Gå til innhold

100% sykmeldt men jobber et annet sted

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
PetterKanin skrev (11 minutter siden):

Om man har blitt syk som følge av dårlig arbeidsmiljø og fravær fra arbeidet er nødvendig for at det ikke skaø fortsette lan man sykmeldes.

Jeg tror man må ha diagnoser og sånt å vise til io tilfellet. Så klart kan man bli utbrent da, men jeg tror det finnes regler som sjefen kan protestere på. 

Men uansett, jeg tror ikke dette er helt lovlig nei. Du kan ikke få betalt fordi du er syk, men jobbe et annen sted, der du ikke er syk likevel. Det er ikke sånn det fungerer.. 

Anonymkode: 81c8a...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Fant ut i dag at min nabo, som ble sykmeldt i høst nå jobber et annet sted. Hun har selv fortalt at hun er sykmeldt pga psykisk belastning i dårlig arbeidsmiljø. Helt greit. Men nå jobber hun et annet sted. 50% stilling med barn og ungdom. Er dette lov? 

Anonymkode: 2196b...fa9

Vet du at hun får sykepenger i tillegg til lønn? 

Anonymkode: 2c346...1e5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Fant ut i dag at min nabo, som ble sykmeldt i høst nå jobber et annet sted. Hun har selv fortalt at hun er sykmeldt pga psykisk belastning i dårlig arbeidsmiljø. Helt greit. Men nå jobber hun et annet sted. 50% stilling med barn og ungdom. Er dette lov? 

Kanskje hun har sluttet i sin gamle jobb?

Anonymkode: e766a...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan fint være sykemeldt fra den ene jobben og så jobbe i en annen. Siden du ikke en gang kan reglene rundt dette så burde du vel bare klappe igjen. 

Gud bedre for en person du er.

Anonymkode: 11785...023

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet du at hun får sykepenger i tillegg til lønn? 

Anonymkode: 2c346...1e5

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan ha flere arbeidsforhold og ikke være sykmeldt fra alle. Videre har NAV tilgang på register over hvilke arbeidsforhold man står i, i hvilken periode.

Anonymkode: e67a9...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje hun har sluttet i sin gamle jobb?

Anonymkode: e766a...734

Nei, hun sier rett ut at hun har to jobber 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror man må ha diagnoser og sånt å vise til io tilfellet. Så klart kan man bli utbrent da, men jeg tror det finnes regler som sjefen kan protestere på. 

Men uansett, jeg tror ikke dette er helt lovlig nei. Du kan ikke få betalt fordi du er syk, men jobbe et annen sted, der du ikke er syk likevel. Det er ikke sånn det fungerer.. 

Anonymkode: 81c8a...0e5

Det er lovlig, jo. Jeg har en fast jobb, er sykemeldt derfra, men får likevel vanlig lønn.

I tillegg tar jeg ekstravakter et annet sted, derfra er jeg ikke sykemeldt, så tar fortsatt ekstravakter der. 

Anonymkode: c250a...ce4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt fra en jobb og jobbet en annen plass mange ganger. Det er lov det. 

Endret av BobbySocks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

You need to mind your own business 

Anonymkode: fba87...52d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fult lov å være sykemeldt fra en jobb, og arbeide i en annen.

Sykepenger blir beregnet i forhold til total inntekt, og man må oppgi i sykemelding om man jobber andre steder.

Du sier dette går ut over deg som skattebetaler, du er altså i mot at naboen din skal få delvis lønn og delvis sykepenger, framfor å få kun sykepenger? Du vil heller at skattepengene dine skal finansiere 100% sykepenger, framfor gradert?

Anonymkode: 85ddc...741

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Leger sykmelder folk 

Og så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sykepenger blir beregnet i forhold til total inntekt, og man må oppgi i sykemelding om man jobber andre steder.

Du sier dette går ut over deg som skattebetaler, du er altså i mot at naboen din skal få delvis lønn og delvis sykepenger, framfor å få kun sykepenger? Du vil heller at skattepengene dine skal finansiere 100% sykepenger, framfor gradert?

Hun sa ingenting om gradert. Jeg forsto det slik at hun fikk 100% sykemepenger og 50% vanlig lønn i ny jobb. Derfor reagerer jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun skryter av at hun jobber 100% nå! Dette ER Mine saker som skattebetaler. 

Hun har ikke lov å jobbe 100 prosent og motta sykepenger. Enig i at det er skattebetalernes penger. NAV tar i mot anonyme tips på telefon blant annet, sjekk nav.no. 

Anonymkode: e0e1a...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hun har ikke lov å jobbe 100 prosent og motta sykepenger. Enig i at det er skattebetalernes penger. NAV tar i mot anonyme tips på telefon blant annet, sjekk nav.no. 

Anonymkode: e0e1a...c2c

Hun får for 100% fra forrige jobb, også tjener hun 50% i ny jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PetterKanin skrev (1 time siden):

Om man har blitt syk som følge av dårlig arbeidsmiljø og fravær fra arbeidet er nødvendig for at det ikke skaø fortsette lan man sykmeldes.

Da er det sykdom som er årsak til at hun får sykemelding.

Anonymkode: f0019...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I en annen tråd skriver noen at man ikke skal oppgi i sykemeldingen at man jobber andre steder. Hvor er sannheten? 

Anonymkode: fd841...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sicario skrev (4 timer siden):

Nei, men en sjef kan bestride en sykemelding og på den måten få stopp i utbetaling av sykepenger.

Jeg har selv bestridt sykemelding hvor NAV har gitt meg medhold. Legen til den ansatte takket meg i etterkant.

Jah...

Anonymkode: 73004...f44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jah...

Anonymkode: 73004...f44

Ingen liker å føle seg lurt. Ikke leger heller.

Har du vært i mange dialogmøter med leger? Jeg kjenner altså så mange frustrerte leger. Sykemeldingsordningen pr i dag er en vits.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor tror du ikke NAV er klar over dette? NAV har oversikt over alle arbeidsforhold, så lenge arbeidsgiver oppgir de opplysningene de skal om sine arbeidstakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...