Gå til innhold

Hvor mye er det minste du har brukt på mat i måneden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student til høsten og lurer på hvor lite andre har klart å bruke på mat i måneden? Maten blir jo dyrere nå, så er spent på hvordan budsjettet blir. Men noen ganger har jeg klart å bruke kun 1000 i måneden. Ble mye knekkebrød, bønner og nudler, og kjøpte ikke drikke.

Anonymkode: f3720...100

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, å leve på 1000 var ikke uvanlig da jeg var student (og prisen har først gått opp nå de to siste årene). Men nudler er jo ikke billig. Ei heller knekkebrød. Da jeg levde billig var det bønner og ris med grønnsaker og av og til litt kjøtt fra tilbudsdisken. Å ta imot gratis mat er heller ei feil - takker en ja til middag hos tante så både spiser en gratis OG får med rester hjem. Det same gjelder studentarrangementer og demoer fra bedrifter etc. Til frokost spiste jeg havregryn. (Av og til spiste jeg havregrøt til lunsj også). Egg er forresten billig protein. Å gå rundt med to kokte egg og en banan i sekken i tilfelle en måtte sitte lenge på lesesalen var ikke veldig uvanlig. :ler: 

Dumpster-diving og sånne små gratis-kjøleskap var ikke egentlig noe jeg tenkte over som student. Men nå ville jeg glatt ha brukt fredagskvelden på å titte nedi kontainere, altså.

Anonymkode: f256b...60b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Over lengre tid har nok matbudsjettet mitt på det minste ligget på 1000-1500 kroner måneden i dagens prisnivå. Selvsagt er det noen måneder jeg har brukt mindre enn andre, ned til 500 kroner, men det ville jeg ikke greid å holde i lengden.

Var venn med en jente fra asia som brukte halvparten av meg på mat. Hun var slank og spiste mye ris, kål, gulrot og løk om jeg husker rett. Jeg trodde jeg levde billig, og ble sjokkert over budsjettet hennes. 

Jeg var stolt av hvor lite jeg brukte på mat og drikke. Unntatt hun venninna mi har jeg ikke kjent noen som brukte like lite eller mindre enn meg på mat.

Anonymkode: a9491...66a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...