Hvitmargeritt Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Jeg har kommet opp i en utrolig ubehagelig situasjon. Jeg har to søstre, med en annen pappa enn meg. De har vokst opp delvis hos han og delvis hos mamma. Eg har vokst opp hos mamma. Får nå vite at den ene av søsteren min har ei anna far. At den hun tror er hans ekte far og vert i alle år. Ikke er hennes ekte far. Eg er virkelig rystet!! Eg kunne helt ærlig ikke tro det var sant. Før eg ringte min mor å konfronterte hun om dette var tilfelle. Og det var det. Dette hadde de blitt enige om når hun var liten at han ville t ansvar for henne også. De var ilag i fire år før det ble slutt og da var søsteren min fire år å kalte han pappa. Raus som han er så tok han vare på hun som sin egen og gjør det fremdeles den dag i dag! Så hva gjør eg? Går i graven med dette og håper hun aldri finner dette ut. Forteller hun det og gir hun kanskje en total livs krise? Vi er begge i midten av 30 årene. Meg og min søster. Lever rolige familie liv begge to. Men vi er ikke spesielt nære da vi bor ett stykke fra hverandre. Eg tenker på dette hele tiden og det føles alt oppslukende. Men Samtidig føler eg at dette er mamma sitt problem å dette bør hun ta seg av! Sku helt ærlig ønske eg aldri fikk vite det 😥
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Hvordan fikk du vite dette, siden moren din ikke har sagt det? Og vet søster nr 3 om det? Hva med far nr 3? Jeg hadde nok tatt en prat med min mor, og ikke gjort noe med dette selv! Anonymkode: 8dc7e...9ae 6
Hvitmargeritt Skrevet 22. mai 2022 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2022 Av min tante 🙄 hun lurte på om ****** hadde fått vite nå at faren ikke er den ekte faren? Atte hva? Nei det var jo allmenn kjent. Alle visste jo dette. Så hele familien vet det visstnok, tanter onkler, besteforeldre. Unntatt oss søsken. Søster nr 3 vet det ikke, men eg presset på for at mamma skal fortelle det til hun. hennes ekte far har aldri villet ha kontakt eller noe med henne / mamma å gjøre. Men altså dette er mamma sine ord. Vet jo faktisk ikke om det er tilfelle. Kan ikke stole på en dritt av hva den dama forteller jo! Heldigvis at eg er snytt ut av nesen på min far eller så hadde søren eg og begynt å lure! Hele greiene er så absurd. 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 Hvis det er slik du beskriver at alle i familien vet dette bør din mor være såpass at hun forteller dette til din søster. Det er bedre at hun får vite det fra moren din, framfor at noen andre plumper ut med det. Tror det er lurt at din mor forteller henne dette. Hvis du sier noe vil din søster bli sint og lei seg på din mor. reaksjoner får hun nok uansett.. men hun har krav på å vite opphavet sitt Anonymkode: 4f5a6...068 7 2
fru Alving Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Vet du hva, her gir du mor din en sjanse til å fortelle dette til din søster og gjør hun ikke det så sier du det. Du kan ikke la henne gå rundt å tro at en annen mann er faren hennes, og så vet hele slekta det??? 8 1
GammelKaktus Skrevet 22. mai 2022 #6 Skrevet 22. mai 2022 Stakkars søsteren din, alle vet og har visst i alle år og hun går rundt der helt uvitende, det er ganske dårlig gjort altså, helt for jævlig egentlig. Din mor og din søsters "far" må få en sjanse til å fortelle henne sannheten ellers så må du gjøre det. 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #7 Skrevet 22. mai 2022 Jeg er faktisk i samme situasjon. Vi er fire søsken og jeg har funnet ut at en av oss har en annen far. Denne informasjonen tar jeg med meg i graven. Vet at både min søster og min far hadde blitt knust, så ser ingen grunn til å fortelle dette til noen. Anonymkode: 52b2c...099 6 4
Gjest Adobyen Skrevet 22. mai 2022 #8 Skrevet 22. mai 2022 Sikkert vanskelig. Er det feil i folkeregisteret også?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #9 Skrevet 22. mai 2022 Jeg hadde holdt munn. Anonymkode: 59c4a...1a5 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #10 Skrevet 22. mai 2022 Har det vært hemmlig i mere enn 30 år så la det være. Anonymkode: 59c4a...1a5 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #11 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde holdt munn. Anonymkode: 59c4a...1a5 Så når vedkommende en dag finner ut at "hele slekta" har visst det lenge, risikerer at hele familien blir oppløst. Nei, hemmeligheter skal frem så snart som mulig. Alt annet er pill råttent gjort. Anonymkode: a923c...fe9 11 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #12 Skrevet 22. mai 2022 Hva hadde du tenkt selv om alle rundt deg visste du hadde en annen far, også hadde ingen fortalt deg dette? Selv ikke din egen søster eller mor forteller det til deg. Jeg hadde faktisk blitt ufattelig skuffa og ikke minst forbanna på alle for å holde tilbake en så vesentlig informasjon overfor meg! Det er rett og slett dårlig gjort å holde på en slik ting! Anonymkode: 6c9e1...73e 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #13 Skrevet 22. mai 2022 jeg hadde holdt munn Anonymkode: b647a...df6 1
Gjest Lunaris Skrevet 22. mai 2022 #14 Skrevet 22. mai 2022 Jeg ville ha likt å vite om jeg var henne…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #15 Skrevet 22. mai 2022 En slik bombe ble sluppet i min familie også for noen år siden. Den som slapp bomben ble ikke populær for å si det sånn siden vedkommende var langt uti slekta og kun sa det for å være slem. Jeg er enig at slikt kanskje ikke bør hemmeligholdes et helt liv, men det er ingen andre enn foreldrene til barnet som skal formidle et slikt budskap. Anonymkode: 1492f...e87 3
Silva Pluvialis Skrevet 22. mai 2022 #16 Skrevet 22. mai 2022 (endret) Husk at han fortsatt er faren hennes, selv om ikke biologisk. En ekte far er en som tar seg av barnet, ikke en som stikker av som hennes biologiske far. Men dere bør være ærlig. Hun fortjener å vite det. Endret 22. mai 2022 av Tvillingsjel 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #17 Skrevet 22. mai 2022 Si til moren din at hvis hun ikke forteller det, gjør du det. Hadde aldri orket å ha det på samvittigheten. Alle i familien vet det jo! Anonymkode: dec28...b61 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #18 Skrevet 22. mai 2022 Jeg har ikke tatt på meg å fortelle det der. Det er det din mor som må gjøre. Anonymkode: 364a3...0fa 1 1
Hannah80 Skrevet 22. mai 2022 #19 Skrevet 22. mai 2022 En selvfølge at hun burde få vite om sitt biologiske opphav. Dette burde mor ha fortalt søsteren din fra begynnelsen av. 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #20 Skrevet 22. mai 2022 Derfor er man åpen om at barna har annen far fra første stund. Det betyr jo ikke at ny pappa ikke er pappa. Men blir jo veldig vondt når man har blitt holdt for narr så lenge. Dette gjelder også prøverør barn. Bør få vite at de er akkurat det. Jeg syntes alle har rett til å vite sitt opphav. Men tenker at her bør mor på banen å si det selv. Men hadde nok sagt det om hun ikke gjorde det. Anonymkode: 63eeb...a33 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå