Gå til innhold

Greit og be 4 av 16 av samme kjønn i klassen ? barnet ønsker dette og hn fyller 12 år på onsdag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hn vil be de 4 nærmeste på filmkveld, pizza og snop, og overnatting hvis de har lyst til det. de fleste andre i klassen har bedt kun sine nærmeste fra de fylte 10 år, synes det var litt ungt,men nå er hn 12 og skal begynne i 7 klasse  til høsten. vi ber lørdag og overnatting til søndag for de som vil det.

Er det ille? barnet har kun vert til de 4 hn er nærmest så langt, er kun 4 som har bursdag etter sommeren

Anonymkode: 4eb67...513

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Innafor så lenge hun ikke ber dem slik at hele  klassen får det med seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja synes det er greit så lenge de som blir bedt er færre enn de som ikke blir bedt, da vil ingen føle utenforskap.

Anonymkode: 0058e...34e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig! Man ber de man vil be uten å være for politisk korrekt. 

Anonymkode: 476f6...916

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hva om en person egentlig ikke har noen med-elever som er "nærme nok" til å bli bedt i bursdagsselskap?

å ikke bli invitert til for eksempel 10 bursdager i løpet av ett år, er kanskje ikke noen særlig "big deal" altså. Men hvis en unge ikke blir invitert til en eneste bursdag av de femten eller seksten bursdagene, så blir det fort litt annerledes. 

Anonymkode: 4415d...e9b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vanlig å slutte å be "alle" etter 10 år. Men innbydibg bør da skje utenfor skolen.

Hvis dere har en foreldregruppe på Facebook kan man jo nevne det der slik at alle er innefortstått at det er slik det er.

Anonymkode: b8dd4...34d

• Liker 3
Skrevet

Det er helt i orden. Så lenge det ikke er ett par stykker som blir utelatt, ser jeg ingen problem med det. Og det er klart dere ikke kan ha 16 personer på overnatting.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hva om en person egentlig ikke har noen med-elever som er "nærme nok" til å bli bedt i bursdagsselskap?

å ikke bli invitert til for eksempel 10 bursdager i løpet av ett år, er kanskje ikke noen særlig "big deal" altså. Men hvis en unge ikke blir invitert til en eneste bursdag av de femten eller seksten bursdagene, så blir det fort litt annerledes. 

Anonymkode: 4415d...e9b

Hvor lenge skal man holde på slik da? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvsagt. Spesielt når de er såpass store! 

Anonymkode: 1832f...8be

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge skal man holde på slik da? 

Har sett tråder der det er forventet at voksne folk gjør det samme. Det er i følge enkelte ikke lov å invitere bare noen kolleger til en fest.

Anonymkode: bd7f3...9f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har sett tråder der det er forventet at voksne folk gjør det samme. Det er i følge enkelte ikke lov å invitere bare noen kolleger til en fest.

Hjelpe meg. Jeg har 50 kolleger på min avdeling 😳

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar

Nei jeg sender mld til foreldrene til de barna det gjelder, og gi ut på skolen er ikke greit når man ikke ber alle

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer, og vet at i de fleste klasser er der et barn som ikke er nær nok til å bli bedt i noen bursdager hvis man gjør det på den måten.. Lett å fraskrive seg ansvaret, men hva om det var ditt barn?💔

Anonymkode: 83116...168

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er lærer, og vet at i de fleste klasser er der et barn som ikke er nær nok til å bli bedt i noen bursdager hvis man gjør det på den måten.. Lett å fraskrive seg ansvaret, men hva om det var ditt barn?💔

jeg kan dessverre ikke ta ansvar for alle, og her var det faktisk vanlig og be mindre fra 4 klasse allerede, selvsagt er det trist hvis noen ikke får komme,men virker som denne klassen har alle noen og være med

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da tenker jeg at en som er lærer er sitt ansvar bevisst og tar dette opp med foreldre/foreldregruppa og hjelper den/de utelatte med å bli invitert på noe.

Det er ikke alle som har mulighet til å huse 16 tolvåringer, men de fleste har plass til den utelatte.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mulig (og en fordel) å være obs på dette selv om man bare ber noen få. Da jeg gikk på ungdomsskolen var det vanlig å be 3-5 stykker, og omtrent halvparten ba hun som ikke hadde noen nære venner men var litt venn med alle. Fordi vi visste at hun ikke ble bedt til noen hvis alle kun ba sine aller nærmeste. Så hun var faktisk i flest bursdager av alle.

Min sønn er også litt sånn, så jeg håper det fortsatt finnes noen som tenker sånn, når de slutter å be alle. Men han har én ekstra god venn da, så regner med han blir bedt i én bursdag i alle fall.

Anonymkode: 04771...969

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg føler du fraskriver deg litt ansvar her. Dette faller mer under ditt ansvar enn foreldrene til de andre barna.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mulig (og en fordel) å være obs på dette selv om man bare ber noen få. Da jeg gikk på ungdomsskolen var det vanlig å be 3-5 stykker, og omtrent halvparten ba hun som ikke hadde noen nære venner men var litt venn med alle. Fordi vi visste at hun ikke ble bedt til noen hvis alle kun ba sine aller nærmeste. Så hun var faktisk i flest bursdager av alle.

Min sønn er også litt sånn, så jeg håper det fortsatt finnes noen som tenker sånn, når de slutter å be alle. Men han har én ekstra god venn da, så regner med han blir bedt i én bursdag i alle fall.

Anonymkode: 04771...969

Etter min erfaring tenker ikke folk sånn. Min sønn har ikke blitt invitert i en eneste bursdag i hele dette skoleåret. Ikke en gang til gutten som han anser som sin beste venn, så det er tydeligvis ikke gjensidig. Selv om min sønn ba alle guttene i klassen i sin egen bursdag i august.

Anonymkode: 9bfa1...95a

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Glemmer aldri den gangen vi var TO jenter av 12 jenter som ikke ble bedt i bursdagsselskapet til hun ene jenta i klassen. Husker den dagen selskapet ble holdt, som om det var i går. Jeg var ti år. I dag er jeg over førti, og det er et bittert minne og jeg tenker mitt om de foreldrene som virkelig ikke ville ha oss der. Jeg var den stille, rolige jenta som ikke turte å gjøre noe vesen ut av meg fordi jeg ble rundjult hjemme så jeg var veloppdragen og stille. «Et enkelt barn». Å bli holdt utenfor sånn, den følelsen er grusom, og den sitter i enda hver gang jeg tenker på det der. Tenk litt… 

Anonymkode: 39200...987

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Og å holde det skjult, det går ikke. Plutselig legger noen ut noe på Snapchat eller ungene eller forelder forsnakker seg. Alt kommer frem til slutt. Har selv observert forsnakkelse av forelder på det.

Anonymkode: 39200...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...