Gå til innhold

Innetid og leggetid for ungdommer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Dere som har barn i 7.-8.klasse, når må de være inne hverdag/helg, 

og når har de leggetid? 

I forhold til vårt barns venner er vi visst veldig strenge, med innetid SENEST 21.30 på hverdager og leggetid mellom 22 og 22.15 (kommer an på når treningen er ferdig osv). Flere av de andre er ute til 22 (på hverdager), og i seng ved 23-tiden. 
 Akkurat leggetid er ikke sååå viktig for meg, så lenge hen står opp til avtalt tid, og er opplagt og blid 😊 

spennende å høre hvordan andre har det. 

Anonymkode: d3801...2fb

AnonymBruker
Skrevet

14 åringen må inn ca kl 21. Er han med kompiser på fotballbanen i nærheten og det er finvær, så kan det bli kl 21.30. Legger seg 22.30 😉

Anonymkode: a21ae...355

AnonymBruker
Skrevet

Min 6. klassing legger seg kl 21 og niendeklassingen legger seg kl. 22. 

Anonymkode: b99ea...29d

AnonymBruker
Skrevet

Vi har samme som dere, går i 7 kl. 

Anonymkode: f99fc...c72

AnonymBruker
Skrevet

17 åringen legger seg stort sett mellom 22-23 da han er trøtt på kveldene.. 

14 åringen må jeg mase på, da han er ei nattugle. De er stort sett hjemme på kveldene. Men ukedager vil jeg ha de i seng til kl 23 

Anonymkode: 06752...6e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

og når har de leggetid? 

I forhold til vårt barns venner er vi visst veldig strenge, med innetid SENEST 21.30 på hverdager og leggetid mellom 22 og 22.15 (kommer an på når treningen er ferdig osv). Flere av de andre er ute til 22 (på hverdager), og i seng ved 23-tiden. 
 Akkurat leggetid er ikke sååå viktig for meg, så lenge hen står opp til avtalt tid, og er opplagt og blid 😊 

Inne 21 begge to i ukedager. 6.klasse i seng 2145, står opp 0745. Legger seg ca 23 i helgen og står opp 9.

8.klasse er inne senest 21 men ofte før i ukedager.

Legger deg 22 og står opp kl.7.

I helger 23-24 og står opp 10+/-.

Men henger ikke ute eller i byen i helgene. Er med oss enda. Og de er 98% av klassen og!(hjemme).

Anonymkode: 78808...e43

• Liker 1
Skrevet (endret)

Trettenåringen skal legge seg kl 22 på hverdager (han står opp 7.30). Vi har i grunnen ingen innetid, men det er fordi han aldri er ute så lenge på hverdagene at det har vært nødvendig. I helger og ferier har han ingen fast leggetid, men må legge seg senest samtidig som oss. Dere er definitivt ikke for strenge og med tanke på at både læreren til min ungdom og andre ungdomsskolelærere jeg kjenner forteller at det til stadighet er elever som faktisk sovner i timene er det helt åpenbart at mange foreldre ikke sørger for at barna deres får nok søvn. 

Endret av Arkana
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

og når har de leggetid? 

har 3 stk :

7 klassingen : innetid 21 og leggetid 22 hverdager og innetid 22 ( hvis jeg vet hvor han er, kan han være lengre ute ) leggetid er opp og ned men alt fra 23-02 i helger

8 klassing innetid 21.30 og leggetid 22 30 og helger innetider 23 ( samme som broren ) og legger seg ca det det samme som broren

de er snart 14 og yngste blir 13 i desember.

har også en på 17 som styrer det meste selv og en 6 åring som er inne mye tidligere selvsagt og legger seg kl 1930

Anonymkode: 460c0...c1d

AnonymBruker
Skrevet

mente jeg hadde 3 stk tenåringer, men bare 2 i den alder du spør etter

Anonymkode: 460c0...c1d

AnonymBruker
Skrevet

Har ei på snart 16 som styrer for det meste selv, men vil ha henne inne rundt 22 i ukedagene, og helst rundt 00 i helgene, om det ikke er noe spesielt. Slipper som regel å mase da så er ikke noe stort problem for oss.

Anonymkode: f4831...677

AnonymBruker
Skrevet

Leggetid 22 i hverdagene for 7.klassing, men må inn 20.30 hvis hun ikke er hos noen på besøk (da avtaler vi). Hun har ingenting å gjøre ute og vase i sentrum etc. sent på kvelden. Hun er ikke den letteste å få opp pm morgenen.

10.klassingen må hjem 22. i ukedagene, hvis det ikke er noe spesielt. Det meste går bra om han bare gir beskjed hvor han er. Han er om mulig enda verre å få opp om morgenen.🙈

Anonymkode: c5cd5...4f3

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn går i 8.klassen. Innetid i hverdagen er som regel 22.00 og innetid i helga er som regel 24.00. Når det er sagt så er det ikke hver dag han er ute så seint, så flere ganger er han bare hjemme om kvelden også. Hvis han skal på LAN, overnattingsbesøk eller noe annet spesielt, så er det andre regler :) Senere på ungdomsskolen blir det nok litt friere tøyler i helgene, og på videregående blir det helt fritt. 

Han har ingen leggetid, men vi foreldrene anbefaler han å legge seg i riktig tid sånn at han får nok søvn. Som regel går det fint. 

Jeg tenker det er viktig at folk som er 12-13 år og eldre bør lære seg selvstendighet og ansvar. Og da kan ikke reglene være alt for rigide! 

Anonymkode: dd08c...d2f

AnonymBruker
Skrevet

Gutt 8.klasse her. Innetid har vi ikke. Han er jo aldri ute. Det har absolutt aldri skjedd at han ikke er hjemme lenge før leggetid. Han kommer alltid rett hjem etter trening, jeg lurer aldri på hvor han er. Skulle egentlig ønske at han var mer sosial og ikke satt i sofaen med oss hver kveld.

Han er nok A-menneske, og han går og legger seg av seg selv ca 21.30. Så noe leggetid har vi heller ikke behov for å definere.

Anonymkode: 97a93...564

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...