Nima2019 Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Denne oppgaven er en oppgave fra en konkuranse fra mattemaraton og jeg har kommet på ekspert nivå og vi har ennå ikke lært dette på skulen om noen som kan si svaret men også forklare?
Rhodiola Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Tråden er ryddet for avsporinger. Rhodiola, mod.
likestilling Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 Har du i det hele tatt sett på svarene du har fått før? Du fikk svaret på denne i en annen tråd, implisitt. Hva er poenget med å gjøre dette om du ikke skjønner hva du gjør? Du har alltid fire armer, og antallet = n (1, 2, 3) 4 * ???
likestilling Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Knoot skrev (1 minutt siden): Utganspunktet er jo den midterste delen n (tallfigur) n^2 + xxxxxx Les oppgaven en gang til En annen oppgave var n^2 + .... TS fikk svaret på den, og burde klare denne selv siden det ble forklart i den andre. Det er også forklart over, fire armer og hver arm har n prikker.
Nima2019 Skrevet 22. mai 2022 Forfatter #10 Skrevet 22. mai 2022 Knoot skrev (3 minutter siden): Jeg ser på det bildet som ligger i denne tråden. Er ikke det riktig at n^2 gir det alltid antall figurer i midten for hver figurtall? 1^2 gir 1 boks, 2^2 gir 4 bokser og 3^2 gir 9 bokser. Jeg klarte det svaret var (4•n)
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #11 Skrevet 22. mai 2022 6 minutter siden, Knoot said: Jeg ser på det bildet som ligger i denne tråden. Er ikke det riktig at n^2 gir det alltid antall figurer i midten for hver figurtall? 1^2 gir 1 boks, 2^2 gir 4 bokser og 3^2 gir 9 bokser. Edit: Det er jo bare begynnelsen på utregningen selvfølgelig. Du må lese oppgaven, det spørres etter antallet ruter i armene, ikke hele figuren. Det er 4 armer, og det legges til en rute i hver arm for hver nye figur. Formelen blir da 4n, eller 4 × n. Anonymkode: f5c99...4f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå