AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Jeg er delvis sykemeldt (50%) og lurer på hvordan det fungerer om arbeidsplassen min blir tatt ut i streik. Står at sykemeldte ikke blir tatt ut, men hva med delvis sykemeldte? Også sykt barn. Jeg vet at jeg ikke kan tas ut egenmelding ved sykemelding, men hva med sykt barn. Prøver så godt det lar jeg gjøre å fordele det med samboer, sånn at jeg er hjemme med de når jeg er sykemeldt, men enkelte uker jobber jeg noen for timer hver dag istedenfor noen få fulle dager, og da er det skikkelig trøblete om ungene blir syke. Kan jeg bruke sykt barn dager når jeg er delvis sykemeldt? Anonymkode: 99355...942
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Men hvis du er sykemeldt, klarer du da å ta deg av syke barn? Det kan jo være ner slitsomt enn jobb synes nå jeg. Til det du spør om.... i fjor da unio streiket, ble ikke de i permisjon og i full sykemelding tatt ut. De i delvis sykemelding ble det, men måtte da levere sykemelding til unio og kun stille på streikevakter, møter osv de dagene de var friskmeldt. Omsorgadager kan brukes uavhengig av sykemelding. Anonymkode: 174d2...914
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvis du er sykemeldt, klarer du da å ta deg av syke barn? Det kan jo være ner slitsomt enn jobb synes nå jeg. Til det du spør om.... i fjor da unio streiket, ble ikke de i permisjon og i full sykemelding tatt ut. De i delvis sykemelding ble det, men måtte da levere sykemelding til unio og kun stille på streikevakter, møter osv de dagene de var friskmeldt. Omsorgadager kan brukes uavhengig av sykemelding. Anonymkode: 174d2...914 Takk for svar. Du kan se på sykemeldingen min tilsvarende knekt arm eller bein, funker forholdsvis greit, men har for tiden en hemming som gjør enkelte deler av jobben litt vanskelig. Så å passe ungene går fint. Så det blir ikke noe kluss med nav da, antageligvis, om man plutselig får en annen arbeidsgiver (Unio). Var arbeidsplassen din da et sted som forskutterte sykepenger? Ser frem meg at det blir mye kluss om kommunen gjør det og Unio ikke gjør det, og så må jeg plutselig vente på sykepenger fra NAV osv 😳. Tror jeg krysser fingrene for at ungene holder seg mest mulig friske, og at arbeidsplassen min ikke blir tatt ut i første omgang. Kan man forresten ha med seg unger når man er streikevakt? Blir jeg tatt ut blir mest sannsynlig barnehagen til ungene tatt ut også... Anonymkode: 99355...942
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Du kan se på sykemeldingen min tilsvarende knekt arm eller bein, funker forholdsvis greit, men har for tiden en hemming som gjør enkelte deler av jobben litt vanskelig. Så å passe ungene går fint. Så det blir ikke noe kluss med nav da, antageligvis, om man plutselig får en annen arbeidsgiver (Unio). Var arbeidsplassen din da et sted som forskutterte sykepenger? Ser frem meg at det blir mye kluss om kommunen gjør det og Unio ikke gjør det, og så må jeg plutselig vente på sykepenger fra NAV osv 😳. Tror jeg krysser fingrene for at ungene holder seg mest mulig friske, og at arbeidsplassen min ikke blir tatt ut i første omgang. Kan man forresten ha med seg unger når man er streikevakt? Blir jeg tatt ut blir mest sannsynlig barnehagen til ungene tatt ut også... Anonymkode: 99355...942 Her tok ikke unio ut dem som var delvis sykemeldt. Og flere hadde med barn på streikevakt (skoleplass er gøy å leke på). Anonymkode: a51d2...285
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå