AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Hadde en vond krangel med kjæresten i dag, hvor det bl.a. kulminerte med at han mener problemet er at jeg ikke er glad i meg selv. Synes det var veldig sårende at han sier sånt, all den tid han vet hvor usikker jeg er på meg selv. Han sa også at jeg er ikke noe glad i livet mitt heller, at jeg ikke er en glad person, jeg er alltid lei meg visstnok. Når han sier sånt, gir jeg egentlig opp. Ønsker at han tenker og sier positive ting om meg. Siden han ikke mener jeg er glad i meg selv, burde han i alle fall ikke rive meg ned slik, men heller bygge meg opp. Så skuffet over at han sa dette, denne ekle klisjeen ment å frata alle oss usikre muligheten til å oppleve kjærlighet. Hvorfor skal alt være reservert de selvsikre og trygge? Hvordan skal noen som er usikker på seg selv noengang få det bra, når selv en partner ikke bare vedkjenner seg at jeg er usikker, men i tillegg bruker det aktivt som et argument mot meg? Som noe dårlig, noe jeg må fikse, at det er noe galt med meg? Anonymkode: 76a78...dd3 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Men er det sant? Om det er det så ville jeg brukt litt tid på å nøste opp i det, gå til psykolog. Det er ikke en kjærestes jobb å fikse deg. Men ja - han bør støtte deg. Anonymkode: 8e9a8...5c6 35 2 2
MizzVic Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 Han har jo tydeligvis rett da. Du bør søke hjelp. Det er ikke hans jobb å fikse din syke psykiske helse. Det er krevende å være pårørende til psykisk sykdom også. 33 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 Det kan høres ut som han vil at du skal ta tak i ting, på en måte gi deg litt though love, og vekke deg litt? Anonymkode: 878d6...224 14 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #6 Skrevet 22. mai 2022 Det er ikke å rive deg ned å si det som det er. Det gjør vondt for deg å høre fordi det er sant Anonymkode: 13e47...6c2 17 4 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #7 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kan høres ut som han vil at du skal ta tak i ting, på en måte gi deg litt though love, og vekke deg litt? Anonymkode: 878d6...224 I så fall er det toalt motsatt av hva jeg trenger. Anonymkode: 76a78...dd3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #9 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke å rive deg ned å si det som det er. Det gjør vondt for deg å høre fordi det er sant Anonymkode: 13e47...6c2 Det er ikke snilt å si det til noen som er usikker allerede, da føles det mye verre. Anonymkode: 76a78...dd3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #10 Skrevet 22. mai 2022 Det høres nesten ut som dette ikke er noe du har lyst til å jobbe med selv? Det kan være ganske slitsom å være i forhold med en som er veldig usikker på seg selv, der man må hele tiden være den som forsikrer og trygger den andre, uten at vedkommende selv jobber med sin egen usikkerhet. Anonymkode: 6121d...281 31
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #11 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I så fall er det toalt motsatt av hva jeg trenger. Anonymkode: 76a78...dd3 Hva er det du tenker du trenger? Anonymkode: 6121d...281 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #12 Skrevet 22. mai 2022 Du bør kanskje prøve å tenke mer på kjæresten din i dette tilfellet. Det kan være ganske vanskelig å være sammen med en usikker person, og det vet jeg av erfaring. Istedenfor å bare synes synd på deg selv bør du prøve å ta tak i problemet, og prøve å snakke med kjæresten din om hvordan han føler seg. Det er lett å bli sittende i en boble hvor alt handler om en selv når man har det vanskelig, men det er viktig å stikke hull på den bobla og prøve å se hvordan ens problemer kan påvirke andre. Anonymkode: 13e47...6c2 15
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #13 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke snilt å si det til noen som er usikker allerede, da føles det mye verre. Jeg skjønner at det er veldig vanskelig å høre, men jeg synes ikke han var slem mot deg ved å si det. Det virker som han prøvde å si at noe av problemet til krangelen dere hadde var at du er usikker. Det han da igjen prøver å si, er at du bør jobbe med usikkerheten din. Jeg vet selvfølgelig ikke alt om situasjonen eller forholdet deres, men slik tolker jeg det. Anonymkode: 13e47...6c2 10
