Gå til innhold

Jeg er dritt lei fuckboys nå, hvordan forhindre dette neste gang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fellesnevneren ved alle disse forholdene/datene er jo deg, så det er ganske høy sannsynlighet for at det på en aller annen måte har noe med deg å gjøre. Men du gir veldig lite info å bedømme etter her. Egentlig er det ganske lite info om disse mennene også, så det er ikke så lett å gi noe tips.

At mennene bare skulle være ute etter sex virker jo litt rart mtp. at de dumper deg med en gang de får det. Burde de ikke komme tilbake for mer hvis det var slik? Noe får meg til å tenke at det finnes en annen side av saken her. Er det nå så sikkert at alle mennene rundt deg bare er drittsekker som kun tenker på sex?

Kan det tenkes at du rett og slett ikke oppfattes av menn som kjærestemateriale? Det å kunne tenke seg å ha sex med en kvinne, spesielt en vakker kvinne, er noe helt annet enn å kunne tenke seg et seriøst og langvarig forhold med samme kvinne. Vi ser omtrent daglig her inne at kvinner sliter med dette at mannen som kunne tenke seg å ha sex med henne sjokkerende nok ikke var ute etter et forhold til henne. Det betyr faktisk ikke at denne mannen aldri vil ha forhold. Det betyr at han ikke vil ha forhold med deg. Møter man den rette kvinnen vil de fleste menn ønske seg et forhold. Og det er forskjellige ting vi ser etter i forhold til sex og i forhold til forhold. Har du de kvalitetene menn ser etter for forhold? Hvis du svarer ord som pen, tiltrekkende osv. har du ikke forstått det. Det har ingenting med å være kjærestemateriale å gjøre.

Jeg lurer også på hvor mye interesse du viser og hvilken rolle du tar i denne datingen? Tar du kontakt eller må han alltid ta kontakt først? Du skrev at du ikke ville åpne deg, kan du oppfattes som avvisende? Og dette med å ikke ville ha sex på lang tid, samtidig som du kan ha ons. Er det et spill du driver med? Lite er så turnoff og rødt flagg i forhold til forhold som jenter som driver med spill og ikke er ekte. Hvis du vil vente i månedsvis med meg, men jeg får høre av en annen at du lå med ham første natten så vil jeg føle meg lurt. Hvis du er vant til mye oppmerksomhet pga utseende så skal du vite at det ikke er alt. Hvis du bare har utseendet men ikke en interessant personlighet eller særlig å tilby ellers så hjelper det ikke. Utseende er egentlig ganske oppskrytt. En 7-er med fin personlighet er mye bedre enn en 10-er uten.

Det er ellers faktisk ikke slik at menn enten vil ha sex eller ha forhold. Nesten alle menn vil ha sex, inkludert de seriøse som vil ha forhold eller kone. Så hvis du bedømmer menn som useriøse for at de vil ha sex så kaster du jo ungen ut med badevannet. De fleste som er ute etter noe seriøst vil jo faktisk også ha sex i dette seriøse. Og hvis du bare vil vente med sex for å vente med sex, som en slags test, så kan det være mange som ikke gidder det. Ikke fordi de er fuckboys, men fordi i et forhold bør det helst være balanse i lysten. Hvis jeg hadde datet en kvinne som virket helt uinteressert i sex så hadde jeg nok dumpet henne. For et forhold hvor det blir for stor ubalanse i lysten vil ikke ha gode odds for å lykkes.

Anonymkode: 9ae7e...12f

Du kommer ikke akkurat med flust av tips for hvordan luke ut de som ikke ser henne som kjærestemateriale da.

Anonymkode: 9ea3c...d35

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva hvis man aldri finner noen som vil ha deg da? Jeg er 40 år og har aldri opplevd at en mann har likt meg. Har alltid vært hatet av menn. Vurderer å dra til Thailand, men usikker på om de vil ha meg.. tror egentlig ikke det. Jeg kunne ikke fått en uteligger en gang. Dere menn vil jo bare ha perfekte insta-babes så.. 

Anonymkode: e51f0...2fc

Hvis du aldri har møtt noen som liker deg, så vil min antakelse være at det er du som tolker det slik. 

Ingen av mine venner foretrekker, eller er gift med, insta-babes.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Meltzer skrev (41 minutter siden):

Du har aldri møtt en seriøs fyr, sier du. Hva mener du med "seriøs"? Mener du seriøs, i den forstand at han aldri aviser deg på noen som helst måte? At han aksepterer deg uansett hva du kommer med? Er det "seriøs"? Hvis så, så må jeg skuffe deg — verden inneholder en mengde avvisninger. Du er heldig når du finner noen du liker som også liker deg. Verden er ikke harmløs.

Jeg leste noe ganske bra en gang, fra en pen/vakker jente, at det er liksom ikke godt nok for folk at de liker henne, de vil at hun skal like dem tilbake. Det var altså frustrerende for henne. 

Hvis jeg treffer noen jeg liker, da maser ikke jeg på dem, eller presser dem til å like meg, eller manipulerer dem, for den saks skyld. Da bare nyter jeg det faktum at jeg liker noen. For det skjer jo ikke hver dag, det være seg mann eller kvinne, er heterofil, da, men jeg kan like kvinner fordi de er flotte. Men må jo si det er ekstremt sjeldent jeg faktisk LIKER noen, at jeg bare elsker å være i nærheten av dem. Hvis en person er veldig attraktiv så har jo den personen det motsatte problemet de fleste har, de fleste er jo ikke vant til at så mange egler seg inn på dem, fordi de er jo ikke stygge, men heller ikke så veldig spennende. Jaja. 

Det var litt på siden, fikk bare lyst til å dele dette.  :P

Anonymkode: 24475...1ab

• Liker 1
Skrevet

Og det er et flott perspektiv du deler. Men det skader samtidig ikke å gjøre sin interesse kjent. Man bør aldri være så redd for avvisning at man aldri tar sjansen.

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil nok si at jeg er ganske lukket som person når jeg dater ja, men jeg bruker å være helt annerledes med kompiser for eksempel. Da er jeg meg selv 100% og får ikke tanker som "hva, hvorfor, hvordan". Driver ikke å overtenker om noe som helst. 

Når det gjelder dating er jeg ganske flink til å overtenke og ta beslutninger ganske raskt, dessverre. Denne delen av meg jobber jeg fortsatt med, og vil si jeg er blitt flinkere på i det siste. Jeg tar for eksempel lite kontakt først, og forventer at mannen skal gjøre jobben. Dette kommer av tidligere opplevelser hvor jeg flere ganger har blitt kalt "desperat" da jeg har nådd ut til mannen. Det gjorde til at jeg senere begynte å lukke meg enda mer når jeg datet videre. 

Jeg hater følelsen av å være "på" og det er nok sikkert derfor jeg er ganske lukket, jeg vil rett og slett ikke bli antatt som desperat da jeg alltid har trodd at dette er noe menn ikke liker. Selvfølgelig går det an å holde en grense, men det er denne grensen jeg har slitt med å holde. Nå i det siste har jeg blitt litt flinkere til å ta kontakten først. Som sagt, så jobber jeg med meg selv på akkurat den fronten. 

Men jeg undrer jo stadig på hvorfor jeg ikke blir oppfattet som noe kjærestemateriale, da alt annet jeg gjør er ganske hyggelig. Jeg er alltid blid, snill, hjelpsom og sjeldent negativ. Når vedkommende er direkte respektløs mot meg så kan jeg selvfølgelig reagere, men ellers så er det ikke noe vil jeg nok si, bortsett fra at jeg er dårlig på å ta initiativ og åpne meg opp om for eksempel interesse for fyren eller følelser. 

Jeg er ikke uinteressert i sex, men jeg venter med det for å bli kjent med vedkommende først. Og som jeg har sagt før - så ja, jeg venter også med det for å sjekke ståa hos gutten. For jeg orker ikke åpne meg opp såppas mye for en gutt som ikke har intensjonen om forhold. Jeg gjør det rett og slett for å beskytte meg selv, men jeg har aldri sagt at jeg aldri kommer til å ha sex med en fyr jeg dater. Jeg lar det bare gi litt tid. 

TS. 

Anonymkode: 346be...3c3

Det finnes mange nivåer mellom desperat og det å virke lukket og uinteressert. Hvis du ikke viser noe interesse vil de fleste gå lei og kutte kontakten. Det er jo ikke noen vits i å date en dame som ikke viser interesse. Alle vil jo ha en som liker deg! Virker det ikke som om du liker meg så kaster jeg ikke bort mer tid på seg. Men du har rett i at desperat ikke er bra. Det er bare det at det finnes mer enn 0 og 100, det er mulig å vise interesse uten å overdrive og bli veldig needy. Og selvfølgelig må mannen ta initiativ og vise interesse, det sier seg selv.

Det du skriver om at du er annerledes med kompiser er interessant. Kanskje hadde det vært en fordel å slappe mer av på date også, og være litt mer seg selv. Jeg sier ikke du skal være akkurat som med kompiser, men kanskje hadde du virket mer interessant hvis du var mer deg selv? 

Det med sex er nok fornuftig, og det viktigste er jo uansett at du er komfortabel med det du gjør. Alle kan vente litt, men det kan også de som ikke er ute etter noe mer. Så vet ikke hvor effektiv den testen egentlig er. Det finnes neppe noen fasit her, så gjør det som føles riktig for deg. 

Vanskelig å si dette med kjærestemateriale, og det er jo såklart litt varierende hva man legger i det. Men man får ganske fort en følelse av om jenta er det eller ikke, uten å nødvendigvis kunne sette fingeren på det. Man må ha god kjemi, samtalen må flyte lett, man må matche på verdier, hun må være positiv og behagelig å være sammen med. Vet det ble mye selvfølgeligheter, men det går for min del mye på magefølelse. Kan hende du sender en annen type vibber, men det blir jo bare spekulasjon siden jeg vet lite om deg. For meg hadde det f.eks. vært negativt om dama var veldig opptatt av oppmerksomhet og dolle seg og kle seg sexy hele tiden. Tegn på mye drama og ustabilitet ville også vært negativt. Men det samme er tiltaksløshet og ingen meninger. 

Anonymkode: 9ae7e...12f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 0.17):

Når man går inn i en relasjon med forventninger, ser på vedkommende som en potensiell partner, så sier det seg selv at man ikke vil bli antatt som bare et ligg. De fleste jeg har vært gjennom har også gitt et så bra inntrykk av seg selv at jeg har trudd de var gode menn, som fort endret seg. 

I tillegg, i dagens samfunn hvor det nå er blitt så vanlig å manipulere jenter kun for å få det de vil, så sier det også seg selv at man tar det negativt (å bli ansett som ikke noe mer enn bare et ligg). 

For meg er sex mye, men jeg kommer i perioder hvor jeg plutselig har veldig lyst på one night stand (og disse er selvfølgelig ikke en av de jeg irriterer meg over, da jeg rett og slett ikke har noe som helst forhold med de og kun vil ha sex). Bare rett og slett ons. 

Jeg er ikke redd for det og har heller ikke skam for det - men jeg holder det tilbake ovenfor de jeg ser et potensiale med, i den grunn at jeg vil vente å se hvordan relasjonen utvikler seg, og også for å se hvordan mannen takler det. 

Så ja, jeg tar det negativt, i og med at jeg selv ikke er en hyppig seksuell person av meg. Har heller ikke hatt mange sexpartnere. Er også lei av å bli kategorisert som sex-materiale for nesten alle menn, bare fordi de finner meg tiltrekkende. Føler ikke at noen vil bli kjent med meg på en genuin måte, og alt de ser er kun sex. 

TS. 

Du anklager menn for å spille spill, men gjør altså det samme selv. 

Kutt ut "regler" og spill, og vær ekte ovenfor dem du treffer. Man kan ikke forvente ekte når man selv spiller spill. Det er mitt råd. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis dere kunne gjort det uten ubehagelige konsekvenser, så. Dere ofrer jo noe ved å holde dere til ei å komme hjem til. 

Nei? Ofrer da ingenting som helst om det er det man ønsker. Vagina er vagina, så såfremt man har funnet ei man virkelig liker er det ingen grunn til å ønske andre med mindre man har et merkelig bekreftelsesbehov.

Akkurat dette tror jeg er forskjellen på menn og kvinner, menn er opptatte av å få seg noen og "spre sine frø" osv. Kvinner er ikke det. Selv om vi til syvende og sist leter etter det samme, altså en partner, så gjør vi det på veldig forskjellige måter. Menn ligger kanskje litt mer rundt og slumper kanskje borti ei dame han vil ha noe mer med, mens kvinner har en annen strategi. Derfor blir det en del kræsj i datingen.

Er min teori 😄 

Anonymkode: 3c679...70c

Nesten ingen menn har muligheten til å ligge rundt, og flertallet ønsker det neppe heller, så for de aller fleste er nok dating temmelig likt som for kvinner. Den største forskjellen er nok at menn finner flere kvinner seksuelt attraktive, slik at det er nok at man liker personligheten for at man i prinsippet kunne tenke seg å ligge med en kvinne. For kvinner er tilsynelatende seksuell attraktivitet mindre kobla til både utseende og personlighet, men er heller en tredje separat kategori. Derfor havner de fleste menn i vennefella mesteparten av tida.

De aller fleste menn jeg kjenner har ligget med færre enn sine partnere, og det stemmer også for min del. Isolert sett skyldes det sikkert mangel på muligheter for de fleste, men at menn skulle ligge mer rundt er i praksis direkte feil.

Anonymkode: a95e4...23c

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 0.17):

Når man går inn i en relasjon med forventninger, ser på vedkommende som en potensiell partner, så sier det seg selv at man ikke vil bli antatt som bare et ligg. De fleste jeg har vært gjennom har også gitt et så bra inntrykk av seg selv at jeg har trudd de var gode menn, som fort endret seg. 

I tillegg, i dagens samfunn hvor det nå er blitt så vanlig å manipulere jenter kun for å få det de vil, så sier det også seg selv at man tar det negativt (å bli ansett som ikke noe mer enn bare et ligg). 

For meg er sex mye, men jeg kommer i perioder hvor jeg plutselig har veldig lyst på one night stand (og disse er selvfølgelig ikke en av de jeg irriterer meg over, da jeg rett og slett ikke har noe som helst forhold med de og kun vil ha sex). Bare rett og slett ons. 

Jeg er ikke redd for det og har heller ikke skam for det - men jeg holder det tilbake ovenfor de jeg ser et potensiale med, i den grunn at jeg vil vente å se hvordan relasjonen utvikler seg, og også for å se hvordan mannen takler det. 

Så ja, jeg tar det negativt, i og med at jeg selv ikke er en hyppig seksuell person av meg. Har heller ikke hatt mange sexpartnere. Er også lei av å bli kategorisert som sex-materiale for nesten alle menn, bare fordi de finner meg tiltrekkende. Føler ikke at noen vil bli kjent med meg på en genuin måte, og alt de ser er kun sex. 

TS. 

Kan ikke litt av problemet her være at en ikke nødvendigvis kan ‘skru av’ hvordan en fremstår, og at det kan bli skjæring når du på den ene siden tidvis anser menn som ‘sexmaterale’ og tar samme rollen selv, men så forventer noe helt annet av andre? Det er jo ikke gitt at en mann som er ‘seriøs’ og ønsker noe seriøst selv er så positiv til en partner som i perioder ligger med fremmede, men som ‘skrur igjen krana’ for akkurat ham. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men det var et altfor lettscoret poeng ;) Det er jo poenget. Ta til takke med innebærer at det alternativet er dårligere og at man helst ville valgt annerledes. Å ta til takke med ei snill og grei ei, når man helst skulle pult ei ny hver helg.

Hvaforno? Nei, det er ikke poenget. Du må lese det jeg skriver!

Formuleringen var ren og skjær «toungue in cheek» fra min side. Ingenting å bli så skrekkelig indignert over.

Men jeg skjønner at det er tryggest å ordlegge seg helt tørt og helt bokstavelig på forum som dette, hvor det man skriver kan bli lest av feminister på defensiven.

Anonymkode: 6ceb0...587

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nei? Ofrer da ingenting som helst om det er det man ønsker. Vagina er vagina, så såfremt man har funnet ei man virkelig liker er det ingen grunn til å ønske andre med mindre man har et merkelig bekreftelsesbehov.

Nesten ingen menn har muligheten til å ligge rundt, og flertallet ønsker det neppe heller, så for de aller fleste er nok dating temmelig likt som for kvinner. Den største forskjellen er nok at menn finner flere kvinner seksuelt attraktive, slik at det er nok at man liker personligheten for at man i prinsippet kunne tenke seg å ligge med en kvinne. For kvinner er tilsynelatende seksuell attraktivitet mindre kobla til både utseende og personlighet, men er heller en tredje separat kategori. Derfor havner de fleste menn i vennefella mesteparten av tida.

De aller fleste menn jeg kjenner har ligget med færre enn sine partnere, og det stemmer også for min del. Isolert sett skyldes det sikkert mangel på muligheter for de fleste, men at menn skulle ligge mer rundt er i praksis direkte feil.

Anonymkode: a95e4...23c

Ikke enig, det er jo en grunn til at kvinner er frustrerte fordi så mange menn "bare vil ha sex". At dine bekjentskaper har fått ligge lite, er ikke bevis på så veldig mye. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke enig, det er jo en grunn til at kvinner er frustrerte fordi så mange menn "bare vil ha sex". At dine bekjentskaper har fått ligge lite, er ikke bevis på så veldig mye. 

Jeg og mine bekjentskaper er i samme situasjon, hvis det hjelper på bevisførselen.

Men altså, mindre noen kan dra fram faktisk statistikk på dette, så er det jo uansett snakk om anekdotiske bevis, som jo ikke beviser noen ting.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg og mine bekjentskaper er i samme situasjon, hvis det hjelper på bevisførselen.

Men altså, mindre noen kan dra fram faktisk statistikk på dette, så er det jo uansett snakk om anekdotiske bevis, som jo ikke beviser noen ting.

Jepp, og jeg tror ikke det finnes, så vi får bare være enige om å være uenige tror jeg :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del er det med en gangs sex ufattelig lite givende, så eneste det har blitt med en gang er der partner har vist seg å være veldig lite kompatibel med meg .. 

Anonymkode: f8cfc...47c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

FHI har forsket på norske seksualvaner opp til 2003. De prøvde igjen i 2008, men fikk inn så lite svar, at undersøkelsen ble forkastet.  

Anonymkode: 70349...ca0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det finnes ekstremt få kvinner som har problemer med å få så mye sex de ønsker. 

Hvem er det som selger sex til det motsatte kjønn - er det kvinner eller menn? Og hvorfor er det slik, tror du? 

Anonymkode: b8510...bb1

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det finnes ekstremt få kvinner som har problemer med å få så mye sex de ønsker. 

Hvem er det som selger sex til det motsatte kjønn - er det kvinner eller menn? Og hvorfor er det slik, tror du? 

Det føles ikke bedre å bli brukt/lurt for sex enn å ikke få sex. 

Anonymkode: 364c2...e6e

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det føles ikke bedre å bli brukt/lurt for sex enn å ikke få sex. 

Anonymkode: 364c2...e6e

Man blir ikke lurt når det er 100 % frivillig fra begge parter. 

Som sagt, kvinner kan få så mye sex de ønsker når de ønsker. Et stort privilegium som kvinner selvfølgelig ikke klarer å se på som et privilegium. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man blir ikke lurt når det er 100 % frivillig fra begge parter. 

Som sagt, kvinner kan få så mye sex de ønsker når de ønsker. Et stort privilegium som kvinner selvfølgelig ikke klarer å se på som et privilegium. 

Det er jo ikke noe privilegium når vi ikke vil ha det?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 22.5.2022 den 23.02):

Ikke ha sex og sjekk facebooken. Er det mange forhold der eller mange likes av damer så ligger han med flere. Rødt flagg og dump. Bli forelska før dere møtes nakne.

Anonymkode: ea181...10f

Omvendt. Fuckboys har som regel færre "dame" likes siden damene enten har blokkert han, unlika på fb eller bare ikke lagt han til på fb nettopp fordi fuckboys er douchebags. De med mange dame lieks er ofte de som er gode til å være venn med damer og skape relasjoner med dem, ikke intimitet. 

Endret av RealistiskDot
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Damer som er ute etter forhold, er ikke akkurat de øverste fra bokhylla...

Anonymkode: 3c957...c60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...