Gå til innhold

Masete og bastant farmor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg bør skrive om dette, men merker jeg er lei av masingen og beskyldningene jeg får fra farmor, jeg har som regel et bra forhold til henne. Når det er ting og prosjekter jeg holder på med så snakker hun om dem som om hun vet alt om dem og jeg ikke har styring på det. Når jeg prøver å forklare så vrir hun på det. Jeg har mange utfordringer som klaustrofobi, sosial angst og problemer med å kjøre bil med flere andre. Får fort angst og panikkanfall.

Skal snart på en 90-årsdag med familien, utfordrende nok i seg selv det, jeg har tenkt å ta toget dit, men hun sa at familien har tenkt til å kjøre biler dit og kan kjøre meg også. Fint at de kan det, men vil helst dra dit i fred, hun ble veldig irritert når jeg sa jeg heller ville ta toget og mente jeg lagde masse vanskeligheter for alle med det, siden det går ikke tog direkte til stedet men også buss jeg må ta, hvis ikke jeg skal gå fra stasjonen og at jeg bare ville komme for sent og folk må da vente bare på meg. Herlighet, toget kommer ofte raskere frem enn biler i tiden jeg skal dra. Dessuten mener hun jeg bare ville ta toget for å gjøre et slags "stunt" og gjorde det bare for å være vanskelig. Synes det er dårlig å insinuere sånt! Hun drar på årene men kan ikke finne meg i alt heller. Prøvde å forklare at jeg hadde funnet ut av hvordan togene gikk og overgang til buss, men det var nytteløst. Men nå bare tar jeg toget uansett.

Anonymkode: e1407...c83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke verre å ta tog enn bil hvis du har sosial angst? For øvrig bør du absolutt få lov til å ta tog hvis du vil det, så lenge du kommer deg til selskapet selv og tidsnok.

• Liker 1
Gjest Hottentått
Skrevet

Jeg tenker at det ikke er noe å bry seg om. Så lenge du sørger for å ta et tog som er fremme i god tid og at du ikke er avhengig av noen andre (hente på stasjonen osv) så kan vel farmor bare få bjeffe så mye hun orker. Ikke ta på vei for det. 

AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (11 minutter siden):

Er det ikke verre å ta tog enn bil hvis du har sosial angst? For øvrig bør du absolutt få lov til å ta tog hvis du vil det, så lenge du kommer deg til selskapet selv og tidsnok.

Ja, er ikke helt komfortabel med tog heller med tanke på hvor fort de kjører i nyere tid. Men heller det enn å sitte i trang bil med flere personer med mulig kø, og ikke mulighet til å stanse hvis jeg trenger pauser, for de må rekke selskapet.

AnonymBruker
Skrevet

Du forteller henne altfor mye. Snakk om vær og vind og ikke involver henne i dine planer og prosjekt. 

Anonymkode: 799fe...550

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å involvere henne i dine reiseplaner. 

Bare dukk opp til rett tid. 

Anonymkode: 19402...ab9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Slutt å involvere henne i dine reiseplaner. 

Bare dukk opp til rett tid. 

Litt vanskelig når hun selv blander seg inn i mine reiseplaner!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også blitt irritert av innblanding i planene mine når de ikke reellt sett går utover noen andre. 

Jeg ville sagt til henne at jeg liker å reise med tog, jeg bestemmer selv hvordan jeg vil reise og det skal ikke påvirke noen andre i bursdagsselskapet, og så ikke diskutert det mer. Men det kan jo hende det er lettere sagt enn gjort hvis hun er typen som vil argumentere. 

Håper det blir en fin tur :)

Anonymkode: 5a272...b12

AnonymBruker
Skrevet

Med så mange utfordringer blir man gjerne uglesett, så hold utfordringene for deg selv og møt opp der du skal.  Du må ikke snakke med henne. 

Anonymkode: 1c8a4...e1b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lag der et standarsvar, som du kan bruke hver gang hun blander seg. F. eks. "Jeg ordner dette selv". Så sier du det, og hvis hun spør på en ny måte, så gjentar du bare svaret ditt. Ikke gå inn i noen diskusjon. Du ordner det selv, hun trenger ikke vite mer en det. 

Anonymkode: 4ba91...027

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hun kan umulig blande seg inn, uten at du gir hun mulighet. Istedenfor å svare så utfyllende som du gjorde, kunne du svart "det finner jeg ut av". Done, end of conversation. 

Snakk med hun om vær og vind, ikke involver hun i dine planer og prosjekter. Det sier jo seg selv at jo mer du sier, jo mer begynner hun med sine greier - det burde du ha skjønt for lenge siden. 

Du må da heller ikke kjøre bil med passasjerer om du vil kjøre til selskapet? De kan komme seg dit selv. Hvis du tar tog gjør dem jo det, så du kan likesågreit kjøre bil alene :) 

Anonymkode: eaaab...62f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hun kan umulig blande seg inn, uten at du gir hun mulighet. Istedenfor å svare så utfyllende som du gjorde, kunne du svart "det finner jeg ut av". Done, end of conversation. 

Hun er den som ramser opp alle dumme ting som kan skje uten at man svarer så veldig utfyllende. Holdt med å si at jeg ville ta tog. Ja, jeg burde vel prøvd med "det finner jeg ut av" men hadde ikke nødvendigvis stoppet der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...