Gå til innhold

Elektrisk tannbørste eller vanlig? Hva anbefaler du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har brukt vanlig tannbørste hele livet, vokste opp med det. Men jeg føler tennene ikke blir rene nok samme hvor mye jeg børster. Garantert feil børsteteknikk men er umulig å gjøre det på en annen måte. Så jeg lurer da på; er elektrisk tannbørste bedre? 

Hva bruker du, vanlig eller elektrisk? 

Synes prisen er mildt sagt stiv for min smak, så vil ikke sløse vekk mange hundrelapper ved å bare kjøpe en og teste det ut. Så må vite om det er verdt det først. 

Anonymkode: 5c9cb...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Elektrisk tannbørste på kvelden og vanlig tannbørste på morgenen. Hvis du pusser med vanlig tannbørste om kvelden må du pusse i sirkelbevegelser på hver tann. Bruk tanntråd først, så puss tennene slik i 5 sek på hver side av hver tann og så kan du gjerne gå over tennene akkurat i tannkjøttranden og mellom tennene med en solobørste etterpå. Da vil tennene være så rene at det kjennes ut som du har vært hos tannlegen hver dag :)

Hvis du er usikker på børsteteknikken, bør du kjøpe innfargingstabletter som reagerer med at belegg på tennene blir farget rosa (eller mørkere om det er mye belegg). Ideelt sett skal tennene være helt hvite (også helt oppe mot tannkjøttranden) etter du har pusset dem når du tester med innfargingstablett. https://www.apotek1.no/produkter/gum-red-cote-plakk-kontroll-12stk-903405p

Anonymkode: 0d764...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min tannlege anbefaler elektrisk. Teknikken (som noen over her nevner) er såpass vanskelig med vanlig tannbørste at det anbefalte han ikke. 

Anonymkode: 5c0f5...870

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk nylig ovet til elektrisk, og det er en drøm sammenlignet med manuell børsting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min tannlege anbefaler elektrisk. Teknikken (som noen over her nevner) er såpass vanskelig med vanlig tannbørste at det anbefalte han ikke. 

Anonymkode: 5c0f5...870

Da har jeg kjøpt en. Alle svarer det samme, så da må det jo være det rette valget. Ikke ofte folk på KG er enig si. 😂 Med min flaks så hadde obs tilbud på dem denne uken. Var meant to be! 
Jeg har så små tenner på grunn av ekstrem tanngnissing (de har blitt trykt ned og slipt) at det er umulig å børste i sirkel. Som er anbefalt. Er også ganske så trang i munnen på grunn av anspent kjeve, angst er en hyggelig glede i livet mitt. 🙄  Så føler jeg aldri får dem helt ren. Så nå må jeg forsøke elektrisk i håp om at det blir bedre. 

-TS

Anonymkode: 5c9cb...f60

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elektrisk.

Klarer ikke vanlig tannbørste lenger, føler tennene ikke blir rene. Selv på ferie der jeg må reise lettest mulig prioriteres tannbørsten med etui. 

Anonymkode: bbe29...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elektrisk uten tvil. Kan ikke skjønne at jeg har klart meg uten 😅 er jo umulig og få tennene skikkelig rene med gammeldags tannbørste. 

Anonymkode: d10f2...2df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...