Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble oppringt etter intervju og referanseinnhenting der arbeidsgiver ville avklare ting i forbindelse med arbeidstid. Det var ikke tema på intervju. De ville ikke si noe mer om ansettelser før alt er klart. Må gjennom ansettelsesråd først. 

Er det positivt at jeg ble oppringt? 

Anonymkode: 5857b...fa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du nesten spørre de om, ikke oss på KG.

• Liker 1
Skrevet

Det betyr jo at de virkelig vurderer deg til denne jobben, at du har kommet ett steg nærmere ansettelse. Og at dere nå skal sjekke i detalj om arbeidstider.... passer deg.

Utrolig mange som søker på en stilling også kommer det frem etterhvert at arbeidstidene blir ett problem, enda arbeidstidene er nevnt i jobb beskrivelsen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro det er positivt. 

Hva spurte de om angående arbeidstid da?

Har sett flere stillingsannonser hvor det står "kan bli aktuelt med reise" eller "helg/kveld kan bli aktuelt i perioder" eller "fleksibel iht. arbeidstid". 

I noen tilfeller tror jeg arbeidsgiver skjuler arbeidstiden for å få flest mulig søkere å velge blant. I andre tilfeller så ønsker de kanskje bare å forsikre seg at søker har mulighet å jobbe andre tider i tilfelle det kan bli aktuelt / ser hvor fleksibel søkerne er. 

Tror det er viktig å være ærlig, så man ikke får problemer i ettertid fordi man har sagt ja til noe man ikke kan holde. Selv kan jeg f.eks jobb helg og kveld innimellom. Men da ønsker jeg at det planlegges mtp familie. Ikke at jeg blir spurt noen timer før. Samme med reise. Egentlig ikke så aktuelt, men noen få reisedøgn i året kan gå fint så lenge jeg vet om det i god tid. 

Anonymkode: 50b2d...e90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du har vært positiv til det dem hadde å si angående arbeidstid, så er det positivt. Var du derimot negativ til arbeidstiden dem la frem, så er det negativt.

At det ikke kom fram på intervju kam være en ren forglemmelse.

Anonymkode: 9bd93...a30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...