AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Del Skrevet 22. mai 2022 Jeg har pleid å bruke fuktighetskrem og så solkrem med faktor 30-50 over i sommerhalvåret hittil. Men det virker så unødvendig med to kremer. Pluss at jeg ofte syns solkremene blir litt blanke og gir varmefølelse i ansiktet. Noen som har en dagkrem med faktor å anbefale? Jeg er 40 år og har vel normal hud som tenderer til blandingshud, dvs den blir fort blank, men har ikke urenheter (men kan ikke bruke kremer som tetter porene). Bruker for øvrig produkter fra Decleor og The ordinary for tiden. Anonymkode: 9a07d...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Del Skrevet 22. mai 2022 Bruker denne. Den gir meg riktignok ikke nok fukt, så jeg tar et lag olje oppå. https://lyko.com/no/eucerin/eucerin-anti-pigment-day-cream-spf-30-50ml?gclid=Cj0KCQjwvqeUBhCBARIsAOdt45aAdeMttgNP1yb9DVgOiJtE4yIIWs1lICDHNMSYNHAK3yLmfLuZA0gaAjfJEALw_wcB Anonymkode: ef4c7...910 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #3 Del Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Bruker denne. Den gir meg riktignok ikke nok fukt, så jeg tar et lag olje oppå. https://lyko.com/no/eucerin/eucerin-anti-pigment-day-cream-spf-30-50ml?gclid=Cj0KCQjwvqeUBhCBARIsAOdt45aAdeMttgNP1yb9DVgOiJtE4yIIWs1lICDHNMSYNHAK3yLmfLuZA0gaAjfJEALw_wcB Anonymkode: ef4c7...910 Solkrem skal være siste steg i hudpleierutinen, så det er nok ikke lurt å ta olje over. TS: Har hørt at Paulas choice sin dagkrem med solfaktor er bra, men ikke prøvd selv. Anonymkode: 33200...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 22. mai 2022 #4 Del Skrevet 22. mai 2022 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Solkrem skal være siste steg i hudpleierutinen, så det er nok ikke lurt å ta olje over. TS: Har hørt at Paulas choice sin dagkrem med solfaktor er bra, men ikke prøvd selv. Anonymkode: 33200...42c Ja, oljen kan påvirke solkremfiltrene. De gjør flere tester på dette nå så vidt jeg har forstått, men man er bekymret for at oljen bryter ned solkremen mye raskere og dermed går man rundt uten beskyttelsen man tror man har, som kan føre til større solskader. TS, kanskje du kan prøve deg frem med en solkrem som føles mer som en dagkrem enn en dagkrem med SPF. Man må virkelig ikke bruke begge deler, men da er det viktig å velge solkrem, særlig nå på sommeren når UV er over 3. For å få beskyttelsen på flasken (SPF30, 50 etc) må man bruke nok (1/4 ts, eller 2-3 fingerlengder), og veldig få bruker såpass mye dagkrem. Dr Shereene Idriss, en kjent hudlege i NY, la nettopp ut en youtube video om gode solkremer hun og klientene liker (og hvordan den ser ut på lysere hud vs mørkere hud): Hun liker godt Beauty Of Joseon og Purito sine, som du finner på SkinSecret. Asiatiske solkremer er ofte lettere fordi de legger ned mye forskning av nyere filtre siden forbrukerne deres er flinkere til å bruke solkrem og etterspørselen er høy. Evt kan du prøve EVY sin som varer i 6 timer og kommer som en mousse. Jeg blir bitte litt blank først når den synker inn i huden, men det gir seg fort. Endret 22. mai 2022 av Scherbatsky 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Solkrem skal være siste steg i hudpleierutinen, så det er nok ikke lurt å ta olje over. TS: Har hørt at Paulas choice sin dagkrem med solfaktor er bra, men ikke prøvd selv. Anonymkode: 33200...42c I dag tok jeg i stedet et fuktserum under, og dropper oljen. Er det bedre? 😃 føles bedre i hvert fall! Mindre grisete. Anonymkode: ef4c7...910 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silkestrå Skrevet 23. mai 2022 #6 Del Skrevet 23. mai 2022 Jeg kan varmt anbefale Murad Environmental Shield dagkrem med SPF30 https://www.apotek1.no/produkter/environ-shid-esen-day-mois-f30-910870p Jeg har brukt den i et par år nå, og det er den beste kremen jeg noengang har prøvd. Den er dessverre ganske dyr, men jeg opplever at den er dryg i bruk, og så er det mulig å finne den på tilbud på diverse nettsider om man leter litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #7 Del Skrevet 23. mai 2022 silkestrå skrev (26 minutter siden): Jeg kan varmt anbefale Murad Environmental Shield dagkrem med SPF30 https://www.apotek1.no/produkter/environ-shid-esen-day-mois-f30-910870p Jeg har brukt den i et par år nå, og det er den beste kremen jeg noengang har prøvd. Den er dessverre ganske dyr, men jeg opplever at den er dryg i bruk, og så er det mulig å finne den på tilbud på diverse nettsider om man leter litt. Den var no en vanvittig høy pris. 😳 Bør være bra til den prisen der. Er det ikke slik at kremer egentlig bare har en holdbarhet på ca 12 mnd etter åpning? Og hvordan er solfaktoren hvis den står for lenge. Anonymkode: 64467...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaledonia Skrevet 23. mai 2022 #8 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har pleid å bruke fuktighetskrem og så solkrem med faktor 30-50 over i sommerhalvåret hittil. Men det virker så unødvendig med to kremer. Pluss at jeg ofte syns solkremene blir litt blanke og gir varmefølelse i ansiktet. Noen som har en dagkrem med faktor å anbefale? Jeg er 40 år og har vel normal hud som tenderer til blandingshud, dvs den blir fort blank, men har ikke urenheter (men kan ikke bruke kremer som tetter porene). Bruker for øvrig produkter fra Decleor og The ordinary for tiden. Anonymkode: 9a07d...be2 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den var no en vanvittig høy pris. 😳 Bør være bra til den prisen der. Er det ikke slik at kremer egentlig bare har en holdbarhet på ca 12 mnd etter åpning? Og hvordan er solfaktoren hvis den står for lenge. Anonymkode: 64467...488 Bioregena eller Eco Cosmetics finnes under 200 kr. Jeg er 39 år gammel selv og smører seg med solkrem år rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #9 Del Skrevet 23. mai 2022 kaledonia skrev (3 timer siden): Bioregena eller Eco Cosmetics finnes under 200 kr. Jeg er 39 år gammel selv og smører seg med solkrem år rundt. Jeg refererte til den kremen som kostet 900 kr. Synes det var dyrt Anonymkode: 64467...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaledonia Skrevet 23. mai 2022 #10 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg refererte til den kremen som kostet 900 kr. Synes det var dyrt Anonymkode: 64467...488 Jeg vet, men kan finnes noe mye billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kicki_90 Skrevet 23. mai 2022 #11 Del Skrevet 23. mai 2022 Jeg bruker ofte solkrem beregnet for ansiktet i stedet for dagkrem med solfaktor eller vanlig solkrem. Har to stk fra Dermica, en med faktor 15 til vanlige kontordager og faktor 30 til fridager. De er lette i konsistensen men gir nok fukt til min hud, sammen med en litt fetere nattkrem. Har passert 30 og med typisk blandingshud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #12 Del Skrevet 23. mai 2022 kaledonia skrev (34 minutter siden): Jeg vet, men kan finnes noe mye billigere. Jeg vet 😉 Anonymkode: 64467...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #13 Del Skrevet 23. mai 2022 Veldig fornøyd med denne! Anonymkode: 95420...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå