missluna Skrevet 9. november 2005 #1 Skrevet 9. november 2005 Min lille på knapt fem måneder har nesten vokst ut av setet vi får låne på helsestasjonen. Han er rett og slett for bred over skuldrene når han har jakke på seg, så han blir nesten presset ned i... (Håpte virkelig det setet skulle holde lenger enn som så..) Derfor må jeg kjøpe nytt sete til han nå, men har ikke så god råd.. Derfor lurer jeg på om det finnes noen bra, men billige bilseter som dere vet om? Det børr være et sete som er enkelt å flytte fra bil til bil ettersom vi har to biler...
Gjest lilletroll Skrevet 9. november 2005 #2 Skrevet 9. november 2005 Det er mange brukte seter å få kjøpt. Folk selger gjerne de dyre bra setene sine til ca halv pris, så det kunne kanskje vært noe? Se etter seter i rubrikkannonser. Ellers er jeg redd for at du får det du betaler for.... Enkelte seter er også billigere i Sverige, men de må dobbeltsjekkes om de er godkjent i Norge + at da må du jo betale for å køre dit i tillegg..
tingeling Skrevet 9. november 2005 #3 Skrevet 9. november 2005 Hei Hvis du kan unngå det: ikke kjøpt brukt. Man vet ikke om det har vært med i en kollisjon og har det det skal det ikke brukes lengre. Men du kan leie. Koster ikke mye heller. Sjekk med forsikringsselskapene, der er det flere som leier ut og du kan skifte når du trenger et større. Ellers anbefaler jeg sverige. Der er det mye billigere, og reglene for godkjenning er også de samme eller strengere. vi kjøpte et til nyfødt forrige helg. kostet 1299 svenske, mot 2500 NOK i norge. Kombinert med en liten harrytur så var det helt klart lønnsomme timer i bilen tingeling
Leanne Skrevet 9. november 2005 #4 Skrevet 9. november 2005 Bør nok unngå å kjøpe brukt.. Leste i bladet motor at bilseter som er mer enn 6 år gamle helst ikke skulle brukes. (Var noe materiale som kunne bli porøst over tid.. dette gjaldt alle stoler..) Jeg kan anbefalle deg å kjøpe en stol som du kan bruke nå frem til 24 kg (6år?), så har du en som varer. Vi kjøpte britax two way elite og er veldig fornøyd med den, vi kjøpte med et ekstra sett seler til å feste stolen med til å ha i bilen til svigers... (de henter ofte i barnehagen) så er det bare å flytte setet over og feste i selene som ligger klare... Tror vi ga 100 kr for et ekstra sett med seler.... Kjøpte alt i sverige, stor prisforskjell ja, som andre tidligere har sagt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå