Gå til innhold

Når skal jeg fortelle at jeg har gått ned mye i vekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da prøver jeg meg på dating for første gang på flere år etter å ha gått ned mye i vekt. Det er snakk om 35 kg. Puppene er slappere enn noen gang, jeg har løshud på magen og litt på armer og lår. Jeg vurderer bukplastikk, men mengden er ikke så sjenerende at det ville utgjort en så stor forskjell, det er litt heng. Det ser ut som jeg har vært gravid, men jeg er barnløs. Trener jevnlig styrke og har en sterk kropp, med klær på ser jeg ganske fit ut men uten klær er det overhodet ikke bra. Huden på lårene er ikke så ille fordi jeg har ganske sterke lår. 

Har møtt en mann nå og det ligger vel i kortene at det snart blir sex. Vi koser og kysser mye, og det har flere ganger vært nære på, men jeg har trukket meg. Etter gårsdagen innså jeg at jeg kanskje ikke vil klare å ha sex og at jeg kanskje bare burde avslutte relasjonen vår. Han skryter voldsomt av meg og syns jeg er så pen og deilig, men han har ingen aning om hvordan kroppen min ser ut uten klær. Jeg vet jeg kommer til å få svar som "han liker deg nok slik du er" og sånt, men jeg vet jo at dette ikke stemmer. Kroppen min er rett og slett ikke attraktiv. Jeg er fryktelig redd for at han ikke skal tenne på meg, bli skuffet osv. For selvsagt blir han skuffet når en fit dame viser seg å faktisk være slapp i huden. Vi har kjent hverandre i et par uker og møttes daglig. I dag har vi ikke møttes fordi jeg har trengt ro til å tenke. Og nei jeg har ikke fortalt om livsstilendringen og at jeg har gått ned i vekt osv for det er en litt lang og ekstremt vond historie. Vet det er dumt men har ikke følt at det har vært et passende tidspunkt å ta det opp på. 

Jeg kan selvsagt ha sex med klær på. Men jeg vil jo gjerne se han også. Dette er vanskelig syns jeg. Operasjon av puppene er noe jeg vurderer selvsagt, men mangler tid. Jobber i helsevesenet og har ikke råd til å ta ut ulønnet permisjon når sårene gror, og å bruke ferien til å gro sår av estetiske årsaker kjenner jeg frister lite. Hilsen K29

Anonymkode: 650c9...672

• Liker 1
  • Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Wow, gratulerer!! For en bragd! Det er lange ventelister i det offentlige, men det kan være lurt å sette deg opp hvis du har en del løs hud. For det kan gi problemer på sikt med eksem osv.

Og selvfølgelig så må du fortelle ham det.. 💝 Hvis dette er en fornuftig og fin kar så er det mye viktigere at du er ei blid, positiv og energisk dame enn at du er stram som en badeball 😊

Anonymkode: a378b...56a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis dette er et sårt og ømt punkt for deg som gjør at du revurderer hele greia, så hadde jeg faktisk kastet meg ut i det og bare vært ærlig. Da vil en av to ting skje; 

1. han setter enormt pris på ærligheten din og synes det er helt sinnsykt godt jobbet og viser stor respekt for deg og din kropp!

2. han synes «slapp ut» er lite tiltrekkende - og da er han ikke verdt 1 sekund mer av din tid. 

Jeg heier på deg og det du har fått til! Det er helt utrolig godt jobbet!

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Hvis du mener at kroppen din kun ser ut som den har fått barn så ville jeg ikke vært bekymret. Og vet du hva? Den klisjéen om at "liker han deg ikke som du er så drit i han", den er sann.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
TinaChristina skrev (1 minutt siden):

Hvis du mener at kroppen din kun ser ut som den har fått barn så ville jeg ikke vært bekymret. Og vet du hva? Den klisjéen om at "liker han deg ikke som du er så drit i han", den er sann.

Man får ikke nødvendigvis slapp hud av å ha født barn. Jeg fikk ikke det.    
TS - hva med å bare nevne for ham at du har gått ned mye i vekt, og at du vurderer å fikse på løshuden? Avhengig av hvordan han reagerer, kan du beholde eller dumpe ham.

Anonymkode: 33efd...195

Skrevet

For din egen del kan det være lurt å ta praten. Fortell om hva du tenker på.. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han reagerer negativt så er det kanskje like greit å få det overstått? Før du blir enda mer knyttet.

Anonymkode: 95f8e...c34

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Man får ikke nødvendigvis slapp hud av å ha født barn. Jeg fikk ikke det.    
TS - hva med å bare nevne for ham at du har gått ned mye i vekt, og at du vurderer å fikse på løshuden? Avhengig av hvordan han reagerer, kan du beholde eller dumpe ham.

Ingen som har påstått det?

Anonymkode: 95f8e...c34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mariss@68 skrev (11 minutter siden):

For din egen del kan det være lurt å ta praten. Fortell om hva du tenker på.. 

Problemet med det er at det vil vise hvor usikker jeg er. For ja, jeg er jævla usikker på kroppen min. Det har jeg alltid vært. Det gjør meg også sårbar, og om han har veldig lyst til å ha sex er jeg redd han vil trygge meg først og så dumpe meg etterpå. Mitt største mareritt, jeg kjenner det er skummelt å skulle ta sjansen. Veldig skummelt.. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Dytter for flere innspill. 

Skrevet

Synes du skal være stolt av deg selv, TS. Gratulerer. Du er jo helt fantastisk. 

Synes du skal snakke med han og fortelle hva du føler.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke menn tenker over dette så mye som oss. Men du kan jo, i løpet av samtalen en gang, nevne at du har gått ned mye i vekt. Men ville ikke sagt noe om usikkerhet og utseendet osv, det bare retter fokuset mot noe han kanskje uansett ikke kommer til å tenke over. 

Anonymkode: d633a...9e3

Skrevet

Hva med å sende han en melding og fortelle at dette er årsaken til at du ikke har møtt han i dag, og at du tenker litt for mye på d til at du føler deg komfortabel med å gå til sengs med ham?

Gratulerer med å ha gjort en kjempeinnsats for deg selv! Du har god grunn til å være stolt🤗

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har enorme tigermerker nedover magen, hengemage, strekkmerker mange forskjellige steder og er alt annet enn stram i fisken. Nevnte for daten at jeg hadde gått ned en del i vekt, skulle mer ned og at jeg var litt flau over magen. Han hadde ikke en gang lagt merke til magen og  likte hele meg for akkurat den jeg er 😅 Poenget er at hvis daten din ikke liker deg pga kroppen er han ikke noe å samle på. Han vil mest sannsynligvis like deg akkurat slik du er. Viktigste er å være stolt av den du er uansett hvor slapp du er, om du har strekkmerker eller andre ting så er du akkurat perfekt uansett hva 😊

Anonymkode: 104a9...2d7

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Blåjojo skrev (1 time siden):

Hva med å sende han en melding og fortelle at dette er årsaken til at du ikke har møtt han i dag, og at du tenker litt for mye på d til at du føler deg komfortabel med å gå til sengs med ham?

Gratulerer med å ha gjort en kjempeinnsats for deg selv! Du har god grunn til å være stolt🤗

Nei! Slike ting tar man ikke på melding.

Skrevet (endret)

.

Endret av Venkman
Feilpostet, slettet.
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror faktisk ikke menn tenker over dette så mye som oss. Men du kan jo, i løpet av samtalen en gang, nevne at du har gått ned mye i vekt. Men ville ikke sagt noe om usikkerhet og utseendet osv, det bare retter fokuset mot noe han kanskje uansett ikke kommer til å tenke over. 

Anonymkode: d633a...9e3

Det tror jeg nok absolutt at de gjør. 

Jeg valgte å avslutte. Takk for gode ord ❤️, jeg er stolt over det jeg har fått til, men har ødelagt kroppen min. Det er veldig vondt. Jeg tror faktisk jeg ville hatt bedre sjans på menn som overvektig, er jo noen menn som liker den typen kropp. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 23.23):

Det tror jeg nok absolutt at de gjør. 

Jeg valgte å avslutte. Takk for gode ord ❤️, jeg er stolt over det jeg har fått til, men har ødelagt kroppen min. Det er veldig vondt. Jeg tror faktisk jeg ville hatt bedre sjans på menn som overvektig, er jo noen menn som liker den typen kropp. 

Hvorfor avsluttet du?

Anonymkode: 527b1...94d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned like mye som deg, er 35 år. Jeg har ikke fått negativ respons på kroppen min :) Du må være litt snillere med deg selv. 

Anonymkode: 45cf7...150

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor avsluttet du?

Anonymkode: 527b1...94d

Husk at menn er ganske kravstore når det kommer til kroppen til kvinner. Er vel sikkert bedre for henne å avslutte selv fremfor at de ligger sammen og han etterpå serverer den der "føler ikke at vi passer sammen"-greia.

Anonymkode: 4e855...eef

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...