Gå til innhold

Skal dere ha koldtbord eller middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bli ca 80 gjester i bryllupet vårt. Blir det fryktelig tungvindt med koldtbord da? Ser for meg alle gjestene vrimle rundt maten og at aldri alle får satt seg ned. Men på samme tid så blir det jo en del billigere med koldtbord enn f.eks 3 retters middag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha koldtbord, vi har 60 gjester. Send ein PM til Evelina, dei hadde koldbord og var maaange gjester trur eg. :)

Skrevet

Vi synes ikke det passer med koldtbord, så vi skal ha 3 retters middag. Tror det lett kan bli mye surr med tanke på taler som skal holdes, osv. Da er det best at folk sitter på plassene sine hele tiden.

Skrevet

Vi skal ha koldtbord! :) Vi blir ca 50 stk.

Tror ikke det blir noe surr rundt buffeten dersom toastmaster er flink til å organisere. Jeg var på slektstreff en gang, hvor det var buffet, og med 200 gjester gikk det som smurt! Da ble det satt opp to bord til buffeten, og toastmaster organsierte det helt supert.

Det ble holdt taler underveis, og også her var det toastmaster som fikk organsiert alt slik at alle satt ved bordet når talen ble holdt (han dro noen passende vitser og slik mens alle fikk satt seg, før han introduserte taleren).

Så har man en god toastmaster tror jeg ikke man skal bekymre seg!

Skrevet

vi ksla mest sannsynligvis ha middag.. er 15 stk

Gjest lilletroll
Skrevet

Vi hadde tre retters - syntes det passet best i et bryllup....koldtbord ble litt konfirmasjonsaktig for oss.

Skrevet

Bare ett tips til dere som blir mange og skal ha koldtbord: ha enten to bord med det samme eller det samme på hver sin side av bordet man forsyner seg fra. Da går dette mye fortere. Var i et bryllup der det kun var ett lite bord og 70-80 gjester, og det tok ganske lang tid å forsyne seg.

Ellers fungeret det veldig bra! Det var runder der folk forsynte seg, så folk gikk ikke fram og tilbake hele tiden.

Gjest Gjest_dyveke_*
Skrevet

Vi var 70 til middag, og hadde koldtbord. Det gikk som smurt og vi har fått mange tilbakemeldinger fra fornøyde gjester.

Maten var spredt godt utover på et langt bord og det gikk an å forsyne seg fra begge sider (flere skjeer i hver bolle), dermed ble det minimalt med venting. Vi hadde ikke vedig mange retter, det går fortere når ikke utvalget er altfor stort.

Vi opplevde koldtbord som et flott alternativ. Ved en treretters middag må man gjerne kjøre litt safe og velge noe som alle liker, mens vi kunne ha flere spesielle retter med litt mer heftig krydring. Det er også lettere for gjester som ikke kjenner hverandre fra før å komme i gang med småpraten når de går og forsyner seg, og så er det godt å strekke på beina og bevege seg litt innimellom taler og skåling.

At koldtbord skal være konfirmasjonsaktig er jeg ikke med på - hvis man ikke kjører standard koldtbord med roastbiff, røykalaks og småslapp salat :ler:

Gjest Marikken
Skrevet

Har vært i endel bryllup med koldbord (mellom 60-80 gjester), og det har fungert fint. Dermed har vi bestemt odd for koldtbord. Da har vi sjanjen til å invitere alle til middag, og vi har noe for enhver smak...

Skrevet

Vi hadde koldtbord, eller buffet i bryluupet vårt, og det var kjempesuksess. Vi inviterte vel hundre gjester , og alle fikk mat i massevis, og alle fikk med seg alle taler uten problem.

Man trenger en god toastmaster som ikke er redd for å ta kontrollen, og så trenger man ett digert bord der samme rett står flere ganger.

Ikke noe problem. Og mange har sagt at det var innmari hyggelig å få lov til å gå å finne seg akkurat den maten de ville ha selv uten å få servert en medium stekt kjøttflis, og ikke minst at man fikk sjans til å veksle noen ord med andre enn akkurat de som satt ved siden av deg, mens man hentet seg mat.

Og alle fikk spise seg mette, noen orker jo myyye mer enn andre og er ofte ikke mette etter en kjøttflis.

Jeg hadde definitivt valgt buffet igjen om jeg skulle valgt om igjen.

Skrevet

Synes koldtbord blir litt for enkelt for et bryllup. Som noen sa over; det blir litt konfirmasjons-aktig. For meg er det lunsj, ikke middag!

Liker ikke gjestene maten, får de gå sultne. Voksne mennesker bør kunne klare seg i et selskap. De som har allergier, har fått beskjed om å si ifra på forhånd, så lager kjøkkenet noe annet til dem. Veldig greit!

Gjest lillelou
Skrevet

Jeg syns koldtbord er et glimrende alternativ til tradisjonell middag. Mindre "stivt"-man slipper å sitte "på pinne" i 3-4-5 timer, noe ikke alle er komfortable med, og det fins noe for en hver smak på menyen. "Da får de gå sultne" syntes jeg hørtes litt ukoselig ut-man skal da ha omsorg for sine gjester, skal man ikke? :)

Skrevet
Synes koldtbord blir litt for enkelt for et bryllup. Som noen sa over; det blir litt konfirmasjons-aktig. For meg er det lunsj, ikke middag!

Alt er hva du gjør det til da, man kan servere kjøttflis, kokte poteter og bernaisesaus, eller man kan ha en diger buffet med alle verdens retter.

Skrevet

Jeg har vært i bryllup med koldtbord, og det var kaotisk. Det endte med færre taler enn meningen, fordi det tok så lang tid å få alle på plass hver gang noen ville si noe, selv om toastmasteren forsøkte så godt han kunne. Jeg opplevde at folk bevegde seg mer rundt, snakket med folk, gikk og røykte, gikk på toalettet osv under hele middagen. Ikke engang forloverne rakk å tale i det bryllupet, selv om middagen varte lenge.

Hvis dere skal gjøre det slik kan det være veldig lurt å lage et organsert opplegg, for eksempel ved at toastmaster sier at det er lagt opp til å forsyne seg to ganger, og at dere har en rekkefølge på hvordan man forsyner seg, slik at det blir puljevis på en måte heller enn at folk hele tiden springer rundt. Det kunne ivært fall vært en måte å "organisere" middagen på.

Lykke til! :)

Skrevet

Koldtbord blir nok topp!

vi skal ha det til 66 gjester, og regner med at det blir supert. De som kaller det lunsj kan ikke ha vært på skikkelig koldtbord.

Stå på og nyt dagen.

Tenk så fint det blir når folk som ikke kjenner hverandre kommer si snakk rundt serveringsbordet.

Helt supert!

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...