AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Jeg har en søt og glad jente på fem år, som i flere år kan ha litt morbide tanker/følelser. Som feks kan ho fortelle at om ho var alene, ingen andre mennesker igjen, eller mamma og pappa er døde og ingen svarer om jeg ringer og trenger dem.. da kan ho fortelle nesten detaljert hvordan hun ville avslutta livet. Det er ganske sjokkerende..! Ta kniv å skjære over halsen feks. Er dette i nærheten av normalt eller er det alvorlig tegn på noe? Feks angst? Anonymkode: f7a45...038
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Dette er ikke normalt. Ville kontaktet helsestasjonen ser barnet på tv/har eldre søsken eller andre som barnet kan ha fått høre slikt fra ? Anonymkode: 8cc37...221 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 Noen blir jo født slik. Hvordan er empatien, er hun snill med dyr? Anonymkode: 1a7c0...7d2 1
Bacteria Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette er ikke normalt. Ville kontaktet helsestasjonen ser barnet på tv/har eldre søsken eller andre som barnet kan ha fått høre slikt fra ? Anonymkode: 8cc37...221 Tøys. Dette er normalt, for enkelte barn. Husker selv alt det sjuke jeg tenkte og sa som lita. Mamma ble sjokkert mang en gang, så da sluttet jeg å dele tankene. Bla var jeg opptatt av døden og temaet kannibalisme. Hadde ikke you-tube heller da, så disse temaene hadde jeg sugd fra eget bryst. 😂 Min interesse for det morbide har heller vært en styrke for meg gjennom livet. At jeg tør å tenke tankene ut. Ts, du skriver at jenta virker glad ellers. Om noe, ville jeg tatt dette som et tegn på at du har en smart og kreativ jente. Nå må vi slutte å sykeliggjøre alt. 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Hvorfor er dette så morbid? Hun har skjønt at folk dør, og hun vil ikke være alene uten foreldrene. Slapp av, vi kan alle tenke worst case scenarier. Har du aldri vært innom tanken på hvordan livet ville blitt hvis et av barna døde? Anonymkode: f5805...191 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #6 Skrevet 22. mai 2022 Men ps, i stedet for å få henne til å utbrodere selvdrao etc, kan du jo fokusere på følelsene bak. "ja, det ville vært fælt om du ble alene uten meg eller pappa. Da ville du blitt ensom/redd etc etc" Anonymkode: f5805...191 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #7 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Noen blir jo født slik. Hvordan er empatien, er hun snill med dyr? Anonymkode: 1a7c0...7d2 Veldig empatisk og snill med dyr og andre. Omsorgsfull og klok. Insekt også. Men litt engstelig av seg av og til. Anonymkode: f7a45...038
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #8 Skrevet 22. mai 2022 Hvor har hun fått slike tanker fra? Internett, tv, skrekkfilm? Anonymkode: 46ef5...7b1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #9 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dette er ikke normalt. Ville kontaktet helsestasjonen ser barnet på tv/har eldre søsken eller andre som barnet kan ha fått høre slikt fra ? Anonymkode: 8cc37...221 Ser på nrk super. Ingen søsken men noen litt eldre gutter som er nære venner. Men kreativ, følsom, engstelig, mye følelser og tankeaktivitet. Mest av det positive. Anonymkode: f7a45...038
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #10 Skrevet 22. mai 2022 Har du strenge grenser for hva hun ser på tv og selvsagt skjermbruk? Har hun eldre søsken? Dette er jo ikke normalt. Er hun deprimert eller har angst? Anonymkode: 21127...1c4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #11 Skrevet 22. mai 2022 Bacteria skrev (3 timer siden): Tøys. Dette er normalt, for enkelte barn. Husker selv alt det sjuke jeg tenkte og sa som lita. Mamma ble sjokkert mang en gang, så da sluttet jeg å dele tankene. Bla var jeg opptatt av døden og temaet kannibalisme. Hadde ikke you-tube heller da, så disse temaene hadde jeg sugd fra eget bryst. 😂 Min interesse for det morbide har heller vært en styrke for meg gjennom livet. At jeg tør å tenke tankene ut. Ts, du skriver at jenta virker glad ellers. Om noe, ville jeg tatt dette som et tegn på at du har en smart og kreativ jente. Nå må vi slutte å sykeliggjøre alt. Okei, det gikk fint med deg. Jeg var liknende og ble deprimert og tidvis suicidal. Trenger ikke sykeliggjøre, men greit å være litt obs. Anonymkode: 6b71e...580
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #12 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har en søt og glad jente på fem år, som i flere år kan ha litt morbide tanker/følelser. Som feks kan ho fortelle at om ho var alene, ingen andre mennesker igjen, eller mamma og pappa er døde og ingen svarer om jeg ringer og trenger dem.. da kan ho fortelle nesten detaljert hvordan hun ville avslutta livet. Det er ganske sjokkerende..! Ta kniv å skjære over halsen feks. Er dette i nærheten av normalt eller er det alvorlig tegn på noe? Feks angst? Anonymkode: f7a45...038 Huff dette må være vondt for deg, ts. Min sønn med add har slike ideer også, nesten litt tvangstanker. Har snakket m bup om det og de sier det er normalt det han tenker. Mye om død, og at han gjør noe slemt mot noen han er glad i, og sa gråter han av det 💔 Anonymkode: 4c879...5d5 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #13 Skrevet 24. mai 2022 Jeg tenkte og sa også slike ting som barn. Det samme gjorde min søster, min eks, min samboer og flere av mine venner. Det har gått bra med oss alle sammen. En har ADHD, ellers er det ingen diagnoser involvert. Det vi har til felles er at vi er usedvanlig jordnære og realistiske mennesker. Og det trenger ikke være noe annet enn det hos din datter heller, det hun sier er jo både rasjonelt og antakeligvis sant. Anonymkode: e7a4c...8fb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå