AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #41 Del Skrevet 23. mai 2022 sicario skrev (12 minutter siden): Ingen liker å føle seg lurt. Ikke leger heller. Har du vært i mange dialogmøter med leger? Jeg kjenner altså så mange frustrerte leger. Sykemeldingsordningen pr i dag er en vits. En må ikke oppgi grunn til sykmelding ovenfor leder. Anonymkode: a3348...d43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #42 Del Skrevet 23. mai 2022 Man er sykemeldt fra arbeidsoppgavene, ikke fra jobb. Det betyr at man kan godt være sykemeldt fra et arbeidssted men arbeide et annet. Det at hun er 100% sykemeldt betyr dessuten at hun er fullt sykemeldt fra sin stillingsprosent- er du sikker på at hun jobbet 100% på sin første jobb? Anonymkode: fd59f...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffekrus Skrevet 23. mai 2022 #43 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): I en annen tråd skriver noen at man ikke skal oppgi i sykemeldingen at man jobber andre steder. Hvor er sannheten? Anonymkode: fd841...601 Arbeidsstedet man er sykmeldt fra melder vel inn inntekstopplysninger? Gjorde det slik i gamle dager i alle fall. Hadde ringt nav og spurt hvordan dette fungerer. Men alternativet her blir jo å være sykemeldt to steder, og få enda mer utbetalt fra nav? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #44 Del Skrevet 23. mai 2022 Som mange skriver - fullt lovlig å være sykmeldt fra ett av flere arbeidsforhold. Jeg er det selv akkurat nå. Sykmeldt fra min 100 % stilling, men ikke fra en 10 % stilling et annet sted. Dette svarer jeg på i sykepengesøknaden min også (noe annet ville vært helt dust siden Nav har tilgang på registrerte arbeidsforhold og utbetalt lønn per måned gjennom a-meldingen). Dog er det sånn at man kun kan få sykepenger opp til 6G fra Nav, også i de tilfellene der arbeidsgiver forskutterer lønna til den ansatte. Man kan heller ikke få sykepenger+lønn for mer enn 100%. Jeg tjener selv over 6G i stillingen jeg er sykmeldt fra, men på min arbeidsplass har arbeidsgiver bestemt at de forskutterer full lønn, noe som betyr at taket på 6G ikke rammer min utbetaling. MEN, min arbeidsgiver får ikke refusjon fra Nav for mer enn 6G. I tillegg får de refundert kun 90 % av lønna mi opp til 6G fordi jeg fortsatt jobber 10 % et annet sted. Sykepenger + lønn = 100 %. Anonymkode: f5869...f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 23. mai 2022 #45 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): En må ikke oppgi grunn til sykmelding ovenfor leder. Anonymkode: a3348...d43 Nei. Man må ikke det. Men man må det til legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #46 Del Skrevet 23. mai 2022 Med mindre hun jobber svart er det ikke noe problem. Inntekt rapporteres i a-register og det er automatisk kontroll. Anonymkode: a585f...9c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå