AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Har nettopp fått sommerturnusen min. Ser nå at jeg er oppsatt på en helg hvor jeg skal i bryllup. Dette er om ca. 2 måneder. Er jeg pliktig til å jobbe, eller kan jeg si ifra nå i god tid, med tanke på at jeg nettopp fikk turnus. Snakk om to vakter. Begynner å jobbe om en måned. Anonymkode: 99f18...1d0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Ga du ikke beskjed på forhånd om at du hadde behov for fri den helgen? Du får forsøke å bytte med noen andre eller høre om leder har en løsning. I utgangspunktet må du jobbe de vaktene du er satt opp på. Anonymkode: e936a...628 1
Blått Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 8 minutter siden, Mrs Robinson said: 😳 Første jobb, eller? Hehe det var min reaksjon også når jeg leste HI
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #6 Skrevet 22. mai 2022 Ja du er pliktig til å jobbe de vaktene du er satt opp på når du har skrevet under på en kontrakt. Du kan selvsagt høre om du kan bytte vaktene (mot at du f.eks jobber helgen før eller etter), men det er ingen garantier. Jeg jobber i helsevesenet og det er x antall konfirmasjoner, barnedåper og bryllup jeg ikke har kunnet delta på. That's life. Anonymkode: ce4a3...226
Silla123 Skrevet 22. mai 2022 #7 Skrevet 22. mai 2022 Velkommen til arbeidslivet. Farvel sosial liv 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #8 Skrevet 22. mai 2022 Oida første jobb? Ingenting som heter "vakter jeg ikke kan jobbe", du er pliktig å følge turnus. Dette burde du selvfølgelig avklart med leder før turnusen ble satt opp, nå må du forsøke å finne noen som kan jobbe for deg, tilby deg å jobbe en annen gang det mangler folk eller snakke med sjefen om fri. Anonymkode: 5519e...8d7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #9 Skrevet 23. mai 2022 Slike ting må du avklare FØR turnusen blir satt opp. Du kan spørre om å få byttet, men regn med at du må jobbe. Anonymkode: c85be...03a 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #10 Skrevet 23. mai 2022 Silla123 skrev (17 timer siden): Velkommen til arbeidslivet. Farvel sosial liv Det der er så sant 😂 Husker når jeg begynte i min første jobb etter studiene og ble overrasket over at jeg ikke bare kunne ta ferie når jeg ville. Det at det også måtte passe for jobben var ikke så viktig for meg 🤷♀️ Anonymkode: eef16...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #11 Skrevet 23. mai 2022 Du burde jo sagt ifra på forhånd om at du ikke kan jobbe den helgen. Snakk med sjefen din om hvordan dere kan løse dette. Du er selvsagt pliktig til å jobbe, men du kan jo bytte helg med noen f.eks. Høres ut som du er ny i arbeidslivet og det er lov - som sagt, snakk med sjefen så ordner det seg sikkert. Anonymkode: 1dbce...142
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #12 Skrevet 23. mai 2022 Si det til nærmeste leder. Tenker det sikkert går bra at dere en mindre akkurat denne helgen. Det er jo tross alt bare en helg! Også er det jo et bryllup! Det har nok leder forståelse for Anonymkode: eef16...7dc
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #13 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Si det til nærmeste leder. Tenker det sikkert går bra at dere en mindre akkurat denne helgen. Det er jo tross alt bare en helg! Også er det jo et bryllup! Det har nok leder forståelse for Anonymkode: eef16...7dc 😂😂 Anonymkode: f03db...b99 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #14 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Si det til nærmeste leder. Tenker det sikkert går bra at dere en mindre akkurat denne helgen. Det er jo tross alt bare en helg! Også er det jo et bryllup! Det har nok leder forståelse for Anonymkode: eef16...7dc 🤣 Ja, for det er ju i sommerferien og spesielt i helgen man bemanner for å være en mindre på jobb. Hos oss må alle fri ønsker være satt opp samtidig som man ønsker ferie. De som er leid inn kun for sommeren står sist i køen for å få fri. Anonymkode: 2a880...e16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå