Gå til innhold

Far er fraværende etter han fikk ny kjæreste, så nå må jeg gjøre om masse jeg allerede har bestilt siden det er da han skulle hatt barna.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksmannen gikk fra hverandre for snart 2 år siden , vi har 3 barn på 2,11 og 13, minsten var bare 2mnd når han gikk.

han har vert en flink og sikkelig far som stiller opp for barna sine, men for en måneds tid siden fikk han kjæreste og hun har allerede flyttet inn hos han da hun måtte flytte pga noen andre skulle leie huset hun bor i, han hadde 50/50 for de 2 største og anhver helg og 2 ganger i uka på yngstemann, men han kom oftere.

Han skulle ha de 2 største i 3 uker i sommer og yngste 1 uke, nå har han sagt fra det ikke passer for han skal dra med kjæresten til Hellas de 4 ukene han har ferie, Jeg hadde allerede planlagt og dra med minstemann 2 uker til finnmark til min familie,mens de 2 største synes det er veldig kjedelig der, så passet på og bestille når de var hos pappan, mens den uken minsten også er hos faren skulle jeg dratt på jentetur.

Men nå må jeg avlyse. Han ønsker også mindre samvær med de største, helst bare anhver helg og minsten kun dagssamvær.

Er det lurt og kontakte fvk, vi har skriflig kontrakt på alt via dem. Han må vel følge de? og hvis han virkelig ønsker så lite tid med barna kan jeg orde det etter sommeren. ønsker heller ikke ha de i ferier lengre heller

Anonymkode: 5642d...453

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det lurt og kontakte fvk, vi har skriflig kontrakt på alt via dem. Han må vel følge de? og hvis han virkelig ønsker så lite tid med barna kan jeg orde det etter sommeren. ønsker heller ikke ha de i ferier lengre heller

Spørs om det hjelper. De har ikke utøvende myndighet, de kan bare veilede og oppfordre eller si hva de mener er best for barna.

Skjønner meg ikke på foreldre som snur sånn at de ikke vil ha barna sine bare fordi de har funnet seg en kjæreste. Jeg skjønner det bare ikke. Jeg syns så synd på de to største, det vet jo at de har blitt valgt bort av faren sin. 

Siden han ikke vil ha dem så blir det nok du som må trå til hvis du ikke har noen andre som har lyst til å ha besøk av de to eldste. Prøve å gjøre det så morsomt som mulig selv om de syns det er kjedelig å dra nordover?

Jenteturen må du nok avlyse og ta en annen gang når forhåpentligvis faren kommer på andre tanker.

Fy søren jeg kjenner jeg koker av denne mannen. Ikke fordi du går glipp av ferie sånn mest, men litt det også - men fordi han kan velge bort barna sine sånn. Det er så drittsekk som man kan få det syns jeg.

Og det verste er vel at han kan komme krypende dersom det blir slutt med han og kjæresten for så å være far da. Og da kan du ikke nekte. (Hvis ungene vil ha noe med faren sin å gjøre når han har vist seg å være så upålitelig. Jeg hadde ikke følt meg særlig elsket av faren min om han gjorde noe sånt)

Anonymkode: 17194...b3e

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Dette fikk jeg vondt av. Pga barna. Men tenker at han angrer en dag. Men da kan det være for seint å rette opp i feilen 

Anonymkode: 7ab52...75a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror jeg forstår hvorfor du er singel.

Anonymkode: d26b3...068

ok?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt familievernkontoret. Og søk om mer bidrag. Med 3 barn og så lite samvær blir det nok en god del mer i bidrag

Anonymkode: 64548...5ec

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt familievernkontoret. Og søk om mer bidrag. Med 3 barn og så lite samvær blir det nok en god del mer i bidrag

Anonymkode: 64548...5ec

Takk for svar

Penger er virkelig ikke viktigste her. Barna ønsker faren ( i alle fall 11 og 13 åringen ) 2 åringen forstår jo ikke så mye heldigvis må jeg si

AnonymBruker
Skrevet

For det første hadde jeg bedt han betale for din tur som nå er avlyst.

Så hadde jeg bestilt time på FVK med ham ja. 

Og tatt det derfra. 

Anonymkode: 911b2...534

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar

Penger er virkelig ikke viktigste her. Barna ønsker faren ( i alle fall 11 og 13 åringen ) 2 åringen forstår jo ikke så mye heldigvis må jeg si

Gjør det likevel, kanskje det får ham til å tenke seg om en ekstra gang.

Anonymkode: c51a0...bc4

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For det første hadde jeg bedt han betale for din tur som nå er avlyst.

Så hadde jeg bestilt time på FVK med ham ja. 

Og tatt det derfra. 

Anonymkode: 911b2...534

Akkurat dette har jeg tenkt til og gjøre.

og fvk kommer jeg til og ringe allerede imorgen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar

Det er greit penger ikke er viktig, men hvorfor skal han slippe unna alt? Ikke vær altfor grei og naiv. 

Anonymkode: a4705...26e

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Bare sende brev som sier "vi har et avtale signert via FVK at du skal ha barna de 3 ukene i sommeren, og avtalen skal du prioritere overfor kjæreste tur.  Barna blir levert som avtalt.  Sommerferien er allerede planlagt og bestilt, og hvis ikke du følger avtalen DU har signert, går vi tilbake til retten og endre samværet, samt økt bidrag for de ukene du ikke gidder å ha dine barn som avtalt" (om han har noe samvær).  

Anonymkode: 780c9...576

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er greit penger ikke er viktig, men hvorfor skal han slippe unna alt? Ikke vær altfor grei og naiv. 

Anonymkode: a4705...26e

ja får se hva jeg gjør, først og fremst er det kontakt med far, mer enn det han vil gi som er det viktigste for de 2 største nå

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Han skulle ha de 2 største i 3 uker i sommer og yngste 1 uke, nå har han sagt fra det ikke passer for han skal dra med kjæresten til Hellas de 4 ukene han har ferie, Jeg hadde allerede planlagt og dra med minstemann 2 uker til finnmark til min familie,mens de 2 største synes det er veldig kjedelig der, så passet på og bestille når de var hos pappan, mens den uken minsten også er hos faren skulle jeg dratt på jentetur.

Legg ut dette på facebook og spør om noen kan stille opp siden far ikke gidder og gir blanke i sine egne barn.

Anonymkode: 0f465...f35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare sende brev som sier "vi har et avtale signert via FVK at du skal ha barna de 3 ukene i sommeren, og avtalen skal du prioritere overfor kjæreste tur.  Barna blir levert som avtalt.  Sommerferien er allerede planlagt og bestilt, og hvis ikke du følger avtalen DU har signert, går vi tilbake til retten og endre samværet, samt økt bidrag for de ukene du ikke gidder å ha dine barn som avtalt" (om han har noe samvær).  

Anonymkode: 780c9...576

Ja, er kanskje ikke så dumt med brev, det har jeg ikke tenk på

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Legg ut dette på facebook og spør om noen kan stille opp siden far ikke gidder og gir blanke i sine egne barn.

vil ikke la fremmende passe barna mine, da blir jeg heller hjemme

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

vil ikke la fremmende passe barna mine, da blir jeg heller hjemme

Poenget var at verden skal få vite hva slags menneske han er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt familievernkontoret å få time der. Kanskje de kan få han på litt bedre tanker.

Har gått gjennom det samme, far til barna mine stilte opp og var en god far. Så fikk han seg kjæreste, og samværet endret seg drastisk, helt ned til 1 helger i året. Tilbake sitter man med barn som er fullstendig knust.

Håper virkelig han kommer på bedre tanker.

Anonymkode: 608bb...b25

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kontakt familievernkontoret å få time der. Kanskje de kan få han på litt bedre tanker.

Har gått gjennom det samme, far til barna mine stilte opp og var en god far. Så fikk han seg kjæreste, og samværet endret seg drastisk, helt ned til 1 helger i året. Tilbake sitter man med barn som er fullstendig knust.

Håper virkelig han kommer på bedre tanker.

Anonymkode: 608bb...b25

ja er planen, skal ringe dem i morgen.

Veldig trist at dine barn opplevde dette også,  ja barna her også er så knust, spesielt størstemann som er sikkelig pappadalt

• Hjerte 1
Skrevet

Poenget var at verden skal få vite hva slags menneske han er.

Verden inkludert barna da eller? Synes faktisk det er bra TS har barna i fokus.

Men hun bør så klart fortelle x mannen det faktum at han er en bedriten far om han nå prioriterer kjæresten forran barna. Og at han mest sannsynlig da vil miste deres tillit, i hvertfall de to eldste.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du bør skrive et brev hvor du appellerer til ham for barnas skyld.

Du skal alltids klare å ta deg av deres tre barn dere fikk sammen. Men barna blir veldig såret av at han velger dem bort, han gir dem arr for livet. Så tenk på det før du ber om endring i samvær. Vi fikk barna sammen, vi har begge ansvar for deres oppvekst og oppdragelse. Man kan ikke bare stikke av fra ansvaret sitt, selv om det er gøy med ny kjæreste. Hva hvis du får ny gøy kjæreste, skal du også avvise barna, hvem skal ta seg av dem da? Dere er begge voksne, dere må oppføre dere som voksne. Din sønn er pappadalt, det vil bli svært vondt for ham i kritisk ungdomsstid om du kaster ham bort. Barna trenger begge sine foreldre i hverdagen. Han er rollemodell.

Anonymkode: 311bd...2ac

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...