Gå til innhold

Hvis jeg har frikort, må jeg fortsatt betale om jeg ikke møter opp til en time?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg rekker ikke å avlyse en time jeg har hos DPS fordi den er imorgen.

Jeg har frikort, men må jeg fortsatt betale dersom jeg ikke møter opp? 

Anonymkode: caf4a...6c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, man betaler fremdeles gebyr for å ikke møte opp

Anonymkode: 59924...95f

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du må betale. Du kan forsøke å gå innom helsenorge.no, og avlyse timen din derifra. Kanskje det går?

Anonymkode: 2540e...9bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig, staten skal ikke dekke timer folk ikke møter til. 

Anonymkode: 39e43...39c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, tenker du at samfunnet skal betale for at du ikke benytter timer?

Forøvrig er det mange leger og instutisjoner som er fleksibel på de 24 timene når det gjelder mandagstimer, så ring og forklar. Mulig du slipper unna. 

Anonymkode: 22897...e3f

• Liker 3
Skrevet

Ja, frikort dekker ikke uteblivelsesgebyr. Så dropper du timen i morgen, må du betale den.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det pleier jo å stå klart og tydelig i meldingen/brevet du får fra DPS.

Anonymkode: 3e2fd...74d

• Liker 4
Skrevet

Hei.

Har vært i samme dilemma, kunne ikke stille til avtalt undersøkelse. Påpekte at det var helligdag og at det ikke var noen til å ta tlf. på helligdager.

Slapp å betale.

Med vennlig hilsen

TBergh

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, tenker du at samfunnet skal betale for at du ikke benytter timer?

Forøvrig er det mange leger og instutisjoner som er fleksibel på de 24 timene når det gjelder mandagstimer, så ring og forklar. Mulig du slipper unna. 

Anonymkode: 22897...e3f

Kan jo prøve, men timen er kl 9 på morgenen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke så betaler jeg hva timen ville kosta hvis jeg ikke hadde frikort? Eller er det mer? 

Skrevet

Hei.

Prisen på en uteblitt time på sykehus er kr 1 1?? altså vissnok over kr 1 100,00, men sjekk på nettet.

Nok en gang

TBergh

• Liker 2
Skrevet

Gebyr for uteblivelse er 3 x konsultasjonsprisen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis ikke så betaler jeg hva timen ville kosta hvis jeg ikke hadde frikort? Eller er det mer? 

Nei, koster 1053 hvis det ikke har økt enda mer i år. 

Anonymkode: d2049...1c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er ledig noe av tiden du har time (men ikke rekker å komme deg til og fra), så kan du jo prøve å ringe og spørre om det er mulig å ta det som telefontime i stedet. Da slipper du gebyr.

Anonymkode: 4f2cb...3be

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg rekker ikke å avlyse en time jeg har hos DPS fordi den er imorgen.

Jeg har frikort, men må jeg fortsatt betale dersom jeg ikke møter opp? 

Selvsagt må du det

Anonymkode: 9ece4...c6f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
TBergh skrev (6 timer siden):

Hei.

Har vært i samme dilemma, kunne ikke stille til avtalt undersøkelse. Påpekte at det var helligdag og at det ikke var noen til å ta tlf. på helligdager.

Slapp å betale.

Med vennlig hilsen

TBergh

Det funker ikke hos oss på sykehus. Det står tydelig i brevene at timen må avbestilles 24 timer før, og at det gjelder virkedager slik at timer på mandager må avbestilles på fredager.

Avdelingene må selv dekke det ekstra tapet på over 1000kr i så fall, som bare er en liten del av hva timen reelt koster. 

Husk at du lager ventelistene lenger for andre ved å ikke benytte timen din…

Anonymkode: 02eb1...fdf

• Liker 3
Skrevet

Hei.

Det funker ikke hos oss på sykehus. Det står tydelig i brevene at timen må avbestilles 24 timer før, og at det gjelder virkedager slik at timer på mandager må avbestilles på fredager.

Ja det virker logisk. Du må altså planlegge en sykdom som du kan få enten på lørdagen eller søndagen.

Dette ble også svart meg, men jeg påpekte da det ulogiske i det, ved å svare det jeg sier ovenfor.

Dette blir jo som når noen spør deg hva du skal gjøre til uken, og du svarer, du da har jeg tenkt å være syk.

Det er mange sykdommer som kan dukke opp. Omgangssyke, inkl oppkast og løs mage, kraftig hodepine og andre varige sykdommer som plutselig blir kraftig forverret, i løpet av natten osv.

Argumentasjonen til sykehuset eller legen holder ikke. Den faller på sin egen urimelighet.

Med vennlig hilsen

TBergh.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
TBergh skrev (6 minutter siden):

Hei.

Ja det virker logisk. Du må altså planlegge en sykdom som du kan få enten på lørdagen eller søndagen.

Dette ble også svart meg, men jeg påpekte da det ulogiske i det, ved å svare det jeg sier ovenfor.

Dette blir jo som når noen spør deg hva du skal gjøre til uken, og du svarer, du da har jeg tenkt å være syk.

Det er mange sykdommer som kan dukke opp. Omgangssyke, inkl oppkast og løs mage, kraftig hodepine og andre varige sykdommer som plutselig blir kraftig forverret, i løpet av natten osv.

Argumentasjonen til sykehuset eller legen holder ikke. Den faller på sin egen urimelighet.

Med vennlig hilsen

TBergh.

Da bør en gi beskjed så snart en blir dårlig, og gjerne ta turen innom legevakten pga sjukdom.

Min mandagstime ble automatisk avbestilt siden legevaktbesøket mitt foregående uke endte i å måtte sove på sykehuset (Hadde time dagen etterpå) Skal tilbake for videre innleggelse i morgen (har fått beskjed om at jeg skal være der 09:00 men om at det ikke gjør noe om jeg blir litt forsinket siden jeg heller vil ta bussen enn å reise med drosje rekvisisjon)

Anonymkode: d894b...56a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Da bør en gi beskjed så snart en blir dårlig, og gjerne ta turen innom legevakten pga sjukdom.

Min mandagstime ble automatisk avbestilt siden legevaktbesøket mitt foregående uke endte i å måtte sove på sykehuset (Hadde time dagen etterpå) Skal tilbake for videre innleggelse i morgen (har fått beskjed om at jeg skal være der 09:00 men om at det ikke gjør noe om jeg blir litt forsinket siden jeg heller vil ta bussen enn å reise med drosje rekvisisjon)

Anonymkode: d894b...56a

Nei. Man tar ikke turen til legevakten hvis man ikke trenger akutt heksehjelp.

Anonymkode: a1d77...0ad

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (7 timer siden):

Gebyr for uteblivelse er 3 x konsultasjonsprisen. 

Eller enda mer. Har fått melding om at ved uteblitt time belastes 1200. Selve prisen ved oppmøte var under 300. Dette var ikke sykehus men en spesialist. 

Anonymkode: 6ee3c...c16

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...