Gå til innhold

Når dama sier at hun ikke vill til 1-2 ukes hundepass

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei trådlesere!

jeg er en mann på 24 år og er veldig glad i dyr og har en kjæreste som er 23, vi begge studerer, vi bor ikke sammen men hun bor på en måte hos meg i helgene (overnatter)

nå har jeg fått en melding av felles venn av meg om dama vil passe på hennes hund på 2 år i 1-2 uker i sommer siden hun og samboer tenkte å reise. Jeg har passet på denne hunden 1 gang før men da var ikke dama mi med, søt og veldig energetisk hund.

jeg er alltid snill og hater og si nei siden jeg liker og hjelpe. Dama meiner at hun vil vi to skal kose oss uten og ha ansvar på noen hund at det hørtes veldig slitsomt ut siden hun vil finne på kjekke aktiviteter med meg uten og måtte dra med oss denne hunden og at jeg har lovt og si nei at det ikke passer.. for dette ikke er mitt ansvar eller hennes siden vi skal henge mye mer i sommer

Anonymkode: 9a15f...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Enig med dama faktisk. Jeg er veldig glad i hunder og passer gjerne, men ikke i sommerferien. Da vil jeg kose meg og ha fri.

Anonymkode: 3e3cf...797

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med henne som ikke vil passe hund. Vi har selv hund, og det er dessverre slik at det legger en "demper" på vanlige ferieaktiviteter.

Strandtur, hva med hunden? Tur til byen for å spise, hva med hunden? Osv, osv...

Vi har skaffet oss hund, og tar naturlig nok konsekvensen av det. Men å passe andres hund i min ferie? Nei takk!

Endret av Fredelig
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

«Jeg er alltid snill og hater å si nei». Bare pass deg fra å si ja til så mye at dama forsvinner. 
Samtidig må du også fokusere på dine ønsker og behov. Har du egentlig lyst til å binde deg til å være hundepasser 1-2 uker i sommer? Eller ønsker du heller å ha muligheten til å være spontan med dama? Hva er ditt ønske oppi alt dette? Hvordan vil du tilbringe ferien din? Om du oppriktig helst vil passe på hunden, så gjør du det. Dama har gitt beskjed om at hun ikke ønsker å passe hund i sin ferie, så da vet du at hun i så fall ikke kommer til å være mye sammen med deg. 

Jeg skal passe en hund i sommer, men det blir mens jeg enda jobber. Jeg hadde ikke gidder å bundet meg til å passe en hund halve ferien min.

Anonymkode: b3f49...f29

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

«Jeg er alltid snill og hater å si nei». Bare pass deg fra å si ja til så mye at dama forsvinner. 
Samtidig må du også fokusere på dine ønsker og behov. Har du egentlig lyst til å binde deg til å være hundepasser 1-2 uker i sommer? Eller ønsker du heller å ha muligheten til å være spontan med dama? Hva er ditt ønske oppi alt dette? Hvordan vil du tilbringe ferien din? Om du oppriktig helst vil passe på hunden, så gjør du det. Dama har gitt beskjed om at hun ikke ønsker å passe hund i sin ferie, så da vet du at hun i så fall ikke kommer til å være mye sammen med deg. 

Jeg skal passe en hund i sommer, men det blir mens jeg enda jobber. Jeg hadde ikke gidder å bundet meg til å passe en hund halve ferien min.

Har jo litt mer lyst å vær spontan me dama vil jo savne henne om jeg passer på hunden og hun foretrekker og være ute og kose seg..

hun sa selv om vi drar på strandturer er jo ikke det så kjekt med en hund på lasset pga hunden er ivrig og hun vill slappe av og ser ikke det å passe en hund som noe kjekt.. en bare ansvar som er venninne sitt ansvar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har jo litt mer lyst å vær spontan me dama vil jo savne henne om jeg passer på hunden og hun foretrekker og være ute og kose seg..

hun sa selv om vi drar på strandturer er jo ikke det så kjekt med en hund på lasset pga hunden er ivrig og hun vill slappe av og ser ikke det å passe en hund som noe kjekt.. en bare ansvar som er venninne sitt ansvar 

Jeg skjønner dama di godt. Og ja, det er venninnens ansvar å passe sin egen hund. Du er i din fulle rett til å si nei. Ikke sett den hunden før dama di, det er en stor feil. 

Anonymkode: 83b9a...923

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skal dere da ha felles ferie disse ukene? Eller jo ber dere og bare har helgene sammen? 

Dersom dere skal ha ukene fri sammen ville jeg også tenkt at det var unødvendig å passe da. Om dere bare har helgene sammen vil jo hundepass en uke så dere har hunden en helg sammen være helt greit?

Anonymkode: fae66...46a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dama. Jeg liker dyr men ville ikke bundet meg til å passe hund så lenge i ferien min. Det er mye ansvar/jobb med hund.

Nå synes jeg forøvrig at det er veldig stor forskjell på 1 og 2 uker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer og jeg har passet hund om sommeren. Det var ikke noe problem fordi vi ikke skulle reise bort da. Det går helt fint at hunden er alene «hjemme» noen timer når dere er på stranden eller koser dere. Mange hundepassere som ikke har hund, tror hunder må ha tilsyn hele tiden. Jeg vet om ei som trodde hunden hun passet, måtte ut og tisse annenhver time.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MyMichelle skrev (3 minutter siden):

Min samboer og jeg har passet hund om sommeren. Det var ikke noe problem fordi vi ikke skulle reise bort da. Det går helt fint at hunden er alene «hjemme» noen timer når dere er på stranden eller koser dere. Mange hundepassere som ikke har hund, tror hunder må ha tilsyn hele tiden. Jeg vet om ei som trodde hunden hun passet, måtte ut og tisse annenhver time.

Husk at ikke alle hunder er like da. Det er ikke alle hunder som kan være alene hjemme i et fremmed hus. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Husk at ikke alle hunder er like da. Det er ikke alle hunder som kan være alene hjemme i et fremmed hus. 

Det er riktig, men TS sa ikke noe om det. Den hunden vi passet kunne ikke være alene hjemme uten å ule. Det var umulig å roe henne. Jeg forventet hun ville være sånn her også. Men da vi passet henne hjemme hos oss i 2 uker var hun stille når vi gikk ut. Når hun kom hjem til eieren, var eieren overrasket over at hunden var sluttet å ule når hun ble alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier du har lovet å si nei, har du det? I såfall er det jo ikke så snilt du løy til dama de! 

Jeg synes begrunnelsen om at du vil si ja for de du er «snill» er veldig dårlig. Hadde det vært slik at du hadde lyst til å tilbringe ferien med å gå lange turer og tenkte at det ble kjekkere med en hund hadde jeg forstått det. Men er det slik at du allerede har laget planer med kjæresten din som vil bli vanskeligere å gjennomføre når du passer hunden så er det ikke greit! 

Det er ikke greit å bryte avtaler med kjæresten din bare fordi du vil være «snill». Det er i praksis å si til dama at du ikke bryr deg om henne eller avtalene dere lager. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pippi Lotta skrev (9 minutter siden):

Hun sier du har lovet å si nei, har du det? I såfall er det jo ikke så snilt du løy til dama de! 

Jeg synes begrunnelsen om at du vil si ja for de du er «snill» er veldig dårlig. Hadde det vært slik at du hadde lyst til å tilbringe ferien med å gå lange turer og tenkte at det ble kjekkere med en hund hadde jeg forstått det. Men er det slik at du allerede har laget planer med kjæresten din som vil bli vanskeligere å gjennomføre når du passer hunden så er det ikke greit! 

Det er ikke greit å bryte avtaler med kjæresten din bare fordi du vil være «snill». Det er i praksis å si til dama at du ikke bryr deg om henne eller avtalene dere lager. 

Jeg har ikke lovet å si nei og jeg har ikke sagt ja til å passe på hund enda, har bare spørt dama om hun også var interessert noe hun ikke var. For hun synes hunden er ung og mye styr og oppmerksomhet hele tiden.

så hun vil bare henge med meg men ikke meg og hunden , trenger bare tips på hvordan jeg kan avise å passe på, i fin måte siden venninna virker stresset siden andre ikke kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Huff, kan ikke folk passe egne hunder og la være å belemre venner og familie med det? Jeg følte meg som verden verste menneske da jeg til slutt tok mot til meg og sa nei til pass av hund. Det kostet meg mye for jeg ønsker å være grei og eier ble snurt (da må vi vel avbestille flybillettene...) Hundefolk må finne andre hundefolk og bytte på pass slik at det blir gjensidig.

Anonymkode: 39648...2a4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Huff, kan ikke folk passe egne hunder og la være å belemre venner og familie med det? Jeg følte meg som verden verste menneske da jeg til slutt tok mot til meg og sa nei til pass av hund. Det kostet meg mye for jeg ønsker å være grei og eier ble snurt (da må vi vel avbestille flybillettene...) Hundefolk må finne andre hundefolk og bytte på pass slik at det blir gjensidig.

Anonymkode: 39648...2a4

Men kjære deg, om du ikke vil passe andre kjæledyr så må du da evne å si nei med det samme. Jeg har mange venner som ikke har mulighet til å ha hund selv, som mer enn gjerne tilbyr seg å passe min, selv når jeg ikke trenger hundepass. Hadde aldri i verden presset noen til å passe hunden min dersom de ikke hadde uttrykt ønske om dette selv.

Du virker sur for å i det hele tatt bli spurt, men det er da ditt eget ansvar å sette grenser for deg selv.

Anonymkode: aecbd...5e1

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke lovet å si nei og jeg har ikke sagt ja til å passe på hund enda, har bare spørt dama om hun også var interessert noe hun ikke var. For hun synes hunden er ung og mye styr og oppmerksomhet hele tiden.

så hun vil bare henge med meg men ikke meg og hunden , trenger bare tips på hvordan jeg kan avise å passe på, i fin måte siden venninna virker stresset siden andre ikke kan

Oki, da sier du bare sannheten du har allerede lagt planer disse ukene og en hund passer dårlig inn. Du må ikke oppgi hva du skal gjøre hver dag, bare si at det ikke går og passe de ukene 🙂 Og ikke leg skylden på dama de! Si at du hadde planer og at du har tenkt gjennom det og ser at det ikke går med en hund. Aksepterer ikke vennen din dette så er hun ikke noen venn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da syns jeg du skal si nei til å passe hunden. Du kan jo si at du og dama skal reise bort disse ukene eller noe, om du syns det er fælt å si nei til folk. Men øv deg på å si nei og sett grenser for deg selv likevel😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff ts, du er en skikkelig tafatt tøffel. 

Anonymkode: e3567...246

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke ditt problem. De har valgt hund= de må evnt bli hjemem

Anonymkode: 6f606...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Virker som at du er redd for å skuffe alle andre bortsett fra kjæresten din. Hvorfor vil du overkjøre henne? Skjønner godt at hun ikke vil passe hund når hun har fri om sommeren. 

Anonymkode: fcef0...77a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...