AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Jeg er så kvalm over dette. Det handler ikke om sjalusi, men å vite at jeg har vært sammen med en som kun er ute etter å få dekket sine egne behov - og går etter de han lett kan få noe av, manipulere, nedpsyke, kontrollere - lista på alt han gjør er lang. Jeg slet lenge etter forholdet vårt med psyken og hvordan jeg hadde det, og jeg har skjønt i ettertid at jeg var den perfekte målskiva for han, siden alt handlet om at jeg skulle forstå hans diagnose (bipolar) og jeg skulle da dermed akseptere så mye dritt, hvis ikke så forstod jeg ikke han og han kjeftet på meg for dette om jeg prøvde å si ifra om ting eller snakke med han, jeg kom ingen vei. Nå vet jeg at han gjør dette med noen andre, og jeg fikk høre det gjennom en venninne som fortalte at hu han nå har slått kloa i er ei fra Ukraina.... Det er ille nok at det fins ondsinnede, manipulerende mennesker som går etter hvem som helst altså, men dette gjelder ei jente på maks 18 år (han er rundt 30 som meg) som kommer rett fra krigsområde... Med tanke på at eksen min i tillegg var voldelig, både psykisk og fysisk, er jeg nå redd for hva han skal finne på å utsette denne jenta for. Han kommer til å ødelegge henne og utnytte henne til de grader....! Jeg fikk vite hva hun het (rettere sagt brukeren hennes på instagram) og jeg har vurdert å sende henne en melding, samtidig som jeg er for redd - jeg er så jævelig redd for hva eksen min kan finne på å gjøre om han skjønner at jeg har advart henne. Jeg tror dessverre at hun ikke vil tro meg (før det er for sent) og at det er meg som får gjennomgå om jeg sier ifra, samtidig så kjenner jeg på en vond følelse av å ikke kunne advare noen. Det føles også feil. Hva gjør jeg? Hva ville dere ha gjort i en slik situasjon? Anonymkode: f2a30...58d 1 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Er nok ikke bare bipolaritet det der. Anonymkode: c0ba4...414 4
Maleficenta Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er nok ikke bare bipolaritet det der. Anonymkode: c0ba4...414 han har kanskje det i tillegg men det er ikke oga det at han mishandker kjøeester fysisk og psykisk 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 Er vel heller det at han er en drittsekk med narsissistiske holdninger som gjør det, ikke det bipolare. ( bare litt sånn for å ikke ta folk over en kam) Har jenta familie? Du får skrive til dem? Anonymkode: c415d...60e 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Sosiopat, trolig. Du får advare henne, så har du gjort ditt. Hvis du advarer henne, er det økt sjanse for at hun tenker sitt når møkka hans begynner å pipler gjennom overflaten. Men hun er 18 år, og allerede sårbar, så sjansene for at eklinger som han står i kø er stor. Anonymkode: 7160b...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #6 Skrevet 22. mai 2022 Høres ut som min narsissistiske eks. Men å advare har ingenting for seg, trooo meg. Han har allerede advart henne og sagt til henne at han har en gal eks (deg) sånn tilfelle noe sånt skulle skje, og da bekrefter du bare i hennes hode at du er "gal" Hun kommer ikke høre på deg og må desverre finne ut av det selv uansett hvor trist det er. Min har også nytt offer (jeg og han har barn), og hun tror jeg er gal pga han. Men hun kommer til å forstå med tiden! Anonymkode: 50eef...303 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #7 Skrevet 22. mai 2022 Skjønner deg. Jeg pakket selv sakene mine og dro fra en som var slem. Det lureste du kan gjøre for deg selv er å holde deg unna. Dessverre. Men man vet ikke hva slike mennesker kan finne på. Det er en stor risiko for deg å ta, om du skal advare henne. Jeg har selv fulgt med på min eks gjennom instagram siden jeg forlot han i 2020. Siden den gang har han innledet nye forhold med 3 stk. Nå har den tredje dama også reist fra han, og jeg regner med at han allerede har en ny på kroken. Skjønner at de forlater han veldig godt. Nei. Hold deg unna sier jeg bare. Det er trist, men pass på deg selv. Som sagt så vet vi ikke hva slike folk kan finne på. Og da tenker jeg ikke på bipolare mennesker, men narsissister, sosiopater og psykopater... Det er jo en mulighet for å prøve å kontakte henne på andre måter, men sjansen for at han finner ut at det er deg som har varslet er stor. Anonymkode: b6757...c66 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #8 Skrevet 22. mai 2022 I disse dager med amber heard saken i media så kan man undres om noen kvinner taler sant, eller om de kun er på hevntokt. Er du en slik kvinne ts, som først ønsker støtte og sympati på et forum for deretter å publisere shit om denne mannen? Jeg personlig har liten tro på at saken er så ensidig slik du fremstiller saken. Som oftest er begge to rape gale, men kvinner flest later til å mene at det kun er den andre.. Like barn leker best sies det. Anonymkode: 61477...bfd
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #9 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I disse dager med amber heard saken i media så kan man undres om noen kvinner taler sant, eller om de kun er på hevntokt. Er du en slik kvinne ts, som først ønsker støtte og sympati på et forum for deretter å publisere shit om denne mannen? Jeg personlig har liten tro på at saken er så ensidig slik du fremstiller saken. Som oftest er begge to rape gale, men kvinner flest later til å mene at det kun er den andre.. Like barn leker best sies det. Anonymkode: 61477...bfd Det er det som er så forbanna trist med den saken, at Amber Heard gjør så kvinner ikke blir trodd. Hvis du ikke har vært i det selv forstår jeg at du tenker sånn, men tro meg når jeg sier at du generelt sett tar veldig feil. Anonymkode: 50eef...303 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #10 Skrevet 22. mai 2022 Kan ikke kvinner sjekke selv mannen de dater? Hvis de scroller facebook og han står i et forhold med mange nedover der og ikke sletter. Ny dame hver 6.mnd er jo et stort rødt flagg. Ingen damer blir spesielle da. Det blir ei i rekken. Blir ikke slike folk slitne? Hele tiden jage ny ny ny.... Hadde dumpet eller unngått date med menn som dater hele jordkloden og står i et forhold med 3 nye pr år på facebook. Anonymkode: 8f62b...eb8
NewStart87 Skrevet 22. mai 2022 #11 Skrevet 22. mai 2022 Du beskriver akkurat hvordan jeg føler om ekskjæresten min og den nye kjæresten hans. Jeg har overhodet ikke følelser for eksen og føler sjalusi, det jeg føler er sinne over hva han gjorde mot meg og det gjør meg både sint og lei meg å vite at han kommer til å gjøre det samme mot den nye han er sammen med. Men jeg ville aldri kontaktet henne, jeg vet at han garantert har snakket dritt om meg og sikkert diktet opp en del historier. Hun ser det nok før eller siden, dessverre. Bare redd han viser denne siden først etter at de er gift, de er allerede forlovet ( han fridde enda fortere til henne enn meg og jeg vet hvorfor han frir, han skal gjøre så man er mest mulig «bundet»), men igjen, det er ingenting jeg kan gjøre med det. 3
NewStart87 Skrevet 22. mai 2022 #12 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres ut som min narsissistiske eks. Men å advare har ingenting for seg, trooo meg. Han har allerede advart henne og sagt til henne at han har en gal eks (deg) sånn tilfelle noe sånt skulle skje, og da bekrefter du bare i hennes hode at du er "gal" Hun kommer ikke høre på deg og må desverre finne ut av det selv uansett hvor trist det er. Min har også nytt offer (jeg og han har barn), og hun tror jeg er gal pga han. Men hun kommer til å forstå med tiden! Anonymkode: 50eef...303 What she said. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #13 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 22.5.2022 den 20.47): I disse dager med amber heard saken i media så kan man undres om noen kvinner taler sant, eller om de kun er på hevntokt. Er du en slik kvinne ts, som først ønsker støtte og sympati på et forum for deretter å publisere shit om denne mannen? Jeg personlig har liten tro på at saken er så ensidig slik du fremstiller saken. Som oftest er begge to rape gale, men kvinner flest later til å mene at det kun er den andre.. Like barn leker best sies det. Anonymkode: 61477...bfd For en grusom kommentar å komme med. Ble helt satt ut av den her, men nei - jeg er ikke som Amber Heard. Dessverre så har eksen min banket en før meg, ei som måtte flytte pga hvilket grep han hadde på henne, og jeg fikk aldri vite dette av henne selv før senere, og hun fortalte meg at hun hadde lyst å advare meg - samtidig som hun var redd for å ikke bli trodd og at hun bare ville bli stemplet som gal. Og etter å ha vært sammen med han selv og skjønt hvilken skade han påførte meg (har slitt mye med dette i ettertid, selv om jeg trodde "alt skulle bli så fint og jeg skulle bli helt frisk når jeg kom meg vekk", det var etter jeg kom meg ut av forholdet at jeg virkelig fikk kjenne på hvor mye jeg slet!) Jeg har ikke klart å si ifra til henne, jeg håper bare hun skjønner det fortere enn meg og klarer å komme seg vekk, for jeg vet altfor godt hvordan det er å også prøve å komme seg unna men å bli sugd inn igjen i det helvete... Ja, like barn leker best - her er det snakk om voksne mennesker som er i en relasjon med hverandre hvor den ene utsetter den andre for psykisk og fysisk vold! Da er det ikke snakk om "lek", men mishandling! Skulle ønske at folk som deg forstod voldsbilde og de som blir utsatt for dette enn å komme med slik hets. Til dere andre: Tusen takk for gode tips! Er ikke alle har forstått (spesielt når folk ikke forstår hvorfor man ikke går, fordi man er så nedbrutt og ødelagt, mangler krefter, begynner å tro at man er verdiløs osv) Jeg har fått kommentarer som at jeg har vært dum som ikke har gått, at jeg har vært svak, blind, "forstår meg ikke på deg, hvordan kan du være glad i han"... Det er forferdelig vondt å oppleve midt oppi et sånt helvete, og gjorde at jeg trakk meg mye unna og endte opp enda mer isolert med eksen - heldigvis klarte jeg å få "den rette hjelpen" til å hjelpe meg selv til å komme meg vekk, takk og lov! Så til alle dere som har vært/er i voldelige forhold; du er STERK og VERDIFULL! Det er bare at den du er sammen med ikke har evnen til å elske deg eller noen andre, og heler gleder seg over å se deg som "svak" og bryte deg helt ned for å selv føle seg stor, ha makt over et annet menneske psykisk, emosjonelt, seksuelt, økonomisk.... lista er lang, og etter at jeg selv har opplevd hvordan det er å bli så ødelagt av et annet menneske så har jeg full forståelse for at man også blir i slike forhold, fordi det kan føles umulig å gå fra de, jeg trodde selv at jeg kom til å leve i hans vold livet ut da jeg nesten hadde mistet all håp for egen fremtid. Han hadde jo tross alt foret meg med hvor lite jeg betydde, han brukte opp alle pengene mine til det han ville ha/trengte, han slo både vegger, gjenstander og meg - spesielt om han drakk, noe jeg også prøvde å tenke kun skjedde fordi han var så full - han tvang meg plutselig til å ha sex, gjerne da ute (han kunne plutselig beordre meg til å bli med han bak et bygg og for å få oral sex eller at han skulle "voldta meg" som han kunne finne på å si, og/eller på besøk hos andre (et eksempel: vi besøkte bestemoren hans, jeg gikk inn på badet og han tvang meg til å ha sex med han selv om jeg følte et sterkt ubehag over at bestemoren hans kunne høre alt, jeg motsatte meg han - men han bare dro av meg klærne og penetrerte meg - jeg har titalls av slike episoder) han hadde rett og slett fullstendig overtaket på meg på alle mulige måter..... Men ikke nå lenger. Jeg er selvfølgelig fortsatt redd for han, men ikke til den grad at han har overtaket/kontroll på meg. Nå har jeg endelig blitt fri fra han og kan leve et liv uten vold. Ts Anonymkode: f2a30...58d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #14 Skrevet 24. mai 2022 Ikke si noe til den nye dama. Hun vil tro du er den syke, eller kanskje ha det du sier i bakhodet en stund. Men han er i farta nå, og sjarmerer seg inn på henne. Hun finner forhåpentligvis ut av hvordan han er før hun er skikkelig stuck. Ta vare på deg selv. Du har ikke ansvar for henne! Hvordan kom du deg vekk fra han? Er i lignende forhold, vi har barn... Jeg vet at jeg MÅ ut, og flytte den dagen jeg forteller at det er slutt. Synes det er vanskelig. Må egentlig finne bolig først, men vet han vil bli ekstremt sint hvis han vet at jeg har planlagt og har bolig klar. Og så er det pakking av alle tingene. Jeg er litt redd han, men håper det er irrasjonelt, vil ikke gjøre han sint ved å snakke med krisesenter f.eks. Så jeg utsetter og utsetter. Vi må jo dessverre samarbeide med barna senere. Det gjør alt verre. Anonymkode: 24b29...872
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå