overnatte et sted hvor det er tillatt med hund? Og si ja til en uke, men ikke to.

Anonymkode: 16dd4...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan er hunden ellers da? Kan den være alene litt? Da er det ikke noe problem. Dere må ikke ta med hunden overalt. 

Hva med å ta litt betalt så dere kan overnatte et sted hvor det er tillatt med hund? Og si ja til en uke, men ikke to.

Anonymkode: 16dd4...642

Det hadde hun nokk aldri sagt ja til

Anonymkode: 9a15f...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige desse hundeeierene … 

De forventer mye av omgivelsene sine. 
Hvorfor skal vi andre ofre 2 uker av ferien for å passe en hund ? 
Kennel ?? Men det er jo kjempedyrt, og det er der desse vennetjeneste kommer inn. 
Har du hund så får du holde deg hjemme eller ta med hunden på ferie. 
Ikke alle som gløder etter å ha ansvar for et dyr. Du forplikter deg i min 10 år frem i tid, og da bør en vurdere om en har det som skal til å ta det ansvaret 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo masse jobb å passe hund, særlig energetiske hunder..., og jeg hadde aldri brukt ferien min på det. Kan de ikke ha hunden i kennel?

Anonymkode: d213a...26f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får si at dere har lagt litt ulike planer, eller snakket om det ihvertfall, som blir vanskelige å gjennomføre med hunden på besøk.

jeg har passet mye hund i det siste, og jeg kan love deg at det er et annet liv å passe noen annens unghund. det er noe helt annet enn å ha hund selv, noe jeg også har hatt. Det er bare kos. Å passe andres hund, særlig unge hunder, er en jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

nå har jeg fått en melding av felles venn av meg om dama vil passe på hennes hund på 2 år i 1-2 uker i sommer siden hun og samboer tenkte å reise. Jeg har passet på denne hunden 1 gang før men da var ikke dama mi med, søt og veldig energetisk hund.

Om dama ikke ønsker å passe hunden, så må du respektere det. Om du selv ønsker å passe den, så må du gjerne det.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

jeg er alltid snill og hater og si nei siden jeg liker og hjelpe.

Det du sier at du ikke sier nei til andre, men til dama er det greit? Hun sier nei, da må du faktisk si det til dere felles venn.

Anonymkode: f7ee5...b57

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Høres ut som hverken du eller dama di egentlig har lyst til å passe denne hunden i ferien, og da må jo så klart svaret bli nei. Ikke din hund, ikke ditt ansvar. Men: det du kan gjøre er å gi vennen din videre et tips jeg har om hundepass: trustedhousesitters.com . Det er en tjeneste hvor du kan melde deg inn og legge inn hvilke datoer du trenger pass. Dyrepassere fra hele verden søker på å få komme, og man kan lese andmeldelser (som på air bnb) av plasser de har passet dyr tidligere. Du betaler litt for å være medlem, men da er dyrepassingen gratis. 

Vi har brukt det mye, og har veldig bra erfaringer. Har alltid hatt flinke folk og huset har vært skinnende rent når vi har kommet hjem. Og best av alt er at vi slipper å tigge tjenester av venner og bekjente :)

Anonymkode: 9e889...005

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmKay

Har dere ferie eller jobber dere de ukene det er snakk om?
Om dere har ferie og ønsker å finne på ting, skjønner jeg at det gjerne passer dårlig å passe hund, og da skal du ikke ha dårlig samvittighet for å si nei.

Men om dere ikke har ferie selv i tidsrommet det er snakk om, og du faktisk ønsker å passe denne hunden, synes jeg dama di må tåle såpass. Dere er ikke samboere, hunden skal være hjemme hos deg, og om hun har så lite lyst å være sammen med denne hunden som du åpenbart liker kan hun vel finne på noe annet de to helgene det da er snakk om (siden dere gjerne jobber i uken)?
Det samme gjelder om dere er studenter uten sommerjobb - og da har ferie i over to måneder.

Hadde dere vært samboere, eller hatt ferieplaner sammen, hadde jeg skjønt at hensynet til kjæresten veide tyngst. Men om dette ikke er tilfelle og du selv ønsker å passe hunden synes jeg du skal si ja til det :) Det er en fin ting å stille opp for vennene sine dersom man har tid og lyst.

Og til alle som mener hundeeiere er egoistiske som spør venner om pass: Ta dere en bolle. Blir dere like irriterte om dere får spørsmål om å være barnevakter?
Det er mange som er glad i hunder (eller barn for den saks skyld) og gjerne stiller opp som hundepassere. Vi spør også venner og familie, men kun de vi vet kunne være interessert. Om ingen har tid eller lyst er selvsagt kennel et alternativ, og det er ingen sure miner for det - hundene er tross alt vårt ansvar som hundeeiere, men jeg ser ingen problemer med å undersøke andre muligheter først. Det er kjekkest for hunden å slippe kennel, og føles tryggest for oss som hundeeiere. Om noen da har et ønske om å låne hund for en uke eller to er det vinn-vinn for alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
Festlig skrev (3 timer siden):

Merkelige desse hundeeierene … 

De forventer mye av omgivelsene sine. 
Hvorfor skal vi andre ofre 2 uker av ferien for å passe en hund ? 
Kennel ?? Men det er jo kjempedyrt, og det er der desse vennetjeneste kommer inn. 
Har du hund så får du holde deg hjemme eller ta med hunden på ferie. 
Ikke alle som gløder etter å ha ansvar for et dyr. Du forplikter deg i min 10 år frem i tid, og da bør en vurdere om en har det som skal til å ta det ansvaret 

👏

Skaffer man seg hund, må man belage seg på at man enten tar den med seg på ferie eller at man betaler noen for å passe den i ferier. 

TS synes det er vanskelig å si nei til venner, men synes det er greit å overkjøre dama, tydeligvis. Ikke bli en sånn kjæreste som hjelper alle andre, men som ikke tar vare på sin egen kjæreste/kone. Det er dessverre en del av disse mennene, og de sitter igjen uten kjæreste/kone til slutt, og skjønner ikke hvorfor ingen vil ha dem fordi de er jo så snille... Vær snill med de nærmest deg først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Høres ut som hverken du eller dama di egentlig har lyst til å passe denne hunden i ferien, og da må jo så klart svaret bli nei. Ikke din hund, ikke ditt ansvar. Men: det du kan gjøre er å gi vennen din videre et tips jeg har om hundepass: trustedhousesitters.com . Det er en tjeneste hvor du kan melde deg inn og legge inn hvilke datoer du trenger pass. Dyrepassere fra hele verden søker på å få komme, og man kan lese andmeldelser (som på air bnb) av plasser de har passet dyr tidligere. Du betaler litt for å være medlem, men da er dyrepassingen gratis. 

Vi har brukt det mye, og har veldig bra erfaringer. Har alltid hatt flinke folk og huset har vært skinnende rent når vi har kommet hjem. Og best av alt er at vi slipper å tigge tjenester av venner og bekjente :)

Anonymkode: 9e889...005

Ts her

Jeg kunne ha passet den 2 dager men det er jo ikke et alternativt. Dama mener hadde vært noe annet om det var snakk om 1 dag men at 1-2 uker blir veldig mye med en energetisk liten hund, og at hun vil slappe av på strand osv uten å må ta hensyn til hunden eller at vi må dra tilbake til meg så fort som mulig pga hunden må ut på tur og ikke kan være lenge alene. At det vil bare ødelegge ferien fordi hun ønsker å henge med meg uten at vi må tenke å planlegge rundt hunden og at venninnen vår kan heller plassere hunden på kennel eller spør andre.

jeg snakket med venninnen vår og hun virket litt stresset at ingen andre har sakt ja enda, jeg sa det dama sa at hva med kennel? Da mente hun at det var litt dyrt men jeg sa at jeg hadde planer med dama

da begynte hun og spørre om det var store planer og jeg sa ja og nå venter jeg på svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

jeg snakket med venninnen vår og hun virket litt stresset at ingen andre har sakt ja enda, jeg sa det dama sa at hva med kennel? Da mente hun at det var litt dyrt men jeg sa at jeg hadde planer med dama

Så bra at du sa nei! Som hundeeier blir jeg litt provosert over de som legger ferieplaner og -budsjett uten å tenke på hundepass (=kennel).

Vi legger alltid inn den ekstrakostnaden i feriebudsjettet. Skulle bare mangle! Vi har valgt å ha hund, og alle vet at man ikke kan reise fra en hund uten å sørge for at noen tar seg av den. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leste bare overskriften, siden jeg ikke orker - 'vill', osv...Skjønner godt hun ikke vil1- 2 uker på noe sånt. Hadde ikke jeg heller ville være med på...

Anonymkode: 037d5...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her

Jeg kunne ha passet den 2 dager men det er jo ikke et alternativt. Dama mener hadde vært noe annet om det var snakk om 1 dag men at 1-2 uker blir veldig mye med en energetisk liten hund, og at hun vil slappe av på strand osv uten å må ta hensyn til hunden eller at vi må dra tilbake til meg så fort som mulig pga hunden må ut på tur og ikke kan være lenge alene. At det vil bare ødelegge ferien fordi hun ønsker å henge med meg uten at vi må tenke å planlegge rundt hunden og at venninnen vår kan heller plassere hunden på kennel eller spør andre.

da begynte hun og spørre om det var store planer og jeg sa ja og nå venter jeg på svar..

Dette syns jeg ikke er greit. Et nei er et nei, og det må hundeeier akseptere. Du trenger ikke å forklare eller unndkylde deg, og hvor store planer det er har ingenting med saken å gjøre. 

Dårlig gjort å presse venner sånn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...