Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med folk som ikke kan gå glipp av noe? Bare må delta i besøk, fester osv når de brygger på noe. Gjerne godt snufsen, hoster, har hatt feber, ikke følt seg helt bra osv. 

Nå tenker jeg ikke bare covid. Men hvorfor blir de ikke hjemme? 

Har opplevd at flere kommer i besøk/arrangementer og det første de sier er "jeg er ikke helt i form altså, tror jeg brygger på noe". 

Hvorfor spre smitte videre unødvendig? Flere har barn og er lei av å være hjemme med syke barn. Har også vært i besøk med eldre hvor noen gjester "brygger på noe". Hva tenker de på? 

Anonymkode: 39585...367

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er vell bare forskjølet herregud man trenger ikke holde seg inne får alt mulig... 

Anonymkode: db4ae...7f2

AnonymBruker
Skrevet

Har 4 barn. Har hatt sammenhengende forkjølelse i hus siden før jul, har selv vært rusken i halsen i snart 3 måneder med forskjellige innslag av korona, influensa, halsbetennelse m.m . Skulle vi holdt oss hjemme hver gang noen hadde symptom kunne vi likegodt låst døra og sagt farvel til verden.

Anonymkode: a4cf7...ae1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

De er vell bare forskjølet herregud man trenger ikke holde seg inne får alt mulig... 

Anonymkode: db4ae...7f2

Håper du holder deg unna meg i hvertfall, for jeg er ikke interessert i å bli "forskjølet" 😅

Anonymkode: 6f450...de6

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Unødvendig å smitte andre med vilje for de kan selv bli dårligere enn kilden og vi har alle ulike livssituasjoner hvor sykdom er mer belastende for f.eks. de med mange avtaler og travle dager. 

Anonymkode: a9a21...782

• Liker 4
Skrevet

En får holde seg hjemme, tenker jeg, og hvis ikke "de" gjør det, så gjør jeg det. :jolie: Smitting er unødvendig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brygger alltid på noe. konstant halsbetennelse og forkjølet 10 ganger å året...

Anonymkode: e7204...154

AnonymBruker
Skrevet

Ts, jeg er så enig med deg! Dette har irritert meg lenge før covid også. Jeg har ved flere anledninger blitt smittet av noe på denne måten, influensa eller omgangssyke, og flere ganger har det vært rett før jul eller reiser, sånn at juler har blitt veldig redusert, og reiser avlyst..

En sterk oppfordring til dere som insisterer på å møte opp i selskaper og besøk med sykdom: Si iallefall fra til de verten og de andre som skal komme på forhånd, så kan hver enkelt bestemme om de vil holde seg hjemme eller ei. Jeg hadde definitivt stått over disse selskapene hvis jeg visste noen med influensa eller omgangssyke var der!

Anonymkode: cbaa3...091

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er helt enig jeg også, syns det er en uting å møte andre når man selv er syk. På forrige jobben min fikk jeg ofte omgangssyke og kunne ikke skjønne hvorfor, helt til en kollega fortalte hvor ofte hun hadde det og at hun gikk på jobb selv om hun hadde kastet opp på natten.

Det hender også at folk ringer og vil komme på besøk, og nevner i en bisetning at de har influensa. Jeg sier nei til besøk da og mannen min syns jeg er frekk.

Anonymkode: 02c6b...b7b

• Liker 1
Skrevet

Ah, det er så deilig å være introvert 🥰 Jeg går som regel ikke på sosiale opplegg eller i selskaper i utgangspunktet, er verdensmester på å finne på unnskyldninger. 

Så kan de bare smitte i vei i disse selskapene - jeg er ikke der 😄

AnonymBruker
Skrevet

Har hostet i hele mai. Korona. Men må jo på jobb. Kutter ut mye sosialt da.

Anonymkode: 27595...36e

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting som heter "brygger på noe". 

Enten er man frisk, eller så har man en virus- eller bakterieinfeksjon; altså syk. 

Anonymkode: cdd60...c93

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 15.12):

Det er ingenting som heter "brygger på noe". 

Enten er man frisk, eller så har man en virus- eller bakterieinfeksjon; altså syk. 

Anonymkode: cdd60...c93

Klart man kan si «brygger på noe», men da betyr det at en holder på å bli syk. Altså, de første symptomene har meldt seg. Kan jo noen ganger være vanskelig å vite  om en holder på å bli syk,  eller bare er litt sliten eller lignende.  Uansett, best å holde seg hjemme, synes nå jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...