Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sjefen min behandler oss ansatte dårlig. Vi blir beordret til å jobbe uansett om vi er syke eller ikke. Er det plutselig behov for at noen jobber blir vi presset helt til vi sier ja. Vi blir også satt opp på vakter 7-15 dager i strekk, noe som er ulovlig. Ofte må vi jobbe med kun 8-9 timers mellomrom mellom vaktene, som heller ikke er greit eller lov. Det følges heller ikke tarifflønn og vi får ikke tillegg. Nå har de fleste valgt å slutte pga disse forholdene. Hva skal jeg gjøre? Burde jeg varsle Arbeidstilsynet? Det hjelper ikke å snakke med sjefen. Vi har verken tillitsvalgt eller verneombud så er ikke så mange jeg/vi kan si ifra om til til. Er noen få av oss som er organisert.
Dette er på en bensinstasjon. 

Anonymkode: e2ba5...ff9

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike forhold skal det ikke være. Mange lover og regler som ikke bare er tøyd, men brutt. Hvis du ikke har noe i mot det eller problemer med det, burde du bare varsle arbeidstilsynet ja. Du kan være anonym. Kanskje du kunne pratet med noen av kollegaene dine som tenker det samme og som du stoler på?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2022 den 22.05):

Sjefen min behandler oss ansatte dårlig. Vi blir beordret til å jobbe uansett om vi er syke eller ikke. Er det plutselig behov for at noen jobber blir vi presset helt til vi sier ja. Vi blir også satt opp på vakter 7-15 dager i strekk, noe som er ulovlig. Ofte må vi jobbe med kun 8-9 timers mellomrom mellom vaktene, som heller ikke er greit eller lov. Det følges heller ikke tarifflønn og vi får ikke tillegg. Nå har de fleste valgt å slutte pga disse forholdene. Hva skal jeg gjøre? Burde jeg varsle Arbeidstilsynet? Det hjelper ikke å snakke med sjefen. Vi har verken tillitsvalgt eller verneombud så er ikke så mange jeg/vi kan si ifra om til til. Er noen få av oss som er organisert.
Dette er på en bensinstasjon. 

Anonymkode: e2ba5...ff9

Arbeidstilsynet/Tips oss

Anonymkode: 1fc67...b7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...