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #14 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er det du tenker du trenger? Anonymkode: 6121d...281 Bekreftelser, oppbyggende og handlinger. Hyggelige ord. Anonymkode: 76a78...dd3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #15 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det høres nesten ut som dette ikke er noe du har lyst til å jobbe med selv? Det kan være ganske slitsom å være i forhold med en som er veldig usikker på seg selv, der man må hele tiden være den som forsikrer og trygger den andre, uten at vedkommende selv jobber med sin egen usikkerhet. Anonymkode: 6121d...281 Kan hende det. Men når han sier sånt til meg, så føles det jo ikke som han vil meg vel. Jeg vil ha noen aksepterer meg som den jeg er. Anonymkode: 76a78...dd3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #16 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bekreftelser, oppbyggende og handlinger. Hyggelige ord. Anonymkode: 76a78...dd3 Men hvorfor tenker du at eksterne faktorer vil hjelpe deg i lengden? Det må da være mye bedre å bygge seg opp på selvstendig grunnlag, gjerne ved hjelp av terapi, slik at du ikke gjør deg avhengig av andre mennesker for å ha det bra med deg selv. Anonymkode: 6121d...281 14
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #17 Skrevet 22. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan hende det. Men når han sier sånt til meg, så føles det jo ikke som han vil meg vel. Jeg vil ha noen aksepterer meg som den jeg er. Anonymkode: 76a78...dd3 Det går fint an å elske og akseptere deg uten at han setter pris på absolutt alle sider ved deg. Slik er alle forhold. Han prøver å si fra om et problem dere i mellom, tydeligvis. Det må gå an å snakke om slikt om man skal ha et godt, langvarig forhold. Anonymkode: a1f74...8e6 11
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #18 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan hende det. Men når han sier sånt til meg, så føles det jo ikke som han vil meg vel. Jeg vil ha noen aksepterer meg som den jeg er. Jeg synes at reaksjonen din viser at usikkerheten din er et veldig stort problem. Du kan ikke forvente at en kjæreste skal akseptere at du er usikker, om usikkerheten blir et problem for forholdet. Han kan og bør isåfall forvente at du jobber med dette. Anonymkode: 13e47...6c2 19
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #19 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men er det sant? Om det er det så ville jeg brukt litt tid på å nøste opp i det, gå til psykolog. Det er ikke en kjærestes jobb å fikse deg. Men ja - han bør støtte deg. Anonymkode: 8e9a8...5c6 Jeg er usikker ja, men da trenger jeg ikke vonde, sårende ord, men oppbyggende ord og handlinger, bekreftelser. Når vi f.eks. har en etterlengtet helg sammen, og jeg hadde gledet meg veldig, så er det ikke noe hyggelig å oppleve at han istedet for en romantisk morgen, heller valgte å stå opp og lage frokost selv om han visste jeg var skuffet. Jeg tenkte først han ville bare sette på egg f.eks., og så komme tilbake og kose litt. Men nei. Jeg lå og gråt i senga i en time, han spiste frokost uten meg. Kom ikke for å spørre en eneste gang hvorfor jeg ikke hadde stått opp. Sa etterpå at han visste hvorfor jeg var skuffet (at jeg hadde ønsket en romantisk morgen med sakte sex, kos og frokost ute i hagen etterpå), men han mente det skulle jeg bare tåle. Hvilken kjæreste vil ikke glede den andre? Anonymkode: 76a78...dd3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #20 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvorfor tenker du at eksterne faktorer vil hjelpe deg i lengden? Det må da være mye bedre å bygge seg opp på selvstendig grunnlag, gjerne ved hjelp av terapi, slik at du ikke gjør deg avhengig av andre mennesker for å ha det bra med deg selv. Anonymkode: 6121d...281 Jeg trenger en kjæreste som vil at jeg skal ha det bra, ikke en som spiller på min usikkerhet og bruker den mot meg. Anonymkode: 76a78...dd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå