Gå til innhold

Jeg er kjedelig, hvordan akseptere det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er rolig og klarer ikke slippe meg løs i større gjenger. Som for eksempel på fest, jobbtur og lignende. Blir sett på som veldig ordentlig, snill, pliktoppfyllende osv. Veldig fint det, men er ikke den andre vil være med, sitte ved siden av, bo på rom med (på tur) da jeg ikke lager noe liv. 

Synes det e kjipt, kunne ønske jeg var mer gøy å være med. 

Hvordan slå seg til ro med den jeg er, og synes det er bra nok?

Anonymkode: 405b8...c69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har bare ikke funnet dine mennesker enda. Alle er stort sett kjedelige i sånne settinger. Men så møter man noen som får fram ting i deg som andre ikke får fram:)

• Liker 5
Gjest Hippokrates
Skrevet (endret)

Jeg er også kjedelig. Såpass dritkjedelig at jeg melder avbud på det meste rundt meg. Jeg er i mitt ess hjemme og rundt mine egne små hjørner i samfunnet. Men jeg har slått meg til ro med det. Det er den jeg er og trives med å være. Gidder ikke prøve å være noe annet for andres skyld. Jeg sluttet å bry meg om normer og regler for sosial orden. Sluttet å bry meg om hva naboen, faren min, kollegene mine og vennene syntes om det. 

Skal du slå deg til ro med den du er så må du legge ifra deg alt du tror alle andre tenker om deg, samt slutter å leve opp til hva samfunnet "krever" av deg. 

Fakta er at dem har ikke mer rett i sine metoder for å leve livet enn meg. Og deg. Vi har heldigvis enda full styringsrett over livene våre, så gjør det du synes er best. Ikke delta på det du ikke har lyst til. Og når du først deltar på noe, så møt opp slik du er uten å prøve å være noe annet enn deg selv. Man spiller gjerne et skuespill foran omgivelsene for å please andre. Spør deg selv, hva er vits? Hva vinner DU på det, egentlig? Får man følelsen av at ting endelig er over og at du endelig kan puste lettet ut for å komme deg igjennom ting, så har du i utgangspunktet valgt helt feil utifra hva du bør ha gjort.

Livet har ingen fasit. Ta kontroll over hvem du er, hva du gjør og hva du tenker om det. Det er absolutt ingenting galt å være kjedelig, introvert, rolig, beskjeden osv. Og det er ikke mer riktig å være sosial, utadvent, pågående og aktiv. Sistnevnte er noe samfunnet tror folk skal være. Tro selv annerledes heller. Og velg det. Og så handler det om å finne de riktige menneskene utifra hvem du er for å ha rundt deg. Tro meg, de finnes.

Endret av Hippokrates
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er rolig og klarer ikke slippe meg løs i større gjenger. Som for eksempel på fest, jobbtur og lignende. Blir sett på som veldig ordentlig, snill, pliktoppfyllende osv. Veldig fint det, men er ikke den andre vil være med, sitte ved siden av, bo på rom med (på tur) da jeg ikke lager noe liv. 

Synes det e kjipt, kunne ønske jeg var mer gøy å være med. 

Hvordan slå seg til ro med den jeg er, og synes det er bra nok?

Anonymkode: 405b8...c69

Jeg er misunnelig på deg. I det minste får du være i fred hvis du er så kjedelig. 

Anonymkode: f18cc...c1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...