AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Har sluttet med hormonprevensjon og syklusen har endelig jevnet seg ut. Jeg er ikke prøver eller har planer om å få bli gravid. Men jeg er overrasket over intense knip rundt eggløsning. Jeg har merket meg at eggløsningssmertene er mye sterkere enn PMS for meg, men de varer heldigvis bare i 3-10 timer. Paracet funker ikke. Er det normalt at man kjenner det så godt eller bør jeg oppsøke gynekolog? Jeg er jo godt voksen men nå er jeg midt i "mageknip" og midtveis i syklus. Siden det er 15 år siden jeg ikke gikk på hormonprevensjon, så bare spør jeg: er det normalt å kjenne eggløsning SÅ tydelig? Anonymkode: bb0b7...88b
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Ok? Innlegget mitt ble flyttet fra kropp og helse, hvorfor det? Det er ikke graviditet, jeg har ikke ønske eller planer om å bli gravid og har ei heller noen baby. Dette føltes ikke helt logisk, men.. Ok. Forslag: bytt navn på denne delen til Gynekologi, for jeg ante virkelig ikke at dette spørsmålet ble stilt i feil forum. TS Anonymkode: bb0b7...88b 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 Jeg er enig med deg i at det var et rart bytte av kategori. Men i hvert fall, jeg har det som du beskriver når jeg ikke bruker hormonprevensjon. Så vidt jeg kan huske, hadde jeg ikke så tydelige smerter ved eggløsning før jeg begynte med p-piller for første gang. Men senere var jeg uten hormonell prevensjon i nærmere 10 år, og da hadde jeg kraftige eggløsningssmerter. Jeg kunne kjenne hvilken side jeg hadde eggløsning på, med skarpe smerter i eggstokkområdet. Samt at jeg hadde mer generell, menssmertelignende murring et par dager midt i syklusen. Det kan nok hende at jeg har endometriose, men i så fall ikke i alvorlig grad. Jeg er ikke utredet for det. Nå har jeg hormonspiral og ingen antydning til smerter. Anonymkode: 15942...c00
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 Takk for svar. Håper flere enn vordende og nybakte mødre kan kikke på dette også. Anonymkode: bb0b7...88b
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Skrevet 23. mai 2022 jeg har alltid hatt eggløsningssmerter. Kan også kjenne på menssmerter mellom eggløsning og mensen. Anonymkode: 8ab15...ba0
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #6 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 22.5.2022 den 19.37): Ok? Innlegget mitt ble flyttet fra kropp og helse, hvorfor det? Det er ikke graviditet, jeg har ikke ønske eller planer om å bli gravid og har ei heller noen baby. Dette føltes ikke helt logisk, men.. Ok. Forslag: bytt navn på denne delen til Gynekologi, for jeg ante virkelig ikke at dette spørsmålet ble stilt i feil forum. TS Anonymkode: bb0b7...88b Innlegg her inne blir til tider flyttet i hytt og vær tilsynelatende uten fornuft, mens andre innlegg som absolutt burde blitt flyttet eller slettet får stå. Håpløst. Men til problemet ditt. Jeg har vært plaget med eggløsningssmerter hele livet, men ble mange ganger verre etter første fødsel. Mye smerter og ubehag i flere dager. Ingenting hjelper, annet enn å ligge helt stille på det verste, for å bevege seg gjør det verre på de verste dagene. Og fordi jeg også har fått kraftigere blødninger, ble løsningen hormonell prevensjon for meg. Utover det er det ikke så mye annet å gjøre har jeg forstått. Det er jo en grei årsak til hvordan det er sånn og det er jo ikke farlig, noen av oss er bare uheldig å ha fått det. Først plaget med sterke menssmerter i mange år, så eggløsningssmerter. Menssmertene lot seg til en viss grad lindre med smertestillende og de forsvant etter første fødsel. Anonymkode: bfc3a...1c7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #7 Skrevet 24. mai 2022 Jeg hadde også veldig sterke eggløsningssmerter, høres helt likt ut som deg Det er ganske vanlig. Anonymkode: 99c14...819
Kakaoen Skrevet 24. mai 2022 #8 Skrevet 24. mai 2022 Jeg har det også som deg. Ganske kraftig eggløsningssmerter. På meg sitter det kun i den ene siden, og bytter side hver måned. (Måtte notere det ned for å se om det stemte) Mener å ha lest at det skyldes en folikkel (?) som egget ligger i som brister og egget kommer ut. Noen av oss kjenner det bedre enn andre. Jeg synes det minner om veldige luftsmerter, hvor man kan kjenne at luften i tarmen forskyver seg og da slipper smerten taket. Men ved eggløsning blir den værende i alt fra noen timer til en hel dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå