AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Del Skrevet 22. mai 2022 Jeg burde spise lavkarbo av flere grunner (blant annet PCOS). Men synes det er så vanskelig å komme i gang og vanskelig å holde seg der. Jeg lar meg vippe av pinnen så snart det skjer noe stressende, da kjøper jeg allslags søppelmat. Det er som om jeg ikke kan styre meg. Føler meg elendig fysisk og psykisk. Finnes det noen bøker med opplegg mot overspising? Noen tips? Anonymkode: 0678f...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Del Skrevet 22. mai 2022 Det som føles restriktivt er vanskelig å følge i lengden, og fører ofte til en overspisingsepisode. Å kutte ut en hel kostholdsgruppe, karbohydrater, er vanskelig for de fleste. Jeg tror du burde droppe den tanken. Jeg hadde aldri klart det! Anonymkode: 633af...84f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #3 Del Skrevet 22. mai 2022 Hva med en coach? Eller å tillate seg å Skeie ut/ være litt mindre streng? Vil tro det er bedre enn alt eller ingenting? Finn stress mestring som du kan bruke og øve deg på. Stress påvirker hormoner negativt som kan gjøre at man overspiser eller får cravings på usunn mat - som er veldig vanskelig å motstå. Eventuelt kan du lage en avtale med en venn at du ringer når du er stresset og trenger litt motivasjon for å unngå overspising og dårlig mat, eller som du kan dra til. Finn nye oppskrifter som du elsker og som er sunne. Frys ned noe mat som da blir lett tilgjengelig når du har mye stress rundt deg? Anonymkode: 1cfa2...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 22. mai 2022 #4 Del Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg burde spise lavkarbo av flere grunner (blant annet PCOS). Men synes det er så vanskelig å komme i gang og vanskelig å holde seg der. Jeg lar meg vippe av pinnen så snart det skjer noe stressende, da kjøper jeg allslags søppelmat. Det er som om jeg ikke kan styre meg. Føler meg elendig fysisk og psykisk. Finnes det noen bøker med opplegg mot overspising? Noen tips? Anonymkode: 0678f...e10 Hva med å holde seg til moderat lavkarbo, spesielt dersom du ender opp med å "binge" i karbohydrater? Selv hadde jeg slitt med å utelukke karbohydrater helt, så jeg spiser 1-2 karbkilder per dag for å holde meg på sporet. Det er beinhardt, men du må rett og slett finne andre måter å håndtere\ ventilere stress på. Du må bare bestemme deg for at du skal slutte å spise følelsene dine, jeg vet at det er driiitvanskelig og jeg har dager hvor jeg mister helt kontroll, men du må rett og slett lage en plan som gir deg tilstrekkelige rammer men som samtidig gir rom for "kosemat" av og til. Les deg opp på 80\20-prinsippet i forhold til diett, den har vært helt avgjørende i min vektreduksjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymeeee Skrevet 29. mai 2022 #5 Del Skrevet 29. mai 2022 Har sett en video som omhandler adhd og overspising, og at det har en sammenheng. Den er å finne på adhdnorge sine sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå