Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #1 Skrevet 9. november 2005 Jeg har en gutt på 10 år som hater regntøy. Passer jeg ikke på ham labber han ut i joggesko og jakke...med hetten nede..i høljende regnvær. Han er også veldig flink til å gjemme regnbuksen og sjøstøvlene sine, slik at oi og oi..vi finner ikke de, men nå må vi løpe til skolen Jeg ser at det varierer ganske mye med de andre barna både på skolen og i gaten. Noen går i genser selv om det øser ned, og veldig mange barn bruker ikke regntøy. Hvorfor er det egentlig slik? Hvordan opplever andre dette? Gir mange foreldre bare opp og lar barna gå ut i all slags vær i bare jakken? Noen tips?
Gjest allium Skrevet 9. november 2005 #2 Skrevet 9. november 2005 Min første tanke var at du skal være glad han bruker jakke. Min niåring vil helst droppe den også. Jeg har gitt opp litt. Hvis han skal lære at det er lurt å kle seg etter været, lærer han det best ved å erfare hva som skjer hvis han ikke gjør det. Jeg satser på at når han har vært våt og kald noen ganger, skjønner han selv hva som må til. Så langt har det ihvertfall virket når det gjelder lue og votter, når det er skikkelig kaldt.
Gjest Piper Skrevet 9. november 2005 #3 Skrevet 9. november 2005 Jeg tror ganske mange bare gir opp, for når regnklærne blir lagt igjen overalt blir man lei. Min sønn får ikke gå ut uten regntøy, men han kommer ofte hjem uten. Han ahr måttet gå ned igjen på skolen for å hente, men det hjalp jo ikke mye når han ikke bruker regnklærne på skolen. Derfor har jeg sluttet å kjøpe regnklær, men kjøper heller allværsjakke og bukse. Mye enklere å få på, og vi lsipper de evinnelige fightene.
LilleBille Skrevet 9. november 2005 #4 Skrevet 9. november 2005 Allværsjakke og evt. en liten paraply (sammenleggbar i sekken) - for ingen liker egentlig å bli våte. Leker de ute i skolegården - gidder de uansett ikke ha på regntøy - og står de stille/går til eller hjem er paraply greit å ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå