AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Hvor lang til vil det ta før jeg får pengene ? Og vil jeg få pengene når personen som skal betale de har 0 i inntekt. Anonymkode: ac72c...cc0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Jeg fikk dem fra staten. Vedkommende betalte ikke på mange år, men jeg fikk altså utbetaling ganske fort likevel. Kunne søkt om det selv, men jeg lot advokaten min ordne det for meg, selv om det kostet litt, for jeg var så utslitt etter saken. Orket ikke ta tak i det selv. Anonymkode: bf7ae...1bc
TheHairyToothfairy Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 Du får de fra staten, de krever regress via SI hos dømte.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 Statens innkrevingssentral krever inn pengene for deg dersom vedkommende ikke kan betale. Får da nedbetalings med trekk i f.eks lønn. Anonymkode: 378a3...e07
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Min eks ble dømt til å betale meg 100.000. Han har ikke inntekt til å betale det. Men ettersom det er dom i saken så får du mest sansynligvis av voldsofferkontoret (hvis det gjelder vold da). Da dommen var rettskraftig, ble søknaden behandlet og det tok ikke land tid før jeg fikk bekreftet at de dekket deg. Pengene var på konto etter ca 4 uker. Anonymkode: 76a27...fa3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #6 Skrevet 22. mai 2022 Det kan ta lang tid, om det blir anket. Men vet ikke hvor raskt det går om saken ikke blir anket. Kan jeg spørre om hva for du fikk erstatning og på hvor mye. Sitter selv å venter på at saken skal komme opp igjen, så vet ikke om den erstatningen jeg fikk i orginalsaken blir endret eller ikke. Anonymkode: aae26...eba
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #7 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan ta lang tid, om det blir anket. Men vet ikke hvor raskt det går om saken ikke blir anket. Kan jeg spørre om hva for du fikk erstatning og på hvor mye. Sitter selv å venter på at saken skal komme opp igjen, så vet ikke om den erstatningen jeg fikk i orginalsaken blir endret eller ikke. Anonymkode: aae26...eba Ikke ts. Men jeg fikk 70k i tingretten og 100k i lagmannsretten. Anonymkode: 76a27...fa3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #8 Skrevet 23. mai 2022 Dommen må være rettskraftig. Blir det anket blir det ikke utbetalt noenting inntil videre. Anonymkode: 8b916...40a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #9 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dommen må være rettskraftig. Blir det anket blir det ikke utbetalt noenting inntil videre. Anonymkode: 8b916...40a Det er feil. Man kan få erstatning uten rettskraftig dom, men da tar behandlingstiden lang tid. Mange som har fått det. Anonymkode: 76a27...fa3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #10 Skrevet 23. mai 2022 Det kommer helt an på hva slags type erstatning det er snakk om. I Norge har vi noe som heter voldsoffererstatning hvor staten går inn og forskutterer. Da slipper offeret å vente på gjerningspersonen. Men er det snakk om erstatning for kontraktsbrudd i forbindelse med kjøp av bil, så går ikke staten inn og forskutterer de pengene. Har ikke den dømte noen penger å betale med så får man ingen penger. Anonymkode: 8fa10...a70 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå